בהגהות מרדכי מו"ק רמז תתקלד: "ראיתי בתוס' דשבת שלפני ר"ח אב אין מזכירין ר"ח משום דכתיב (איוב ג, ו) במספר ירחים אל יבא." בחלק מהדפוסים ישנים (ונציא רפ"ב אמשטרדם ת"פ) איתא: ראיתי בתוספתא, וכן העתיק הדרכ"מ תקמט, א. וצ"ע דליתא בתוספתא, ויותר צ"ע האם בזמן התוספתא היו מברכין את החודש בשבת שלפני ר"ח?? כך שנראה יותר לפתוח "ראיתי בתוספות" מאשר "ראיתי בתוספתא". ודברי הדרכ"מ צ"ע.
ממתי התחילו במנהג זה? וראיתי שמביאים שבסידור רע"ג מובאת ההכרזה ביום ר"ח עצמו.