עמוד 1 מתוך 1

עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: ש' ספטמבר 26, 2015 10:50 pm
על ידי עושה חדשות
כתב בספר ערוגת הבושם (הוצ' מקיצי נרדמים, ח"ג עמוד 171):
"אשה באיסורים כשאר עד אחד באיסורים ואז מילדת ויולדת כשני עדים ונאמנות אפילו על דבר שיש לו חזקת איסור, אע״פ שאין בידם".
האם ידוע על שיטה כזו, להכשיר ב' נשים בעדות איסורים במקום דאיתחזק איסורא?

Re: עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: א' ספטמבר 27, 2015 9:35 am
על ידי בברכה המשולשת
לכאורה בכך דן הנוב"י בעניין דבר שבערווה וכה"ג

Re: עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: א' ספטמבר 27, 2015 9:42 am
על ידי עושה חדשות
?

Re: עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: א' ספטמבר 27, 2015 10:24 am
על ידי בברכה המשולשת
בדבריו לגבי הג"ר יצחק בכר דוד

Re: עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: א' ספטמבר 27, 2015 10:37 am
על ידי עושה חדשות
על פי הזכור לי, אין שם צד כזה, לומר שעד אחד לא מועיל באיתחזק איסורא, וצריך ב' עדים, אבל מאידך גם נשים כשירות לעדות זו.

אגב, באותו קטע בערוגת הבושם שציינתי יש עוד אריכות במה שדן הגאון הנ"ל שציינת, בספרו "דברי אמת" סימן א, על הטעם להצריך ב' עדים להתיר למול בשבת תינוק שזהו יום השמיני שלו, ולא מספיק לזה ע"א, עי"ש מש"כ בשם הר"י הלבן דדמי לאיתחזק איסורא, עי"ש ותמצא נחת.

Re: עדות ב' נשים באיתחזק איסורא

פורסם: ד' יולי 31, 2019 6:56 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:כתב בספר ערוגת הבושם (הוצ' מקיצי נרדמים, ח"ג עמוד 171):
"אשה באיסורים כשאר עד אחד באיסורים ואז מילדת ויולדת כשני עדים ונאמנות אפילו על דבר שיש לו חזקת איסור, אע״פ שאין בידם".
האם ידוע על שיטה כזו, להכשיר ב' נשים בעדות איסורים במקום דאיתחזק איסורא?

ברשב"א (א,תקמד) כ' לכאו' לא כך. האם יש עוד מקורות מפורשים?