מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי הרואה » א' אוגוסט 13, 2017 2:45 am

אני רואה לפעמים ראש כולל אחד שמסתובב עם רכב אאודי A6 (כמו של שר הביטחון), חשבתי שמסתמא יש לו בכולל מאות אברכים לפחות והוא חייב רכב ממש ממש טוב כדי שיהיה לו ישוב דעת להספיק לארגן את החבורות וכו', השבת גיליתי שיש לו בכולל ארבעים וכמה אברכים.

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי מיכאל1 » א' אוגוסט 13, 2017 6:25 pm

ניים ושכיב כתב:אני מניח שמדין הקרוב קרוב קודם יש לכל אחד קרובי משפחה/קופה שכונתית/ישיבה או כולל שלומד או למד בהם שקודמים לכל הקופות הענקיות האלה.
ומהדיון פה אני מבין שהדין הזה לא כל כך קשיח.

מישהו מוכן להרחיב בגדרי הקרוב קרוב קודם?


כמדומה ששמעתי שדעת הגרי"ש הייתה שבזמננו אין מושג של עניי עירך

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי נשר » ב' אוגוסט 14, 2017 1:02 am

ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,

ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.

ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,

"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.

"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.

אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.

לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.

מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.

גם זו לטובה
הודעות: 2520
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ב' אוגוסט 14, 2017 2:50 am

האם חברי הפורום תורמים לאותם קופות שמטמטמים את הציבור?
ראוי להקפיד לתרום לקרן מסויימת, ולא סתם לקופה.

גם זו לטובה
הודעות: 2520
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ב' אוגוסט 14, 2017 2:53 am

נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,

ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.

ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,

"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.

"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.

אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.

לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.

מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.

כמביט מבחוץ מסתברים דברי ממרומי היער, אולם לא ביררתי כלל.

פשיסחא
הודעות: 219
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 2:11 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי פשיסחא » ג' אוגוסט 15, 2017 1:39 pm

הנני מצטרף לכותבים לעיל, אחד העוולות הגדולות הנעשים בדורנו זה מאות ארגונים שקמים למטרות ריווח ובמקרה הטוב עושים קצת פעילות טובה וגורפים מליונים לכיסם אני מכיר כמה עמותות כאלו מקרוב כל מחריה סינית וכדו' הקמפיינר שעושה את המכירה לוקח 30 40 אחוז לעצמו בעלי העמותה עוד 30 40 אחוז ונשאר עוד 20 30 אחוז לעמותה, בכול הנ"ל יש גזל כפול גם גזל מהתורמים וגם גזל מכל האנשים והמטרות הצודקות שאמורים לקבל את כספי הצדקה של הציבור,

מענין לענין עוד בעיה חמורה בקופת העיר (ועוד קופות וגבאי צדקה) שמפרסמים חוברות של סיפורי זוועה ומגזימים ככול העולה על רוחם ודבר זה גובל באיסור גזל כדאי' במשנה סוף פאה שעני העושה עצמו חגר וכדו' כדי שאנשים יחשבוהו לחגר וירחמו עליו, ויתנו יותר כסף, לא ימות עד שלא יגיע לכך מדכתיב צדק צדק תרדוף ופי' המפר' צדק היינו הצדקה גם אותה בצדק תרדוף ולא בערמה ושורש הבעיה זה שחושבים שהמטרה מקדשת את האמצעים וכיון שהכסף הוא למטרה טובה לצדקה מותר לעשות כל טצדקי להוציאו מאנשים וזה טעות כי גם רדיפת צדקה צריכה להיות בצדק וביושר, וגם כול מיני ספקולציות על ארבעים יום ת"ח וכו' או שהגרח"ק יעבור שם שם וכו' אם זה לא נכון ומדויייק זה יכול להיכלל ג"כ ב'צדק צדק תרדוף' וזה מלבד כול האמונות הטפלות והרדידות שהם מכניסים,

נ.ב בתפארת ישראל מבאר המשנה בפאה שם שזה ממעט בכבוד שמים שאנשים חושבים על אנשים שהם בעלי מומים כשזה לא נכון וכך פחות נראה טוב ה' בעולם.

וודאי שהפתרון הטוב היה שכול עמותה תצטרך לקבל הכשר של ועדת רבנים מוסכמת, אך זה לא מעשי במצב הנוכחי כברור לכולם.

פשיסחא
הודעות: 219
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 2:11 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי פשיסחא » ג' אוגוסט 15, 2017 1:41 pm

החלט אני חושב שמי שיש לו טענה על ארגון כזה מותר ואף מצווה לפרסם זאת ואין בזה לשון הרע ואדרבה אם זה אחרת שהרגון יוכיח זאת

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי מיכאל1 » ד' אוגוסט 16, 2017 8:25 pm

המושג "כספי הפירסום נתרם למטרה זו ואין הפירסום מכספי התרומות" אינו מובן לי כ"כ.
מדוע לא להשתמש בכסף הנתרם לטובת החזקת תורה וכי תנאי התנה התורם שאין רצונו שאברכים עמלי תורה יהנו באופן ישיר מכספו אלא רק לפרנס את העיתון?

ניים ושכיב
הודעות: 585
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ה' ספטמבר 07, 2017 2:11 am

ניים ושכיב כתב:אני מניח שמדין הקרוב קרוב קודם יש לכל אחד קרובי משפחה/קופה שכונתית/ישיבה או כולל שלומד או למד בהם שקודמים לכל הקופות הענקיות האלה.
ומהדיון פה אני מבין שהדין הזה לא כל כך קשיח.

מישהו מוכן להרחיב בגדרי הקרוב קרוב קודם?

שוב הראוני דברי ערוה"ש יו"ד רנא,ד והלאה שאכן אין לחלק רק לקרוב קרוב קודם אלא דלקרוב יתן יותר מלרחוק, עיי"ש שהאריך קצת.

ממרומי היער
הודעות: 395
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 4:33 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי ממרומי היער » ב' ינואר 08, 2018 2:50 pm

נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,

ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.

ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,

"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.

"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.

אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.

לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.

מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.


מבירור שעשיתי לאחרונה מתחיל להתברר לי קצת התמונה של רינה של תורה:

המסקנה לעת עתה: רינה של תורה קמה כמותג עסקי לכל דבר ועניין, והנה העובדות:
לפני כמה שנים ''רינה של תורה'' הגיעו לכמה כוללי פורים ששילמו על לימוד של כמה שעות בליל פורים מילגה על סך 300 ש"ח והציעה להם כך: אנחנו נוסיף 100 ש"ח לכל אברך והכולל יקרא ''רינה של תורה'' ואתם תאפשרו לנו לקיים תפילה בסוף סדר הלימוד.

מקום דומה שפעלו באותה שיטה: כולל ערב ברכסים וכד' החזיק כמה עשרות אברכים, ''רינה של תורה'' הציעו להם (וכנראה לעוד כוללים) אנחנו נשלם לכם 2000-3000 ש"ח בחודש והכולל יקרא כולל ''רינה של תורה''. ראשי הכוללים הסכימו (מה אכפת להם) וככה הם מפרסמים שיש להם עשרות כוללים, והם עושים פרסום של מאות אלפי שקלים (כנראה למעלה ממליון ש"ח) בשנה בעיתונים ובאינטרנט.

למעמדי הכוללים הם מביאים רב שידבר ויעשה חיזוק וככה זה נהפך לכוללים מיסודו של רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל שתיקן להם סדר תפילה וכו' וכו'
מבירור שעשיתי עם משפחתו התברר שהרב זצ"ל הורה להם כמה פעמים להוריד פרופיל כי לא היה נח לו כל הקמפיין הזה והם ציפצפו עליו, לר' יעקב לא היה כח ורצון עז לצאת מולם (מכמה סיבות) אבל השקר הושרש

לצערי יש רבנים שמצטרפים אליהם והם אינם יודעים שום דבר ממה שקורה שם, אבל המציאות היא שרינה של תורה מפרסמת בסדר גודל של קופת העיר והיא חשובה ל''עולם התורה'' ברמה של כולל ממוצא של כמה אברכים.

האם זה מוצדק? איפה העיתונים שמפרסמים כתבות תדמית עליהם? האם פתאום הכל כסף כסף?
אם משהו יודע על עוד מקרים כאלה, אשמח לרכז כל שמועה טובה או רעה על כוללי הפייק ניוז!! ''רינה של תורה''.

דנני
הודעות: 158
הצטרף: ג' ינואר 03, 2017 1:58 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי דנני » ב' ינואר 08, 2018 3:41 pm

ממרומי היער כתב:
נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,

ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.

ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,

"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.

"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.

אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.

לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.

מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.


