מחולת המחנים כתב:הוא מתכוין לישמעאל, בבירור.
כנראה הושמט מפחד הצנזורה.
יודקרת כתב:דבריו נסובו על הפסוק בעובדיה: וגלות החל הזה לבני ישראל אשר כנענים עד צרפת.
וראה רד"ק שם: וגלות החל הזה, הוא גלות טיטוס שהגלה בארצות והם העמים ארצות אלמניי"א ואשקלוני"א וצרפת הוא שקורי' פרנצ"א וארצות ספרד שקורי' ספני"א, ובני ירושלם הם שגלו בספרד, ואחרים גלו לשאר ארצות הנזכרים שהיו ברשותם והתפשטו בארצות ומארצות אלו גלו מעצמם אותם שהם היו בארצות ישמעאל, ואומרים בקבלה כי בני ארץ אלמניי"א היו כנעניים כי כשפנה כנעני מפני יהושע כמו שכתבנו בספר יהושע הלכו להם לארץ אלמניי"א ואשקלוני"א שקורין ארץ אשכנז ועוד היום קוראים אותם כנעניים ויונתן תרגם הפסוק כן וגלות עמא הדין דבני ישראל וגו':
יש לציין גם לדברי האבן עזרא בספר דניאל שמנה אף את בני כוש תחת הישמעאלים, וכמו כן עוד כמה וכמה אומות מזרע כנען, והטעם כי כולם תורה אחת להם.
זלמניו כתב:מחולת המחנים כתב:הוא מתכוין לישמעאל, בבירור.
כנראה הושמט מפחד הצנזורה.
בבירור שלא. ראה שם. כל הנושא הוא כנען. [ובכלל, איזה צנזורה היתה בוונציה כלפי השלטון במרוקו?!]
כי קליפת ישמעאל לא יוכל להתברר לעולם, ולא מצינו בשום מקום שנתגיירו מישמעאל גרים, כי אין בהם בירור כלל בעולם הזה, ויתפרדו כל פועלי און (תהלים צב י), ועיין באור החיים הקדוש שמבואר גם כן כנ"ל. ורק מעשו מתברר בכל דור ודור על ידי קדושת ישראל בעסק התורה הקדושה, ועל ידי הגלות ויסורים - בזה מתעלים הרבה ניצוצות הקדושים מאתם ועל די קדושת ישראל.
מה שנכון נכון כתב:מה עם יתר הישמעאלי [דה"א ב,יז] לדעת המדרש תהלים ט,יא שהיה ישמעאלי שהתגייר.
ועובדיה הגר שהתכתב עם הרמב"ם [ראה במהדורת שילת].
ועוד ועוד.
מה שנכון נכון כתב:ההתגירות היתה כרוכה בסכנת נפשות מהשלטון. וכשהיה כמצב זה בארצות אדום גם שם לא היו גרים.
מה שנכון נכון כתב:אגב, רק חלק קטן ממליוני המאמינים כיום באיסלאם הם באמת מזרע ישמעאל.
מה שנכון נכון כתב:ובעשרות שנים האחרונות נוסף הסכסוך עם מדינת ישראל שגורם לשנאה וריחוק כלפי יהודים וממילא גם כלפי יהדות.
מחולת המחנים כתב:וכבר כתב בספר המאמרים לבעל התניא (תקסב, עמוד תקה) "דלא מצינו גרים מבני ישמעאל אלא דרך מקרה פעם אחת בשמיטה".
ובכנענים אין בהם ניצוץ קדוש לרדת אחריו בגלות
מחולת המחנים כתב:זלמניו כתב:מחולת המחנים כתב:הוא מתכוין לישמעאל, בבירור.
כנראה הושמט מפחד הצנזורה.
בבירור שלא. ראה שם. כל הנושא הוא כנען. [ובכלל, איזה צנזורה היתה בוונציה כלפי השלטון במרוקו?!]
דברי בינה להרה"ק מביאלא [בראשית דף ק"פ]כי קליפת ישמעאל לא יוכל להתברר לעולם, ולא מצינו בשום מקום שנתגיירו מישמעאל גרים, כי אין בהם בירור כלל בעולם הזה, ויתפרדו כל פועלי און (תהלים צב י), ועיין באור החיים הקדוש שמבואר גם כן כנ"ל. ורק מעשו מתברר בכל דור ודור על ידי קדושת ישראל בעסק התורה הקדושה, ועל ידי הגלות ויסורים - בזה מתעלים הרבה ניצוצות הקדושים מאתם ועל די קדושת ישראל.
