הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' ינואר 01, 2015 5:33 am
יש לשער שהיות ומנהג אשכנז, וכן מובא ברמ"א, הוא לומר פיטום הקטורת רק בשבת, ומנהג אשכנז הוא שלא לומר תניא רבי נתן וכו', על כן בתפילת שבת השאירו כפי שהיה מתחילה ואמרו עד 'מפני הכבוד'. וכששינו בא"י לומר כמנהג הספרדים, נשתרבב בכמה סידורים (אולי מנוסח ספרד) לומר גם מתניא רבי נתן וכו', כיון שעל זה לא היה נוסח ומסורת להעתיק הסידורים הקודמים, ובאמת גם בחול צריך לומר רק עד תניא רבי נתן, וכן נהוג גם אצל הרבה מהחסידים.
ואכן בהרבה מהסידורים הקודמים נמצא גם בחול רק עד תניא רבי נתן,