מבירור שעשיתי לאחרונה מתחיל להתברר לי קצת התמונה של רינה של תורה:

המסקנה לעת עתה: רינה של תורה קמה כמותג עסקי לכל דבר ועניין, והנה העובדות:
לפני כמה שנים ''רינה של תורה'' הגיעו לכמה כוללי פורים ששילמו על לימוד של כמה שעות בליל פורים מילגה על סך 300 ש"ח והציעה להם כך: אנחנו נוסיף 100 ש"ח לכל אברך והכולל יקרא ''רינה של תורה'' ואתם תאפשרו לנו לקיים תפילה בסוף סדר הלימוד.

מקום דומה שפעלו באותה שיטה: כולל ערב ברכסים וכד' החזיק כמה עשרות אברכים, ''רינה של תורה'' הציעו להם (וכנראה לעוד כוללים) אנחנו נשלם לכם 2000-3000 ש"ח בחודש והכולל יקרא כולל ''רינה של תורה''. ראשי הכוללים הסכימו (מה אכפת להם) וככה הם מפרסמים שיש להם עשרות כוללים, והם עושים פרסום של מאות אלפי שקלים (כנראה למעלה ממליון ש"ח) בשנה בעיתונים ובאינטרנט.
גם אם הנתונים שהבאת נכונים, מה איכפת לך ממרומי היער שלך איזה שם יש לאותו כולל ומה גרוע לפי דעתך העניה בלתרום שליש ולקבל את השם העיקר שאנשים תורמים 100 אחוז לתורה !!!!
הייתי מציע לך להיות אברך שלשה חדשים ואז תחשוב כמו אברך ותוכל לפרסם דעות ועד אז אל תצנן תורמים פוטנציאלים[b]
[/b]

ממרומי היער
הודעות: 395
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 4:33 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת

הודעהעל ידי ממרומי היער » ב' ינואר 08, 2018 11:26 pm

דנני כתב:גם אם הנתונים שהבאת נכונים, מה איכפת לך ממרומי היער שלך איזה שם יש לאותו כולל ומה גרוע לפי דעתך העניה בלתרום שליש ולקבל את השם העיקר שאנשים תורמים 100 אחוז לתורה !!!!
הייתי מציע לך להיות אברך שלשה חדשים ואז תחשוב כמו אברך ותוכל לפרסם דעות ועד אז אל תצנן תורמים פוטנציאלים[b]
[/b]


אם אתה כותב כך זה הסימן הכי גדול למהות השקר שכנראה הצליח לחדור ללבבות, הרי רינה של תורה מפרסמת במליוני שקלים (לא מגזים בכלל, תברר אצל כל מי שקצת מכיר את ענייני הפרסום) וכמה כסף היא נותנת לאברך? 100 ש"ח תכפיל ב1000 אברכים (נניח) = 100,000 ש"ח, לא יתכן שמי שמחלק לאברכים 100,000 ש"ח יצא במסע פרסום בשווי של מליונים,

לצורך ההשוואה הכוללים של וייסבורד וסורוצקין מחלקים בחודש כל אחד מהם מליוני שקלים, כל חודש כל חודש!! ולא פעם פעמיים בשנה, ואתה לא תראה אף פעם פרסומת בעיתון שמבקשים תרומה מאנשים, וברור הדבר שכלל ישראל צריך יותר את הכוללים של וייסבורד וסורוצקין מאשר את רינה של תורה, אלא מה הציבור עדר כבשים ומצער לראות שרבנים בעלי שם מצטרפים אליהם כאילו מדובר בישיבה שמעמידה אלפי תלמידים!!

פייק ניוז!!!

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 09, 2018 11:01 am

אם הדיון הוא האם מותר או ראוי לתרום לכוללים וכד' שמשתמשות באחוזים מסויימים לצורך פירסום אני מבין שמקומה בבית המדרש דפורום אוצה"ח, אולם, אם יש וויכוח על העובדות האם רשת "רינה של תורה" היא כזו או אחרת אז זה לא ענין לבית מדרש כולל בית המדרש הזה ואם הטענות הנכונות אז ראוי להביאם לב"ד

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי דרומי » ג' ינואר 09, 2018 11:07 am

באמת מוזר כל הדיון כאן. גם לי יש טענות כספיות על פלוני ועל אלמוני ועל מוסד זה ומוסד אחר, ואני בטוח שגם לעוד מחברי הפורום יש טענות כאלה ואחרות. לא כאן המקום

פלוריש
הודעות: 2386
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

תעשיית הצדקה והסגולות

הודעהעל ידי פלוריש » ג' ינואר 09, 2018 8:39 pm

ואמר שאפילו אם נניח שבכך העניים מרויחים עוד מעט, הרי אין שווה לשם כך לחנך דור שלם לעשות הטפל עיקר, כי בזה יש הפסד יותר גדול, לעניים ולעשירים.
מתוך מדור הזיכרון בספר זכר ראובן (נדל), על תעשיית הצדקה והסגולות

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כתב ומכתב » ג' ינואר 09, 2018 9:40 pm

במחכ"ת, נושא הפורום העיר ממעמקי ארכיוני שורות שנכתבו בדם לבי ובדמי ארנקי בני ישראל.