וכבר כתב בספר המאמרים לבעל התניא (תקסב, עמוד תקה) "דלא מצינו גרים מבני ישמעאל אלא דרך מקרה פעם אחת בשמיטה".
יש עוד מקורות לשאינם מתעקשים.
וטעם הכנעני אשר הקפיד אברהם לבלתי קחת לו אשה מהם גם יצחק צוה ליעקב על זה, רבותינו אמרו (ב"ר פנ"ט) כי הוא ארור וזרע אברהם ברוך וכו', ודבריהם סתומים הם, ולפי מה שכתבתי מצינו עיקר הטעם נכון כי טעמו של אברהם הוא כי הוא מושלל מנפשות הקדושות וכל בנותיו חלק רע ומתועב, לזה החליטו לבלתי קחת ממנו כי לא ימצא בו דבר קדוש, והוא סוד אומרו (לעי' ט, כה) ארור כנען פי' מושלל בהחלט ממין הקדושה:
ותמצא כי ממין האומות עד היום עודם מתקבצים ובאים גרים וחסים בצל הקודש אשר לא שמענו מימי קדם כי נתגייר גר כנעני כשאר העמים וזה יגיד דברינו, ואולי כי לזה יצו האל (דברים כ) לא תחיה כל נשמה מז' עממים, ודקדק לומר כל נשמה לתת טעם למצות לא תחיה כי אין בהם נשמה פי' נפש קדושה שיתייחס אליה שם נשמה לחוס עליה להחיותה כעמון ומואב והבן:
ואחרי הודיע אלהים אותנו את כל זאת צריך לתת לב מדוע אנו בעונות משועבדים לכנען, אחר שידענו נאמנה שהשיעבוד הוא לברר הניצוצות של הקדושה שבתוך הקליפה ובכנענים אין בהם ניצוץ קדוש לרדת אחריו בגלות, ותמצא כי מצרים אשר נתרוקנה מהניצוצות כאומרם ז"ל (פסחים קיח א) לא יצאו ישראל עד שעשאוה כמצודה שאין בה דגן וכמצולה שאין בה דגים דכתיב וינצלו את מצרים צוה ה' לבל יבאו שמה וכמבואר הטעם בדברי האר"י ז"ל (שער הגלגולים), ואם כן איך יהיה שנסבול את כל עוצם הגלות הזה מבלי היות בו ניצוצי הקדושה:
אכן יתבאר הדבר על דרך אומרם ז"ל (ליקוטי תורה מקץ) כי יש שני מיני ניצוצי הקדושה שבויים בקליפה האחת נשמות יקרות ויוצאות באמצעות הלידה כאברהם וכשרה וכרבקה ורחל וכנשמת ר' חנינא בן תרדיון שיצא משכם עם דינה וכרות ממואב וכנעמה מעמון וכאונקלוס הגר וכדומה. והב' הוא מין ניצוץ של קדושה הדבוק בקליפה ואינו יוצא כלל אלא מעורה בקליפה ואין לו מציאות ליפרד ממנו אלא כאשר ייצר לישראל על ידי צער או על ידי הכאה שבאמצעות דבר זה תהיה נפרדת הקדושה וחוזרת לשרשה. ומעתה יש טעם לגלות זה כי תאוה לברר בחינת ניצוצי הקדושה שאינה נפרדת אלא על ידי צער שמצטערים ישראל. ועל גלות הזה אמר הכתוב (עובדיה א) וגלות החל הזה לבני ישראל אשר כנענים עד צרפת, שהכתוב קראו החל מלשון נהייתי ונחליתי (דניאל ח) כי השגת תכלית הגלות ביניהם הוא באמצעות הצער ולזה הוא משונה מכל הגליות כאשר ראינו בעינינו. ואמר אשר כנענים ולא אמר בכנענים, וגם אמר כנענים לשון רבים, אולי כיוון על הניצוצות של הקדושה שלהיותם עתה בתוך קליפת כנען יקראו בשמו כנענים, ושיעור הכתוב על זה הדרך גלות החל הזה שהוא גלות ישראל הוא לסיבת בני ישראל שהם עתה נקראים כנענים על מקום שהם בו:
מחולת המחנים כתב:מכל קצוות תבל מגיעים גרים לחסות תחת כנפי השכנה: כושים, אמריקאים, אוסטרלים, גרמנים [!], בריטים, רפתים, שבדים, נורבגים, רוסים, אוקראינים, ארגנטינאים, בריזלאים, אוקוודורים, רומנים, סינים, יפנים, קוראנים, הודים, ועוד ועוד, ומכל ארצות ישמעאל ישנם בודדים מועטים מאד.מה שנכון נכון כתב:אגב, רק חלק קטן ממליוני המאמינים כיום באיסלאם הם באמת מזרע ישמעאל.
