עמוד 2 מתוך 2

Re: תרומת כליה

פורסם: ג' מרץ 28, 2017 8:36 pm
על ידי הרע במיעוטו
עושה חדשות כתב:בס' בסערת אש (הרב רפאל וולף), יש ביטוי קצת חריף בשם הגרא"מ על תרומת כליה. מישהו יכול להעלות?


ציטוט: לשואל אם לתרום כליה לאמו השיב: אם יש אפשרות אחרת עדיף דרך אחרת.
ובטוח שהח"ח זצ"ל היה אומר שלא לתרום, כי אדם אינו בעלים על גופו.
אם ה' ברא שני כליות סימן שצריכים אותם. ע"כ.

הדברים נאמרו לעסקן רפואי מוכר ומהימן על הכול שבדידו הוה עובדא.

פשיטא שיתכן שהיום המציאות השתנתה לטובה, והנידון שונה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ג' מרץ 28, 2017 8:48 pm
על ידי עושה חדשות
הרע במיעוטו כתב:אדם אינו בעלים על גופו. אם ה' ברא שני כליות סימן שצריכים אותם.
לכאו' הנימוקים האלו לא השתנו. אבל צ"ע איך זה עומד כנגד פקו"נ. ואולי שייך להמבואר כאן והלאה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 6:30 pm
על ידי שלום אידלמן
ראיתי היום את החוברת החדשה של ארגון מתנת חיים ובסופו את התמונה הקבוצתית של תורמי הכליה.
האם הסיבה שרוב מוחץ של תורמי הכליה אינם לבושי שחורים קשור לבעיות ההלכתיות שאולי יש בתרומה, או מסיבות אחרות.
ומדוע לא שומעים על רבנים ואדמורים המעודדים בפומבי לתרום?

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 6:45 pm
על ידי אבי 1000
שלום אידלמן כתב:ראיתי היום את החוברת החדשה של ארגון מתנת חיים ובסופו את התמונה הקבוצתית של תורמי הכליה.
האם הסיבה שרוב מוחץ של תורמי הכליה אינם לבושי שחורים קשור לבעיות ההלכתיות שאולי יש בתרומה, או מסיבות אחרות.
ומדוע לא שומעים על רבנים ואדמורים המעודדים בפומבי לתרום?


הסיבה היא.

א' שהציבור החרדי בנוי כיחידה אחת וכל מה שלא מקובל לעשות או לא סטנדרטי צריך שתהא סיטואציה מיוחדת כדי שאדם יעשה את זה.
ב' אדם חרדי ממוצע לא ירצה להצטלם בפרסומת וק"ו אישה. ואף שיש בפרסום תועלת יש כאן גם חשיפה שלא מתאימה באופי לרוב האנשים המתהלכים בפשטות.

לעניין הרבנים, עיין בכל דברי חכמי הפורום הנ"ל ולכאורה כו"ע מודו שאין חובה גמורה כמצוות צדקה וכל זמן שלא התברר לרבנים שאין כאן שום חשש שלפיקוח נפש הרי זה עניין אישי של כל אחד ובאמת כל הרוצה הולך לרבו ויש הרבה מן המתירים אבל לצאת בפרסומת בדבר שיש אחריות של פיקו"נ הוא דבר שמצריך סנהדרין.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 7:13 pm
על ידי בן ציון46
עושה חדשות כתב:בס' בסערת אש (הרב רפאל וולף), יש ביטוי קצת חריף בשם הגרא"מ על תרומת כליה. מישהו יכול להעלות?

הייתי נמנע מלהביא מקרות לא עדכניים. ברפואה כל מספר שנים הידע מכפיל את עצמו.
לפני כעשור התאוששות מניתוח כליה היה 10 ימים. היום 3-4 ימים. זה נותן פורפורציה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 7:33 pm
על ידי הכהן
שלום אידלמן כתב:ראיתי היום את החוברת החדשה של ארגון מתנת חיים ובסופו את התמונה הקבוצתית של תורמי הכליה.
האם הסיבה שרוב מוחץ של תורמי הכליה אינם לבושי שחורים קשור לבעיות ההלכתיות שאולי יש בתרומה, או מסיבות אחרות.
ומדוע לא שומעים על רבנים ואדמורים המעודדים בפומבי לתרום?