מאמר אילוסטרציה. הדברים אינם מקושרים לארגון זה או אחר, והעושה זאת - על אחריותו בלבד.
----------------------

שקר הח-ן

בשעה שנגזרה על אדם הראשון קללת טרחת הפרנסה, לא היו כל צאצאיו שותפים לבשורה. "בזעת אפך תאכל לחם" הלמה בת־קול במוחם של מיליארדי צאצאים העתידים להביא לחמם בנפשם, אך במהירות הקול שב ההד "ובזעת אפם של אחרים תאכל לחמניות...".

וזה היה דבר הגזירה, מיום גורש אדם מעדן ויצא לתור אחר לחמו, כיכר לעבד, כיכר לאדן. השלטונות התחלפו בצחצוחי חרבות, רוזנים ומושלים הומרו אלו באלו ובבניהם ובמורדיהם, אך הארץ לעולם עומדת ועובדת. האיכר הפשוט נדרש להמשיך במלאכתו המפרכת ולהעלות מיסים לרודן התורן. שושלות צבעוניות בעלות דם כחול השתרגו מעל היבשות השונות והכבידו עולם על נתיניהם למימון מסיבות הפאר ובזבוזי הראווה, והאדם הקטן, בקצה שרשרת המזון, הוסיף להשתעבד, שדותיו לעַבֵּד וממונו לאבד. נתינים ומלכים, תושבים וקיסרים, צמיתים ואדונים, הלכו לאורך השנים והמערכות הכלכליות המתחלפות, כמו בשני קווים מקבילים שלא ייפגשו לעולם.

אלפי שנים נותרה הברירה קבועה בידי הגורל, או באומץ ששטף את סב-סבי-סביו של המלך אשר כבש תחתיו את אבי-אבי-אביו של העממי והפשוט. בשׂוֹרת החופש ושוויון הזכויות המתינה לתורה ולדורה, ובהגיעה, כבשה בסערה את העולם המתקדם וחילקה את מזלה לכל נפח וזגג, סוחר, חקלאי או סתם בטלן.

מכאן ואילך שוב לא היתה משמעות לייחוס. קפיטליזם וקומוניזם, סוציאליזם וקורפורטיזם, החליפו בהדרגה ובהשתמרות מאזנת את כוחות השוק הדורסניים, וקבעו תכתיבים חדשים הנוגעים עד חשבון הבנק של כל אחד מאיתנו.

הקללה אותה קללה, וזיעת האפיים עדיין אינה מניבה מאום מלבד הלחם, אך הפלא ופלא, ללא ששמנו ליבנו לכך, לא אנו ולא אבותינו, במשך אלפי שנים התפתחה לה תעשיית טפילים ששברה את כל המוסכמות הכלכליות ופירנסה את אנשיה בהרחבה ובביטחון, ובשנים האחרונות אף עברה מוטציה דרמטית: אם עד כה היו אלה הכמרים הנוצרים שהיטיבו להלך בלוליינות על חבל הקרקס המתוח בין האצילים והאיכרים, הרי שעתה, לאחר אלפי שנות הצקות וגזירות, פיתחו לעצמם יהודים יחידים עמידות בפני הערבות הציבורית והעתיקו את משנתם מקוראי ה"אהבה והרחמים".

עולם שלם בנו לעצמם אותם אלו שבאו מפלנטה אחרת, "עולם החסד" הם קוראים לו. כן, כן. חסד, אהבה, נתינה, עזרה, צדקה. שום מושג אינו קדוש מידי מכדי להישחט ולהישחת על מזבח תאוות ההון שבקרבם. דפי הזהב עמוסים עד להתפקע באגודות וארגונים, קרנות ועמותות, לחולים ולבריאים, לילדים ולזקנים, למיוחדים ולרגילים, לקברי צדיקים ולאוהלי זיכרון. הייתם מצפים שסאת הצרות תימחק ולו במעט, אך לא. צבר מזכי הרבים אינו עושה דבר כדי לקצר את רשימות הנזקקים.

