ומוכח שהלוחות היו מחובריםירושלמי תענית ד,ה כתב:ר' שמואל בר נחמן בשם ר' יונתן הלוחות היו אורכן ששה טפחים ורחבן שלשה והיה משה תפיש בטפחיים והקב"ה בטפחיים וטפחיים ריוח באמצע כיון שעשו ישראל אותו מעשה ביקש הקב"ה לחוטפן מידו של משה וגברה ידו של משה וחטפן ממנו
ברזילי כתב:ומוכח שהלוחות היו מחובריםירושלמי תענית ד,ה כתב:ר' שמואל בר נחמן בשם ר' יונתן הלוחות היו אורכן ששה טפחים ורחבן שלשה והיה משה תפיש בטפחיים והקב"ה בטפחיים וטפחיים ריוח באמצע כיון שעשו ישראל אותו מעשה ביקש הקב"ה לחוטפן מידו של משה וגברה ידו של משה וחטפן ממנו
ברזילי כתב:ומוכח שהלוחות היו מחובריםירושלמי תענית ד,ה כתב:ר' שמואל בר נחמן בשם ר' יונתן הלוחות היו אורכן ששה טפחים ורחבן שלשה והיה משה תפיש בטפחיים והקב"ה בטפחיים וטפחיים ריוח באמצע כיון שעשו ישראל אותו מעשה ביקש הקב"ה לחוטפן מידו של משה וגברה ידו של משה וחטפן ממנו
ברזילי כתב:לדעת הירושלמי כ"א מהלוחות היה רוחבו שלשה, כמפורש בציטוט הנ"ל
ברזילי כתב:הנחתי שהטפחיים מכל צד היו ברוחב, הקב"ה החזיק בטפחיים בלוח אחד ומשה בטפחיים בלוח שני. אבל אתה צודק, כי ייתכן שהחלוקה היא באורך.
בירושלמי סוטה מפורש שרוחב הלוחות שלשה, ולפי החשבון שם נראה שא"א שהוא ט"ס.
פשפש ולא מצאחכם באשי כתב:על לוחות הברית יש מאמר מקיף ומפליא (שעוד נכתב טרום מאגרי המידע השונים) בספר הזכרון לר"מ ליפשיץ (ישנו באוצר). תבדוק שם, אולי תמצא מזור לשאלתך
שף ויתיב כתב:לכאורה שוות אין הפירוש מחוברות.
אספקלריא כתב:יש ראיה מחז"ל שהלוחות היו נפרדים.
עיין שקלים פרק ששי הלכה א', דף ט"ז ע"ב, כיצד היו הלוחות כתובים ... ר"ש בן יוחאי אומר עשרים על לוח זה ועשרים על לוח זה, רבי סימאי אמר ארבעים על לוח זה וארבעים על לוח זה, דכתיב (שמות ל"ב) מזה ומזה הם כתובים, טטרוגה.
ועיי"ש במפרשים שרבי סימאי אומר שהדברות היו כתובים ארבעה פעמים מארבע צידי הלוח, ב' פעמים בארכו, וב' פעמים על צידי רחבו, וטטרוגא פירושו מרובע בלשון יון.
ועל כרחך שהיו נפרדים.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... 00003_0030
חכם באשי כתב:על לוחות הברית יש מאמר מקיף ומפליא (שעוד נכתב טרום מאגרי המידע השונים) בספר הזכרון לר"מ ליפשיץ (ישנו באוצר). תבדוק שם, אולי תמצא מזור לשאלתך
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 158 אורחים