מה שמגדיל את ההוכחה, שאף אם יימצא איזה גר אינדונזי, טורקי, איראני, פקיטסטני, אפגניסטני, וכיו"ב, הרי אינם מבני ישמעאל.
מחולת המחנים כתב:מה שנכון נכון כתב:ההתגירות היתה כרוכה בסכנת נפשות מהשלטון. וכשהיה כמצב זה בארצות אדום גם שם לא היו גרים.
חבל להתווכח עם המציאות.
בכל התקופות מצאנו גרים רבים מכל האומות, נעמן, נובזראדן, אונקלוס הגר, אנטונינוס, מבני בניו של המן, דריוש, ובזמן רבותינו בעלי התוס' רבי אברהם הגר, ואף בתקופות הכי קשות היהודים גיירו גרים במסירות נפש, ולמשל הגר"א והגרף פוטצקי, אמנם היו גרים שמחמת הסכנה ברחו למדינות החופש כמו בהולנד, והיו שעלו לא"י, ובכל הזמן הזה לא נשמע על גרים מאומת ישמעאל.
ויתרה מכך בשבעים-שמונים האחרונות אין שום סכנה לישמעאלים להתגייר ולעזוב את מקומם ולבוא תחת כנפי השכינה, להתגורר בא"י או בארצות החופש, מכל קצוות תבל מגיעים גרים לחסות תחת כנפי השכנה: כושים, אמריקאים, אוסטרלים, גרמנים [!], בריטים, רפתים, שבדים, נורבגים, רוסים, אוקראינים, ארגנטינאים, בריזלאים, אוקוודורים, רומנים, סינים, יפנים, קוראנים, הודים, ועוד ועוד, ומכל ארצות ישמעאל ישנם בודדים מועטים מאד.מה שנכון נכון כתב:אגב, רק חלק קטן ממליוני המאמינים כיום באיסלאם הם באמת מזרע ישמעאל.
מה שמגדיל את ההוכחה, שאף אם יימצא איזה גר אינדונזי, טורקי, איראני, פקיטסטני, אפגניסטני, וכיו"ב, הרי אינם מבני ישמעאל.
ואנו מדברים על אומות הערבים שברובם הם מבני ישמעאל, סעודים, סורים, מרוקאים, סורים, ירדנים, וכיוצא בזה.
ועוד הרי המרוקאים אינם כהי עור כמו הכושים, ואינם בכלל קללת נח ארור כנען.
איש גלילי כתב:אם כי לא כל כך קיבלתי את דבריך שאומות אלו הם דוקא הישמעאלים בשונה מן האחרים. הסורים שייכים יותר לארמים, הירדנים יותר לעמונים ומואבים, המרוקאים אולי הם כנענים (מ"מ אינני רואה עדיפות לצד הישמעאלי). ולעומת זאת הטורקים נקראו קדר וישמעאל בדברי הראשונים לרוב, והם מן הקרובים יותר בסברא לזרע ישמעאל (מלבד אנשי ערב ממש), וגם המזרחיים כמו אפגניסטן וכו' יתכן מאד שהם מזרע בני קטורה אשר כבר בתורה (לדעת חלק מן הראשונים) ובנביאים כונו על שם הישמעאלים.
בקרו טלה כתב:הי' כבר אשכול בעניינים אלו בשם גרים מישמעאל
מחולת המחנים כתב:מה שנכון נכון כתב:אגב, רק חלק קטן ממליוני המאמינים כיום באיסלאם הם באמת מזרע ישמעאל.
מה שמגדיל את ההוכחה, שאף אם יימצא איזה גר אינדונזי, טורקי, איראני, פקיטסטני, אפגניסטני, וכיו"ב, הרי אינם מבני ישמעאל.
ואנו מדברים על אומות הערבים שברובם הם מבני ישמעאל, סעודים, סורים, מרוקאים, סורים, ירדנים, וכיוצא בזה.
עובדיה הגר נולד למשפחה נוצרית אצילית ממוצא נורמנדי באיטליה בין השנים 1050 - 1075 [כלומר בין 63 ל88 שנים לפני לידת הרמב"ם!]. רוב ידיעותינו עליו מבוססות על חיבורו "מגילת עובדיה", אשר קטעים ממנה נשתמרו בגניזה הקהירית... השם עובדיה הגר , כפי הנראה היה מקובל בקרב גרי צדק. הדמות אשר בה דן הרמב"ם בתשובתו, אינה מקבילה לעובדיה הגר הנורמנדי – מחבר הפיוטים, אשר כפי הנראה נפטר סמוך לשנת 1150. בשנה זו היה הרמב"ם בן 12 שנה.