וכאן המקום להבהיר בחדות. אין הכוונה בשום אופן לקופות הענק והארגונים הכלל ארציים אשר מקימיהם מסרו נפשם וחייהם למענם. לא ולא. אלו שזכו, פתחו ופיתחו רשתות־עד לחסד ולצדקה, ומאות אלפים נעזרו בהם לאורך השנים, הרי שצדקתם לעולם עומדת ואין כל מלאך ובריה יכולים לשער שכרם המופלג בעולם הבא.

אך דברתנו אמורה על אותם ששמים עיקר מגמתם על שכרם בעולם הזה: אגודות הזויות לחלוקת רוגאלך על ציון ה"בריח התיכון" זצ"ל, להזכרת שמות באוהל האיש השמן, לסיוע לחולי LHVN (לא היה ולא נברא), לשמח מצונני-מזגנים, ועוד מגוון יוזמות הזויות וקטנוניות שאולי מעלות חיוך קטן על פניו של חולה מיוסר שנאלץ להצטלם עם מנכ"ל הארגון תמורת הטרופית, אך ודאי מעלות חיוך רחב אצל המנהל, ה"מתנדבים", ושאר כלי הקודש החופנים שכרם משלם בכל חודש.

ישנם לא מעט ארגונים שהיקף פעילותם אינו עולה על הכנסת אורחים זוטא שעושה כל אדם בביתו, אך הם לעומתו, הקימו מנגנון משומן לגביית "תרומות" והנפקת קבלות, מערך יח"צ משוכלל שלא היה מבייש מדינה אפריקנית ממוצעת, וצוות לקקנים שיסדרו להם ביקורים בבתי רבנים, תמורת מעטפות לגבאים, אלא מה? הם מתנדבים?

מחזור הכספים של עמותות רקק אלו אינו עולה ביותר מכמה אלפים זעומים מעבר למשכורות "אנשי החסד" ולעיתים הם אף נאלצים "לגרור חודש" מחוסר ב"הכנסות". כל הגרשיים והמירכאות שבכל מקלדות העולם יִכלו, ואנו לא נספיק מלהטיל ולו "זרקור לפעילות הארגון".

חייב להיות היכן שהוא, למרגלות עמוד החסד המחזיק את הגלובוס הרוחש, איזשהו קנה־מידה ליחס עלות-תועלת גם כלפי ארגוני החסד. כל עמותה שאינה עומדת תחת פיקוח של רבני-מעש, יש לה סיבה טובה לכך, ושום דוח שקיפות מזויף לא יוכל לסלק את העננה השׁוֹרה על האנשים שמאחורי הצלילים. אה, וגם לא שורת גילויים אישיים שתיחשף במהלך ערב ההתרמה, הדינר היוקרתי, או כל שם אחר שיכונה לשוד הציבורי. יישר כח על היוזמה ר' איד, אבל אם אינך מצליח לחולל שינוי משמעותי, אנא חסוך ממני את הטלתרום שלך.

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 10, 2018 12:04 pm

העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק
נערך לאחרונה על ידי כדכד ב א' ינואר 14, 2018 6:15 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 11, 2018 4:53 pm

עדיין ישנו בעולם?

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 11, 2018 6:25 pm

מישהו יודע מה עם "מפעל חסד", ארגון מסתורי שקיבל למפרע הסכמה מהסטייפלער, ועשו הגרלה סינית נבזית הטרידו בטלפונים וכו' וכו'?

שיבר
הודעות: 847
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי שיבר » ה' ינואר 11, 2018 9:56 pm

ארגון חסד ממש לא מסתורי למי שנאלץ לשהות בבתי חולים שונים בארץ בשבתות.

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי ברוז » ה' ינואר 11, 2018 11:22 pm

.

ממרומי היער
הודעות: 395
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 4:33 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי ממרומי היער » ג' ינואר 23, 2018 6:14 am

כתב ומכתב כתב:במחכ"ת, נושא הפורום העיר ממעמקי ארכיוני שורות שנכתבו בדם לבי ובדמי ארנקי בני ישראל.

מאמר אילוסטרציה. הדברים אינם מקושרים לארגון זה או אחר, והעושה זאת - על אחריותו בלבד.
----------------------

שקר הח-ן

בשעה שנגזרה על אדם הראשון קללת טרחת הפרנסה, לא היו כל צאצאיו שותפים לבשורה. "בזעת אפך תאכל לחם" הלמה בת־קול במוחם של מיליארדי צאצאים העתידים להביא לחמם בנפשם, אך במהירות הקול שב ההד "ובזעת אפם של אחרים תאכל לחמניות...".

