מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

יבמה שעיברה באמבטי

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי רחמים » ב' ספטמבר 29, 2014 5:17 pm

אשה התיבמה והולידה מאח בעלה המנוח כמה ילדים
לאחר מכן עברה טיפול והתעברה מבעלה המנוח מה שנקרא בגמ' באמבטי
האם מכאן ואילך מותרת לחיות עם אח בעלה?

דבר נוסף האם הילד שתלד יורש את אביו המנוח?

תשבי
הודעות: 51
הצטרף: א' יולי 06, 2014 6:32 pm

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי תשבי » ב' ספטמבר 29, 2014 5:26 pm

האם אין האג"מ ושאר פוסקים חולקים בזה העניין, לגבי הפריות מגויים והדומה לזה.

בברכה המשולשת
הודעות: 14150
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' ספטמבר 29, 2014 7:42 pm

כמדומני שיש דיון על שאלה כעין שאלת פותח האשכול בשו"ת משנה הלכות

סכינא חריפא
הודעות: 771
הצטרף: א' אפריל 13, 2014 9:24 pm

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי סכינא חריפא » ב' ספטמבר 29, 2014 8:43 pm

בנוב"י כ' שהולכים אחר שעת מיתה ואפילו כשבא עליה מחיים ונקלט הזרע לאחר מיתה.

חשבונות רבים
הודעות: 797
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 11:10 pm

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי חשבונות רבים » ב' ספטמבר 29, 2014 8:53 pm

סכינא חריפא כתב:בנוב"י כ' שהולכים אחר שעת מיתה ואפילו כשבא עליה מחיים ונקלט הזרע לאחר מיתה.
זה נוב"י מוסכם?


תשבי
הודעות: 51
הצטרף: א' יולי 06, 2014 6:32 pm

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי תשבי » ב' ספטמבר 29, 2014 9:57 pm

עד כמה שהספקתי לראות תפס שם כדבר פשוט שהזרעה אינה נחשבת להקמת שם, ואינם כבניו ולכאו' לפי"ז היה לו לומר שאם הניח בנים אלא ממבחנה וכדומה שעל אחיו לחלוץ את אשתו, ומאי שנא אם ההזרעה היא אח"כ או לפני כן, ועל דעתו של הנו"ב כותב לחלוק שם.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2101
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: יבמה שעיברה באמבטי

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ה' אוקטובר 02, 2014 2:54 pm

מתוך הספר "המקום מרחק" עמ"ס יבמות (דף לז.):
כתב בשו"ת נודע ביהודה (מהדו"ק אה"ע ס' ס"ט בסופו) ואפ' אם נקלט הזרע של המת אחר ג' ימים עדיין חייבת אשתו ביבום כיון דקרינא ביה "ובן אין לו" (דברים כה:ה) בשעת מיתה דהיינו אין לו בן ממש או עיבור רק זרע בתוך אשתו שעדיין לא נקלט עיי"ש. וע' ח' רבי שמעון שקופ (ס' ל') שכתב שזהו דבר זר ורחוק מאד.


(אפשר להוריד את הספר כאן: viewtopic.php?f=7&t=19369 )


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים