אוהב אוצר כתב:להקפיד על כוס לפני מתן תורה ולא להקפיד מי משתתף בזימון?
לוקחים את המושג לפני מתן תורה לקולא וחומרא באותו ענין?
נבון כתב:התימה הגדולה בזה, הוא ששילחו לשרה כוס של ברכה, והא לדעת אברהם היה זה יין נסך, וצ"ע.
מה שנכון נכון כתב:למה ערביים? הלא באמת היו מלאכים וברדתם לארץ נזהרו במצוות. [ידוע הדיון לענין זהירותם בבו"ח].
ראיתי מקשים הלא לחם לא הביא כדפירש"י לעיל, וכוס של ברכה מנין.
מה שנכון נכון כתב:למה ערביים? הלא באמת היו מלאכים וברדתם לארץ נזהרו במצוות. [ידוע הדיון לענין זהירותם בבו"ח].
ראיתי מקשים הלא לחם לא הביא כדפירש"י לעיל, וכוס של ברכה מנין.
ויאמרו אליו איה שרה אשתך ויאמר הנה באהל - להודיע ששרה אמנו צנועה היתה. אמר רב יהודה אמר רב, ואיתימא רבי יצחק: יודעים היו מלאכי השרת ששרה אמנו באהל היתה, אלא מאי באהל - כדי לחבבה על בעלה. רבי יוסי ברבי חנינא אמר: כדי לשגר לה כוס של ברכה.
לא בשרו המלאך שישוב אליו אלא בשליחותו של מקום אמר לו, כמו (טז י) ויאמר לה מלאך ה' הרבה ארבה, והוא אין בידו להרבות, אלא בשליחותו של מקום, אף כאן בשליחותו של מקום אמר לו כן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים