חובב_ספרים כתב:איני מבין למה זה שההכשר אינו מחפש צרירות הדם הוי טעם לומר שאינו לה"ר להגיד שנמצא צרירות הדם במה שהם הכשירו. אבל יהיה איך שיהיה לדינא מותר ממ"נ, אם הם לא היו צריכים לחפש אחריו אינו לשון הרע, ואם הם היו צריכים לחפש אחריו זה לשון הרע לתועלת היות שיש סומכים על ההכשר.
מתוך נסיון אצל ב' הכשירים מהודרים היה להם אברכים משלנו שחפשו אחר נצרר הדם, אבל בכמות ומהירות שהם עובדים א"א שלא לפספס ואנשים שמכשירים בעצמם תמיד מוציאים עוד. [יתכן שיש להם פסק שמה שהם עושים מספיק, וגם מסתבר שאנשים מהסוג שמכשירים בעצמם מחמירים יותר. אבל ידוע לי שישיבת מיר שולח אברכים לבדוק לנצרר הדם במה שהם נותנים להבחורים.] ראיתי פעם מליחה של הרבנות [יותר מדויק להגדיר זה זכר למליחה] ולא נראה שהם בדקו כלל.
כפי שכתבתי ל"עולה מן הארץ", הדבר דומה להכשר על תמרים למרות שיש בהם נגיעויות. אם ההכשר לא אמור לכלול גם פרט זה, מדוע שזה יהיה רע?
ככל הידוע לי, הרבנויות באופן רשמי וכולל לא בודקות צרירות דם. וכאמור, גם חלק ניכר מהבד"צים.
אגב, במשפט שכתבת לגבי הרבנות עשוי להיות לשון הרע, כיוון שיש רבנויות שמקפידות על מליחה ראויה. אדם שקורא את המשפט שכתבת מרגיש מטבע הדברים כתם על רבנויות ככלל.