עמוד 1 מתוך 1

האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ג' פברואר 02, 2016 12:08 pm
על ידי חיים ושלו'
ישנו בכמה מקומות שעדיין נוהגים עד היום לא לרשום תגין על השי"ן של תפילין של ראש, האם יש קפידה דוקא לא לרשום?

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ה' ספטמבר 03, 2020 7:50 am
על ידי ספרים וועלט
מה המקור של אותם שכן מתייגים?

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ה' ספטמבר 03, 2020 9:29 am
על ידי עזריאל ברגר
חיים ושלו' כתב:ישנו בכמה מקומות שעדיין נוהגים עד היום לא לרשום תגין על השי"ן של תפילין של ראש, האם יש קפידה דוקא לא לרשום?

לדוגמא כך הוא מנהג חב"ד, שלא מתייגים.

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ו' ספטמבר 04, 2020 7:32 am
על ידי לבי במערב
ראה העו"ב אה"ת גל' תתפו ע' 161.

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ו' ספטמבר 04, 2020 8:25 am
על ידי מענה איש
המצאה של 20-30 שנה.
ברוב ככל הראשונים לא מובא העניין הזה

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ו' ספטמבר 04, 2020 8:30 am
על ידי ספרים וועלט
מענה איש כתב:המצאה של 20-30 שנה.
ברוב ככל הראשונים לא מובא העניין הזה

אז אולי זה חסרון? מי אומר שזה מעלה? אני שואל מלבד הענין של לעז על הראשונים ושל חדש אסור מן התורה.

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: ש' ספטמבר 05, 2020 1:09 am
על ידי אראל
הנה מה שכתב בספר 'זכרון אליהו' על עשיית בתים, בענין זה:

Re: האם יש קפידה לא לרשום תגין על השי"ן של הראש

פורסם: א' ספטמבר 06, 2020 1:20 am
על ידי מענה איש
ספרים וועלט כתב:
מענה איש כתב:המצאה של 20-30 שנה.
ברוב ככל הראשונים לא מובא העניין הזה

אז אולי זה חסרון? מי אומר שזה מעלה? אני שואל מלבד הענין של לעז על הראשונים ושל חדש אסור מן התורה.


אכן.
ויש שתמהו על הספר הנ''ל.
רק אציין שע"פ מה שידוע לי מה שנכתב בספר הנ''ל הוא בהסכמת הגריש''א