עמוד 1 מתוך 1

הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 5:49 pm
על ידי לומד_בישיבה
הם נותרו אצלי רק בPDF ואשמח לקבל עזרה

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 6:37 pm
על ידי מבית ומחוץ
קטע זה אומרו השליח ציבור על כל הקהל שיאמרו אח" כ את הוידוי, זו הכוונה.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 7:44 pm
על ידי לומד_בישיבה
גם אני סברתי כך.
העניין הוא שלא מצאתי כן בשום מקום שמכאן אומר רק החזן.
או אפשר שכל הוידוי צריך לומר רק החזן.
ועיין אג"מ שנותן סדר תשובה לאשה שתאמר כל ערב ר"ח וידוי הגדול של רבינו נסים עיין שם.
והוא פלאי.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 7:46 pm
על ידי לומד_בישיבה
לגבי השאלה של ותשת עלי כפך רש"י כוונתו למה שכותב בספר בראשית ועיין אוצר לעזי רש"י שכפי הנראה לא הבין.
לעזי רש"י תהלים פרק קלט

פסוק ה
מקור: (כפכה) [כף]
לע"ז: דישטריינ"ט destreint, תרגום: כפייה

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 7:52 pm
על ידי לומד_בישיבה
שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן קיז

וערב ראש חודש שנקרא יום כפור קטן תאמר וידוי הגדול של רבנו נסים זצ"ל הנדפס במחזור כל בו של יום כפור ומחולק לששה חלקים תאמר כל הנוסח, רק חלק הרביעי שהוא בעד אחרים לא תאמר שהוא שייך רק כשאומרים בבית הכנסת בקהל.
רק עתה שמתי לב לקטע הזה באג"מ.

ועדיין לא ברור לי איך נהג האג"מ בבית הכנסת בצבור.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 8:07 pm
על ידי לומד_בישיבה
מהנוסח של האג"מ דומני שהמביאו לבית הדפוס תיקן קצת שהיה צריך לומר מחלק רביעי ולא חלק הרביעי שהרי משם והלאה כל הקטעים עוסקים גם בקשה עבור הצבור, ולפי"ז יתכן שגם בהמשך יש לתקן רק השליח צבור בבית הכנסת. וצ"ב. - בדוחק אפשר לומר שהחלק החמישי מדבר רק על עצמו אך הרביעי והשישי מפורש שם קהליך.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 8:33 pm
על ידי לומד_בישיבה
אגב, האם יש למישהו ראיה למה שטוען בתפלת השל"ה שכל מה שאמרה תורה פרו ורבו היינו כדי לקיים ולמדתם אותם את בניכם, וזהו המטרה, שגם שם אני מתקשה לפרש אותו.
--
ואולי אין זה תפלת השל"ה הק'.
יש שם מלא חידושים שלא מצאתי להם כל מקור.
תפילת השלה מכון אור חדש.jpg
לקחתי מהאשכול הנ"ל
תפילת השלה מכון אור חדש.jpg (136.09 KiB) נצפה 2780 פעמים

--
קיבלתי באישי שכבר היה אשכול על נוסח תפילת השל"ה אך לא ראיתי שם שדנו בענין זה.
וכאן וידוי הגדול לרבנו נסים גאון.
ואין פוצה פה בשום סידור שמצאתי. אלא בקישור כאן. ואולי לא חיפשתי מספיק
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=345

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 9:00 pm
על ידי לומד_בישיבה
לפי מה שכתוב שם באג"מ יש לומר עד ומצח אשה זונה היה לך מאנת הכלם.
שבזה מסתיים החלק השלישי. והנוסח הנ"ל דומני שונה.
אם יש למישהו מיהו להעלותו אודה לו
---
בדקתי בכמה מקומות והנוסח בקישור משובש ואין לי מושג מהיכן המציאו את זה.
--
ברשת כפי הנראה אי אפשר למצוא אותו מפני הפסוק ומצח אשה זונה היה לך מאנת הכלם.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ה' יוני 18, 2015 10:00 pm
על ידי לומד_בישיבה
גם במקוון לא עולה וידוי רבינו נסים
בנוסח שהודפס פעם אחת לפני כעשרים שנה.

ובדקתי בעוד כמה ספרים שעמדי
החלק הראשון מתחיל. רבונו של עולם קודם כל דבר. ומסתיים ב כגנב הנמצא במחתרת.
החלק השני רבונו של עום עם עמדתי לפרש את חטאי ומסתיים הבל הבלים אין בו ממש.
החלק השלישי במה אקדם או מה רפואה אבקש ומסתיים וכן כתוב ומצח אשה זונה וכו.
החלק הרביעי רבונו של עולם לא על עצמי בלבד אני מתפלל ומסתיים ומציל את נפשו מדינה של גיהנם.
החלק החמישי רבונו של עולם מנהג בית דינך הצדק ומסתיים ואם מודה ועוזב אתה מרחמהו.
החלק הששי רבונו של עולם לולי חטאינו ומסתיים ותכפר לנו על כל פשעינו.
לא מצאתי כזה במקוון.
ומדברי האג"מ משמע להדיא שזהו הנוסח האמיתי.
--
בסדור וינגרטן נמצא ג"כ כמדומני.
לא בדקתי שם בדיוק את הנוסח אך בזכרוני שהוא מחולק שם לששה קטעים.
אאל"ט. בעיקר ביקשתי לראות אם הוא כותב חתן קהל והוא אינו כותב.

www.otzar.org/wotzar/book.aspx?160658&page=PP0045
דומני שגם כאן אין את הנוסח המתוקן כי כתב קטע מהוידו ולא הראה מכאן בתצוגה מקדימה.

Re: הפניות או הסבר לשתי אשכולת אלו שמחקתי בטעות

פורסם: ג' יולי 14, 2015 6:01 pm
על ידי לומד_בישיבה
ראה קובץ המצורף.
וזהו אכן הנוסח האמיתי לכאו' של הוידוי וכפי שמשמע מדברי האג"מ הנ"ל.
מסקנא דמילתא שוידוי זה רק שליח צבור אומרו ולא הקהל ובעז"ה אעלה לכאן את מה שכתבתי בנידון. - ואיך הגעתי למסקנא זו שבבית הכנסת רק השליח צבור אומרו.