מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 5:49 pm

הם נותרו אצלי רק בPDF ואשמח לקבל עזרה
קבצים מצורפים
נושא - ותשת עלי כפכה.png
נושא - ותשת עלי כפכה.png (27.47 KiB) נצפה 2846 פעמים
וידוי הגדול של רבינו נסים.png
וידוי הגדול של רבינו נסים.png (66.69 KiB) נצפה 2849 פעמים

מבית ומחוץ
הודעות: 43
הצטרף: א' נובמבר 04, 2012 11:42 pm

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי מבית ומחוץ » ה' יוני 18, 2015 6:37 pm

קטע זה אומרו השליח ציבור על כל הקהל שיאמרו אח" כ את הוידוי, זו הכוונה.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 7:44 pm

גם אני סברתי כך.
העניין הוא שלא מצאתי כן בשום מקום שמכאן אומר רק החזן.
או אפשר שכל הוידוי צריך לומר רק החזן.
ועיין אג"מ שנותן סדר תשובה לאשה שתאמר כל ערב ר"ח וידוי הגדול של רבינו נסים עיין שם.
והוא פלאי.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 7:46 pm

לגבי השאלה של ותשת עלי כפך רש"י כוונתו למה שכותב בספר בראשית ועיין אוצר לעזי רש"י שכפי הנראה לא הבין.
לעזי רש"י תהלים פרק קלט

פסוק ה
מקור: (כפכה) [כף]
לע"ז: דישטריינ"ט destreint, תרגום: כפייה
נערך לאחרונה על ידי לומד_בישיבה ב ה' יוני 18, 2015 8:01 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 7:52 pm

שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן קיז

וערב ראש חודש שנקרא יום כפור קטן תאמר וידוי הגדול של רבנו נסים זצ"ל הנדפס במחזור כל בו של יום כפור ומחולק לששה חלקים תאמר כל הנוסח, רק חלק הרביעי שהוא בעד אחרים לא תאמר שהוא שייך רק כשאומרים בבית הכנסת בקהל.
רק עתה שמתי לב לקטע הזה באג"מ.

ועדיין לא ברור לי איך נהג האג"מ בבית הכנסת בצבור.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 8:07 pm

מהנוסח של האג"מ דומני שהמביאו לבית הדפוס תיקן קצת שהיה צריך לומר מחלק רביעי ולא חלק הרביעי שהרי משם והלאה כל הקטעים עוסקים גם בקשה עבור הצבור, ולפי"ז יתכן שגם בהמשך יש לתקן רק השליח צבור בבית הכנסת. וצ"ב. - בדוחק אפשר לומר שהחלק החמישי מדבר רק על עצמו אך הרביעי והשישי מפורש שם קהליך.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 8:33 pm

אגב, האם יש למישהו ראיה למה שטוען בתפלת השל"ה שכל מה שאמרה תורה פרו ורבו היינו כדי לקיים ולמדתם אותם את בניכם, וזהו המטרה, שגם שם אני מתקשה לפרש אותו.
--
ואולי אין זה תפלת השל"ה הק'.
יש שם מלא חידושים שלא מצאתי להם כל מקור.
תפילת השלה מכון אור חדש.jpg
לקחתי מהאשכול הנ"ל
תפילת השלה מכון אור חדש.jpg (136.09 KiB) נצפה 2777 פעמים

--
קיבלתי באישי שכבר היה אשכול על נוסח תפילת השל"ה אך לא ראיתי שם שדנו בענין זה.
וכאן וידוי הגדול לרבנו נסים גאון.
ואין פוצה פה בשום סידור שמצאתי. אלא בקישור כאן. ואולי לא חיפשתי מספיק
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=345

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 9:00 pm

לפי מה שכתוב שם באג"מ יש לומר עד ומצח אשה זונה היה לך מאנת הכלם.
שבזה מסתיים החלק השלישי. והנוסח הנ"ל דומני שונה.
אם יש למישהו מיהו להעלותו אודה לו
---
בדקתי בכמה מקומות והנוסח בקישור משובש ואין לי מושג מהיכן המציאו את זה.
--
ברשת כפי הנראה אי אפשר למצוא אותו מפני הפסוק ומצח אשה זונה היה לך מאנת הכלם.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ה' יוני 18, 2015 10:00 pm

גם במקוון לא עולה וידוי רבינו נסים
בנוסח שהודפס פעם אחת לפני כעשרים שנה.

ובדקתי בעוד כמה ספרים שעמדי
החלק הראשון מתחיל. רבונו של עולם קודם כל דבר. ומסתיים ב כגנב הנמצא במחתרת.
החלק השני רבונו של עום עם עמדתי לפרש את חטאי ומסתיים הבל הבלים אין בו ממש.
החלק השלישי במה אקדם או מה רפואה אבקש ומסתיים וכן כתוב ומצח אשה זונה וכו.
החלק הרביעי רבונו של עולם לא על עצמי בלבד אני מתפלל ומסתיים ומציל את נפשו מדינה של גיהנם.
החלק החמישי רבונו של עולם מנהג בית דינך הצדק ומסתיים ואם מודה ועוזב אתה מרחמהו.
החלק הששי רבונו של עולם לולי חטאינו ומסתיים ותכפר לנו על כל פשעינו.
לא מצאתי כזה במקוון.
ומדברי האג"מ משמע להדיא שזהו הנוסח האמיתי.
--
בסדור וינגרטן נמצא ג"כ כמדומני.
לא בדקתי שם בדיוק את הנוסח אך בזכרוני שהוא מחולק שם לששה קטעים.
אאל"ט. בעיקר ביקשתי לראות אם הוא כותב חתן קהל והוא אינו כותב.

www.otzar.org/wotzar/book.aspx?160658&page=PP0045
דומני שגם כאן אין את הנוסח המתוקן כי כתב קטע מהוידו ולא הראה מכאן בתצוגה מקדימה.

לומד_בישיבה
הודעות: 1763
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2013 7:20 am

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

הודעהעל ידי לומד_בישיבה » ג' יולי 14, 2015 6:01 pm

ראה קובץ המצורף.
וזהו אכן הנוסח האמיתי לכאו' של הוידוי וכפי שמשמע מדברי האג"מ הנ"ל.
מסקנא דמילתא שוידוי זה רק שליח צבור אומרו ולא הקהל ובעז"ה אעלה לכאן את מה שכתבתי בנידון. - ואיך הגעתי למסקנא זו שבבית הכנסת רק השליח צבור אומרו.
קבצים מצורפים
וידוי הגדול - רבינו ניסים.pdf
יישר כח להרב אמרתי אחכמה שממנו קיבלתי את הקובץ הזה באשכול נא שגבם
(185.28 KiB) הורד 235 פעמים


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים