מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פירות שטיבולם במשקה - לחות שבמקרר

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אין אדם אוסר
הודעות: 102
הצטרף: ב' ינואר 09, 2012 8:32 pm
יצירת קשר:

פירות שטיבולם במשקה - לחות שבמקרר

הודעהעל ידי אין אדם אוסר » ה' אפריל 07, 2016 1:36 pm

זכרוני שיש נידון בפוסקי הזמן על פירות ששהו במקרר ונדבקו עליהם לחות וטיפות מים מחמת קור המקרר אם טעונים נט"י מצד שטבולים במשקה עי' אבן ישראל

למה אין להקל מצד שאין זה ב'כי יותן' - שלא נעשה לרצוני ואף שא"א להכניסם מבלי שיהיה לחות, עדיין הרי ס"ס אין רצוני בזה כלל [יתכן והאבן ישראל התיחס לזה ולא עיינתי כעת].

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1643
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: פירות שטיבולם במשקה - לחות שבמקרר

הודעהעל ידי מאיר סובל » ה' אפריל 07, 2016 2:40 pm

דין כי יותן מדבר על הכשר לקבלת טומאה.
ואם הפירות לא הוכשרו קודם לק"ט, יתכן שהלחות אינה מכשרתן כי אי"ז בכי יותן, או שאולי אי"ז מז' משקים שמכשירים אלא זיעה, או כל טעם אחר.
אבל הכא מדובר על משהו שכבר הוכשר מסתמא, והנידון אטנו על קבלת הטומאה אלא על טומאתן בטומאת ידיים בפועל.
דדין נטילת ידיים תיקנו כדין קדשים, שמיטמאים במגע אם יש מים שאז זה מחזיר אותן להיות נוגע בראשון לטומאה.
ולא איכפת לן בכאלו מים אם באו לדעת או שלא לדעת, ועל זה אין הפסוק של וכי יותן.

יאיר1
הודעות: 1624
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: פירות שטיבולם במשקה - לחות שבמקרר

הודעהעל ידי יאיר1 » ה' אפריל 07, 2016 4:19 pm

זה נכון שאין כאן דין 'כי יותן' אך אם זו זיעה אז אולי אינו בגזירת משקין של זב.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 209 אורחים