יואל שילה כתב:כתבתי על הנושא חוברת מקיפה, בס"ד.
מסקנת הדברים שהנץ המישורי הוא העיקרי.
אצרף את החוברת, וכן את דברי החו"ב בזה.
וכדאי לשנות את שם האשכול ל'הנץ החמה הנראה' - מאחר ו'נץ' הוא בפשטות שגיאה.
הערה קטנה.
כתב כבודו בעמוד 59 שהתורה לא ניתנה לחכמי המדע המדויק, והוכיח כן מהלשון 'כ'זית ו'כ'ביצה, שמשמע שאינו בדיוק.
אולם כפי הנראה אין כוונת הכ"ף בכאן לומר שאינו בדיוק כמידת כזית, אלא כיון שלא בזית עצמו עסקינן, לכן אנו אומרים שיהיה המאכל או המשקה 'כמו' שיעור זית, וזה הכוונה 'כ'זית - כמו מידת זית. אך לעולם הכוונה (מבחינה לשונית, וגם מעשית) למידת זית מדויקת.
אולם זה נכון לכשעצמו, שלא ניתנה התורה אלא כפי ראות עיני האדם, ולכן די שישער בזית המצוי, ואינו צריך לעשות ממוצע מדויק של כל הזיתים הממוצעים וכדומה. אך לאחר שכבר יש לו זית למדידה, שוב אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות, ועל כזית יתחייב מלקות, וכזית פחות חוט השערה יפטר, וכן הלאה.