מה שנכון נכון כתב:א"א למשוך את החבל בשני ראשיו. אם הטענה היא מצד שכמעט לא ידוע לנו על גרים מבין המוסלמים, אין שום הבדל בידוע לנו על כמות המתגיירים מביניהם בין צאצאי ישמעאל לאחרים, אלא כל הארצות המוסלמיות שוות פחות או יותר.
מחולת המחנים כתב:הסיפור המפעים עם הגר צדק המתגורר היום בצפת התפרסם לפני תקופה בתקשורת בכותרת "מחיזבאללה ליהדות", אבל שוב מדובר במקרה בודד, כמעט יחידי, שיבוא אחד מאומות הערביים להתגייר.
כמו כן אין אין לתלות את מיעוט הגרים מהערבים בסיבת הסכנה והעוינות בין שני העמים, שהרי בארצות אירופה גם בימי השמדות הכי קשים וגם כשהיתה סכנה מוחשית להתגייר, עדיין נמצאו גרים שבאו לחיק היהדות, הן בתקופת הראשונים והן במהלך מאות השנים האחרונות.
ואילו במשך אותן שנים בארצות המזרח כמעט ולא נודעו לנו גרים מקרב אומות הערבים.איש גלילי כתב:אם כי לא כל כך קיבלתי את דבריך שאומות אלו הם דוקא הישמעאלים בשונה מן האחרים. הסורים שייכים יותר לארמים, הירדנים יותר לעמונים ומואבים, המרוקאים אולי הם כנענים (מ"מ אינני רואה עדיפות לצד הישמעאלי). ולעומת זאת הטורקים נקראו קדר וישמעאל בדברי הראשונים לרוב, והם מן הקרובים יותר בסברא לזרע ישמעאל (מלבד אנשי ערב ממש), וגם המזרחיים כמו אפגניסטן וכו' יתכן מאד שהם מזרע בני קטורה אשר כבר בתורה (לדעת חלק מן הראשונים) ובנביאים כונו על שם הישמעאלים.
האומה הטורקית איננה שייכת לאומה הערבית, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה תרבותית, והבדל השפות יוכיח, אשר בעוד בארצות בהם יושבים בני ישמעאל שמקורם בחצי האי ערב, כדוגמת סוריה לבנון ירדן ומצרים, הם דוברים את השפה הערבית אף כי בניבים שונים, הרי הטורקים שפתם שונה מהערבית, זאת מלבד העוינות התמידית שהיתה בין הערבים לשלטון העותמאני של הטורקים.
זאת ועוד, בימים ההם שימשה איסטנבול שבטורקיה [קונסטנטינופול] בתור בירת ממלכת ביזנטיון אחרי שנחלקה ממלכות רומי.
במדינות צפון אפריקה עם הכיבוש האיסלמי הופיעו הערבים והשליטו את תרבתם ושפתם, החל ממצרים ועד מרוקו דרך אלג'יר לוב וסודן, והמאבקים המרים המתנהלים כהיום בין צפון סודן הערבית לבין השחורים האפריקנים מחבל דרפור ודרום סודן יעידו על זאת.
עמון ומואב לא קיימים היום, בא סנחריב ובלבל את האומות, גר מירדן לו היה מופיע לפנינו היינו מקבלים אותו מיד.
המדינות ירדן סוריה לבנון ועיראק הינן מדינות ערביות מובהקות, חלקם שיעים ורובם סונים, מדינות אלו נוצרו במהלך השנים על ידי השבטים הנוודים שבמהלך נדודיהם מחצי האי ערב, ששם מקור מחצבתם, הגיעו לארצות אלו, מנהגיהם כמנהג הערבים בחצי האי ערב, וכמנהגם הם גם לובשים כאפיות ושאר אביזרים ומנהגים ערביים, להבדיל ממנהגים איסלאמיים אחרים שקיימים בכל המדינות האיסלאמיות, אם זה טורקיה או אירן ואפגניסטן שאינם מהאומה הערבית כלל.
זלמניו כתב:האוה"ח בפרשתנו מאריך שנושא שבכנען לא היו ניצוצות גנוזים וכו' ואז שואל איך זה אם כן שאנו סובלים בגלות אצל כנען.
יזל מדליו כתב:איזה פרק ופסוק נמצא האור החיים ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 293 אורחים