בתשובת רבי עקיבה יוסף שלזינגר כתב בחימה שפוכה נגד הנוהגים לכתוב אות חי"ת דוחרה כצורת שתי נו"נין וחטוטרות על גביהן, וכת דאין לזה שום מקור ומקורו מכת ש"ץ ימ"ש, ותפילין כאלו פסולין גמרים והמניחן הוא קרקפתא דלא מנח תפילין, וכן כתב בספר סת"ם לר"ש קלוגר.
וכאשר עיינתי בדבר מצאתי דמנהג זה עתיקא קדישין ובכל התפילין העתיקים האשכנזי המנהג כן, וכ"ה בתפילין שכתבו ר' צבי ור' אפרים זצוק"ל סופרי הבעש"ט והמאור עיניים ומקורו מספר ברוך שאמר, ובא' בכת"י להתיקון תפילין הובא בספר ברוך שאמר להרב משי-זהב כתב בפירוש חי"ת דוחרה יעבה ראשו ויעקמו, וכן בהגהות ר' ישראל (מצורף פה) בן ר' שכנא מלובלין גיסו של הרמ"א שחי לפני כת ש"ץ כתב תמונה זו.
אשמח לדעת יותר פרטים על ענין זה ממי שיודע.