וזה היה דבר הגזירה, מיום גורש אדם מעדן ויצא לתור אחר לחמו, כיכר לעבד, כיכר לאדן. השלטונות התחלפו בצחצוחי חרבות, רוזנים ומושלים הומרו אלו באלו ובבניהם ובמורדיהם, אך הארץ לעולם עומדת ועובדת. האיכר הפשוט נדרש להמשיך במלאכתו המפרכת ולהעלות מיסים לרודן התורן. שושלות צבעוניות בעלות דם כחול השתרגו מעל היבשות השונות והכבידו עולם על נתיניהם למימון מסיבות הפאר ובזבוזי הראווה, והאדם הקטן, בקצה שרשרת המזון, הוסיף להשתעבד, שדותיו לעַבֵּד וממונו לאבד. נתינים ומלכים, תושבים וקיסרים, צמיתים ואדונים, הלכו לאורך השנים והמערכות הכלכליות המתחלפות, כמו בשני קווים מקבילים שלא ייפגשו לעולם.

אלפי שנים נותרה הברירה קבועה בידי הגורל, או באומץ ששטף את סב-סבי-סביו של המלך אשר כבש תחתיו את אבי-אבי-אביו של העממי והפשוט. בשׂוֹרת החופש ושוויון הזכויות המתינה לתורה ולדורה, ובהגיעה, כבשה בסערה את העולם המתקדם וחילקה את מזלה לכל נפח וזגג, סוחר, חקלאי או סתם בטלן.

מכאן ואילך שוב לא היתה משמעות לייחוס. קפיטליזם וקומוניזם, סוציאליזם וקורפורטיזם, החליפו בהדרגה ובהשתמרות מאזנת את כוחות השוק הדורסניים, וקבעו תכתיבים חדשים הנוגעים עד חשבון הבנק של כל אחד מאיתנו.

הקללה אותה קללה, וזיעת האפיים עדיין אינה מניבה מאום מלבד הלחם, אך הפלא ופלא, ללא ששמנו ליבנו לכך, לא אנו ולא אבותינו, במשך אלפי שנים התפתחה לה תעשיית טפילים ששברה את כל המוסכמות הכלכליות ופירנסה את אנשיה בהרחבה ובביטחון, ובשנים האחרונות אף עברה מוטציה דרמטית: אם עד כה היו אלה הכמרים הנוצרים שהיטיבו להלך בלוליינות על חבל הקרקס המתוח בין האצילים והאיכרים, הרי שעתה, לאחר אלפי שנות הצקות וגזירות, פיתחו לעצמם יהודים יחידים עמידות בפני הערבות הציבורית והעתיקו את משנתם מקוראי ה"אהבה והרחמים".

עולם שלם בנו לעצמם אותם אלו שבאו מפלנטה אחרת, "עולם החסד" הם קוראים לו. כן, כן. חסד, אהבה, נתינה, עזרה, צדקה. שום מושג אינו קדוש מידי מכדי להישחט ולהישחת על מזבח תאוות ההון שבקרבם. דפי הזהב עמוסים עד להתפקע באגודות וארגונים, קרנות ועמותות, לחולים ולבריאים, לילדים ולזקנים, למיוחדים ולרגילים, לקברי צדיקים ולאוהלי זיכרון. הייתם מצפים שסאת הצרות תימחק ולו במעט, אך לא. צבר מזכי הרבים אינו עושה דבר כדי לקצר את רשימות הנזקקים.

וכאן המקום להבהיר בחדות. אין הכוונה בשום אופן לקופות הענק והארגונים הכלל ארציים אשר מקימיהם מסרו נפשם וחייהם למענם. לא ולא. אלו שזכו, פתחו ופיתחו רשתות־עד לחסד ולצדקה, ומאות אלפים נעזרו בהם לאורך השנים, הרי שצדקתם לעולם עומדת ואין כל מלאך ובריה יכולים לשער שכרם המופלג בעולם הבא.

אך דברתנו אמורה על אותם ששמים עיקר מגמתם על שכרם בעולם הזה: אגודות הזויות לחלוקת רוגאלך על ציון ה"בריח התיכון" זצ"ל, להזכרת שמות באוהל האיש השמן, לסיוע לחולי LHVN (לא היה ולא נברא), לשמח מצונני-מזגנים, ועוד מגוון יוזמות הזויות וקטנוניות שאולי מעלות חיוך קטן על פניו של חולה מיוסר שנאלץ להצטלם עם מנכ"ל הארגון תמורת הטרופית, אך ודאי מעלות חיוך רחב אצל המנהל, ה"מתנדבים", ושאר כלי הקודש החופנים שכרם משלם בכל חודש.

