עמוד 1 מתוך 1

למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

פורסם: ב' מאי 02, 2016 4:01 pm
על ידי מודיעין
עמא דבר לערב עירובי תבשילין בין בפת ובין בביצה
אולם העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

פורסם: ב' מאי 02, 2016 4:09 pm
על ידי מה שנכון נכון
יתכן שאם יש אפיה אחר בישול א"כ חימום דבר שהתבשל חשיב כאפיה ראה בה"ל סימן שיח, וזה מצוי גם אצלנו.

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

פורסם: ג' מאי 03, 2016 12:48 am
על ידי אשי ישראל
אכן כך גם נפסק במשנה ברורה תקכז סק"ו

מודיעין כתב:העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

פורסם: ג' מאי 03, 2016 1:32 am
על ידי מודיעין
אשי ישראל כתב:אכן כך גם נפסק במשנה ברורה תקכז סק"ו

מודיעין כתב:העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

אז התמיהה גדלה
אא''כ נקבל את דברי מה שנכון...
ויל''ע בדבריו