ישנם לא מעט ארגונים שהיקף פעילותם אינו עולה על הכנסת אורחים זוטא שעושה כל אדם בביתו, אך הם לעומתו, הקימו מנגנון משומן לגביית "תרומות" והנפקת קבלות, מערך יח"צ משוכלל שלא היה מבייש מדינה אפריקנית ממוצעת, וצוות לקקנים שיסדרו להם ביקורים בבתי רבנים, תמורת מעטפות לגבאים, אלא מה? הם מתנדבים?

מחזור הכספים של עמותות רקק אלו אינו עולה ביותר מכמה אלפים זעומים מעבר למשכורות "אנשי החסד" ולעיתים הם אף נאלצים "לגרור חודש" מחוסר ב"הכנסות". כל הגרשיים והמירכאות שבכל מקלדות העולם יִכלו, ואנו לא נספיק מלהטיל ולו "זרקור לפעילות הארגון".

חייב להיות היכן שהוא, למרגלות עמוד החסד המחזיק את הגלובוס הרוחש, איזשהו קנה־מידה ליחס עלות-תועלת גם כלפי ארגוני החסד. כל עמותה שאינה עומדת תחת פיקוח של רבני-מעש, יש לה סיבה טובה לכך, ושום דוח שקיפות מזויף לא יוכל לסלק את העננה השׁוֹרה על האנשים שמאחורי הצלילים. אה, וגם לא שורת גילויים אישיים שתיחשף במהלך ערב ההתרמה, הדינר היוקרתי, או כל שם אחר שיכונה לשוד הציבורי. יישר כח על היוזמה ר' איד, אבל אם אינך מצליח לחולל שינוי משמעותי, אנא חסוך ממני את הטלתרום שלך.


כל מילה בסלע!!

לדעתי יש להקים רעש ציבורי על הפגע החמור הזה, היו בעבר מוסדות שעשו קמפייני פרסום, אבל רוב רובם היו מוסדות שהציבור חייב אותם, כמו לב לאחים, עזר מציון, קרן השמיטה, קרן ההסעות וכד', אבל במחילה, ארגון שמחלק לחם וחלב (8.8 ש"ח למשפחה) לא ראוי שיפרסמו כמו קופת העיר.

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כתב ומכתב » ג' ינואר 23, 2018 8:53 am

עד שיוקם פיקוח רבני הגון לענין זה, מומלץ לכל אחד לבדוק את מושאי תרומותיו באתר "גייד סטאר",
http://www.guidestar.org.il
שם תוכלו לראות את מאזן החברה, מה היקף התמיכות שלה לעומת היקף המשכורות והוצאות נלוות.

אמנם זה עדיין לא סוף פסוק כי כשם שאין וכו' כך אין וכו' שוות, ומה גם שכידוע ניתן להתנהל שלא ביושר גם אחרי הדוח לרשם העמותות, אבל יש בזה ללמד על הכלל כולו.
ישנם ארגונים כמו קופת העיר שאחוז ההוצאות שלהם הוא מינורי (משהו כמו 3-4% למיטב זכרוני) לעומת היקף הפעילות האדיר, כ-100 מיליון שקל בשנה. לעומתם, ישנם ארגונים שללא בושה מצהירים על 20% ויותר הוצאות על שכר, נהגים, משרדים ועוד...

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 23, 2018 10:07 am

כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק

ממרומי היער
הודעות: 395
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 4:33 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי ממרומי היער » ג' ינואר 23, 2018 2:16 pm

כתב ומכתב כתב:עד שיוקם פיקוח רבני הגון לענין זה, מומלץ לכל אחד לבדוק את מושאי תרומותיו באתר "גייד סטאר",
http://www.guidestar.org.il
שם תוכלו לראות את מאזן החברה, מה היקף התמיכות שלה לעומת היקף המשכורות והוצאות נלוות.

אמנם זה עדיין לא סוף פסוק כי כשם שאין וכו' כך אין וכו' שוות, ומה גם שכידוע ניתן להתנהל שלא ביושר גם אחרי הדוח לרשם העמותות, אבל יש בזה ללמד על הכלל כולו.
ישנם ארגונים כמו קופת העיר שאחוז ההוצאות שלהם הוא מינורי (משהו כמו 3-4% למיטב זכרוני) לעומת היקף הפעילות האדיר, כ-100 מיליון שקל בשנה. לעומתם, ישנם ארגונים שללא בושה מצהירים על 20% ויותר הוצאות על שכר, נהגים, משרדים ועוד...


בדקתי בגיידסטאר ולצערי על העמותה הנ"ל אין אישור תקין, כך שאין שום אפשרות לדעת מה נעשה שם.

ראש
הודעות: 344
הצטרף: ו' אפריל 17, 2015 9:43 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי ראש » ג' ינואר 23, 2018 3:11 pm

כדכד כתב:
כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק

כנראה שלטאטא כל דבר מתחת לשטיח זה לא פיתרון כ"כ מוצלח. אתה חושב שכן?
נקודה למחשבה לפעם השלישית שאתה מטריד בענין המחיקה.

סמל אישי של המשתמש
כתב ומכתב
הודעות: 89
הצטרף: ה' יולי 07, 2016 11:25 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כתב ומכתב » ג' ינואר 23, 2018 4:03 pm

ממרומי היער כתב:בדקתי בגיידסטאר ולצערי על העמותה הנ"ל אין אישור תקין, כך שאין שום אפשרות לדעת מה נעשה שם.


גם להרבה עמותות רציניות עדיין אין אישור תקין ל2018. רק מי שיעיל בצורה מופלגת כבר השיג את האישור. ואכמ"ל בכל הפרטים.

אך גם למי שאין אישור ניהול תקין לשנה הבאה, יש אפשרות לעיין במסמכים משנים קודמות, דו"חות, שכר ההנהלה הבכירה וכדו'.

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 23, 2018 5:41 pm

ראש כתב:
כדכד כתב:
כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק

כנראה שלטאטא כל דבר מתחת לשטיח זה לא פיתרון כ"כ מוצלח. אתה חושב שכן?
נקודה למחשבה לפעם השלישית שאתה מטריד בענין המחיקה.

אני לא מטאטא שום דבר מתחת לשטיח
פשוט חשבתתי ש,אוצר החכמה" הוא מקום לדון בו בשאלות תורניות והלכתיות ואילו השיח בנושא אשכול זה וכן האשכול עצמו אינם שאלות תורניות כי אם ויכוחי סרק ביחן אנשים שונים על גופים שונים אם הם פועלים כשורה או לא והמקום לדון בשאלות אלה הוא בבית הדין ולא בפורום

אותה אבקש
הודעות: 491
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 10:15 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף...

הודעהעל ידי אותה אבקש » ד' ינואר 24, 2018 2:56 pm

שיבר כתב:ארגון חסד ממש לא מסתורי למי שנאלץ לשהות בבתי חולים שונים בארץ בשבתות.

ג"א מצטרף ומעיד אני בעיקר בשם אנשי ביתי שהנאלץ להשאר בבתי חולים בשבת עקב לידות ולמקרים אחרים ל"ע
כמעט שאינו יכול להסתדר בלעדי ארגון חסד נפלא זה והדברים ידועים ומפורסמים.

כעת שמתי לב שכבר נכתבו כו"כ הודעות בענינים אחרים כך שמוכרחני לפרש שכוונתי למפעל הנשגב מפעל חסד.

ממרומי היער
הודעות: 395
הצטרף: ה' יוני 20, 2013 4:33 pm

Re: האם אפשר לתרום כסף ל'לקראת' שבת (או רינה של תורה)

הודעהעל ידי ממרומי היער » ד' ינואר 24, 2018 11:52 pm

כתב ומכתב כתב:
ממרומי היער כתב:בדקתי בגיידסטאר ולצערי על העמותה הנ"ל אין אישור תקין, כך שאין שום אפשרות לדעת מה נעשה שם.


גם להרבה עמותות רציניות עדיין אין אישור תקין ל2018. רק מי שיעיל בצורה מופלגת כבר השיג את האישור. ואכמ"ל בכל הפרטים.

אך גם למי שאין אישור ניהול תקין לשנה הבאה, יש אפשרות לעיין במסמכים משנים קודמות, דו"חות, שכר ההנהלה הבכירה וכדו'.


אין לא בשנה הנוכחית ולא בשנים עברו - העמותה נוסדה בשנת 2015.

אני לא סתם אומר, כל מי שיש לו אף וחוש ריח, מבין שמשהו גדול מוסתר כאן, ולצערי הציבור ובכללם רבנים שמשתפים איתם פעולה בוחרים לא לשאול שאלות מתבקשות.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: הרואה ו־ 177 אורחים