אחת הסיבות היא שהחרדים חששנים ולא מקבלים חידושים כל כך מהר כאחיהם הדת"לים.
סיבה נוספת מאוד בנאלית... רבים מהתורמים החרדים פשוט לא הגיעו לשבת או שלא הצטלמו!!! ראה את ר' ישראל, חסיד גור שהתראיין בלי תמונה קדמית, בלי שם משפחה, וגם בתמונה המדוברת הוא מסתתר מאחורי מישהו...
(הכותב הוא חרדי שהיה, הצטלם והתראיין...)

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 8:31 pm
על ידי שלום אידלמן
[
הרע במיעוטו כתב:
עושה חדשות כתב:בס' בסערת אש (הרב רפאל וולף), יש ביטוי קצת חריף בשם הגרא"מ על תרומת כליה. מישהו יכול להעלות?


ציטוט: לשואל אם לתרום כליה לאמו השיב: אם יש אפשרות אחרת עדיף דרך אחרת.
ובטוח שהח"ח זצ"ל היה אומר שלא לתרום, כי אדם אינו בעלים על גופו.
אם ה' ברא שני כליות סימן שצריכים אותם. ע"כ.

הדברים נאמרו לעסקן רפואי מוכר ומהימן על הכול שבדידו הוה עובדא.

פשיטא שיתכן שהיום המציאות השתנתה לטובה, והנידון שונה.

למה בממונות העובדא שאדם אינו בעלים על ממונו זה סיבה לתרום, ובכליות איפכא?!
ואולי מה שה' ברא שתי כליות הוא הקדמת רפואה למכה להחיות את הנתונים על ערש דוי?

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 8:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
שומע ומוסיף כתב:
צביב כתב:נדמה לי שיש בזה תשובה מהגר''ש דבליצקי שליט''א
ששואל על סתירה מפורשת בתוך מאמר רפואי על הסכנה בזה

דעתו ידועה שאין לתרום איברים (גם לא לקרובי משפחה), בטענה שיש בזה סכנה, כי אם הקב"ה ברא שתי כליות, ז"א שצריך שתיים.
הסתירה המפורשת היא לא במאמר רפואי, אלא במכתב ששלח לאחד הרופאים הגדולים שהיה קשור לבטוח הלאומי (יו"ר הוועדה הרפואית או משהו כזה), השאלה הייתה האם אין בעיה לתרום כליה (יתכן שהיה לו צד לתרום), התשובה הייתה שאין עם זה שום בעיה וכו' וכו' אבל בסוף המכתב כתב אותו רופא שעכ"ז אנחנו נותנים לבעל כליה אחת כך וכך אחוזי נכות, הגרש"ד ראה בכך סתירה מיניה וביה ומסקנתו כנ"ל, עד שמתפלא על אלו שמתירים ומאפשרים זאת.
לענ"ד זאת דילמה מאד לא פשוטה כאשר אדם נמצא במצב שיכול להציל את קרוב משפחתו ממוות לחיים, אבל יש לו חשש שמסכן את עצמו בזה. נתפלל שה' לא יביא אותנו לידי נסיון כזה וישלח רפואה שלימה לכל חולי עמו בית ישראל.
אגב, שמעתי שהגרש"ד פינקוס זצ"ל תרם כליה באחת מגיחותיו לארה"ב ולא סיפר זאת לאיש, דבר זה נודע רק לאחר פטירתו בימי השבעה, כאשר בא הנתרם (או מי מטעמו) וסיפר זאת ואמר שהתנה עמם שלא יספרו זאת לאיש.

לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 8:56 pm
על ידי יעקב כץ
לייבעדיג יענקל כתב:יעויין כאן: http://www.kilya.org.il/%D7%9E%D7%94%D7 ... %99%D7%AA/

אוסיף את מה ששמעתי בעצמי מהגריש"א ז"ל שאין חובה לתרום כליה, כיון שחיוב צדקה הוא רק ממונו של האדם ולא מגופו, אבל לאידך גיסא אין לך חסד גדול מזה. והוסיף שאין צריך לחשוש לסיכון הקלוש הכרוך בניתוח. ולאחמ"כ אמר שהיות שאם אבי התורם יוודע מזה אח"כ הוא עלול להצטער, ע"כ אין לעשות זאת אלא בידיעתו ובהסכמתו (לכאו' הביאור בזה הוא דהיות שאי"ז חיוב גמור אינו דוחה כיבוד או"א).




לא הבנתי, נכון שאין כאן חיוב צדקה, אבל עדיין יש כאן 'לא תעמוד על דם רעך' כשיהודי מסכן זקוק נואשות לאיבר מסויים, היאך אפשר לעמוד מנגד.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 9:27 pm
על ידי פרי יהושע
עזריאל ברגר כתב:
שומע ומוסיף כתב:
צביב כתב:נדמה לי שיש בזה תשובה מהגר''ש דבליצקי שליט''א
ששואל על סתירה מפורשת בתוך מאמר רפואי על הסכנה בזה

דעתו ידועה שאין לתרום איברים (גם לא לקרובי משפחה), בטענה שיש בזה סכנה, כי אם הקב"ה ברא שתי כליות, ז"א שצריך שתיים.
הסתירה המפורשת היא לא במאמר רפואי, אלא במכתב ששלח לאחד הרופאים הגדולים שהיה קשור לבטוח הלאומי (יו"ר הוועדה הרפואית או משהו כזה), השאלה הייתה האם אין בעיה לתרום כליה (יתכן שהיה לו צד לתרום), התשובה הייתה שאין עם זה שום בעיה וכו' וכו' אבל בסוף המכתב כתב אותו רופא שעכ"ז אנחנו נותנים לבעל כליה אחת כך וכך אחוזי נכות, הגרש"ד ראה בכך סתירה מיניה וביה ומסקנתו כנ"ל, עד שמתפלא על אלו שמתירים ומאפשרים זאת.
לענ"ד זאת דילמה מאד לא פשוטה כאשר אדם נמצא במצב שיכול להציל את קרוב משפחתו ממוות לחיים, אבל יש לו חשש שמסכן את עצמו בזה. נתפלל שה' לא יביא אותנו לידי נסיון כזה וישלח רפואה שלימה לכל חולי עמו בית ישראל.
אגב, שמעתי שהגרש"ד פינקוס זצ"ל תרם כליה באחת מגיחותיו לארה"ב ולא סיפר זאת לאיש, דבר זה נודע רק לאחר פטירתו בימי השבעה, כאשר בא הנתרם (או מי מטעמו) וסיפר זאת ואמר שהתנה עמם שלא יספרו זאת לאיש.

לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.

מי הפוטרם הרופאים?

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 9:49 pm
על ידי עזריאל ברגר
פרי יהושע כתב:
עזריאל ברגר כתב:לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.

מי הפוטרם הרופאים?

רבנים מורי הוראה, כמובן.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 9:54 pm
על ידי לייטנר
עזריאל ברגר כתב:
שומע ומוסיף כתב:
צביב כתב:נדמה לי שיש בזה תשובה מהגר''ש דבליצקי שליט''א
ששואל על סתירה מפורשת בתוך מאמר רפואי על הסכנה בזה

דעתו ידועה שאין לתרום איברים (גם לא לקרובי משפחה), בטענה שיש בזה סכנה, כי אם הקב"ה ברא שתי כליות, ז"א שצריך שתיים.
הסתירה המפורשת היא לא במאמר רפואי, אלא במכתב ששלח לאחד הרופאים הגדולים שהיה קשור לבטוח הלאומי (יו"ר הוועדה הרפואית או משהו כזה), השאלה הייתה האם אין בעיה לתרום כליה (יתכן שהיה לו צד לתרום), התשובה הייתה שאין עם זה שום בעיה וכו' וכו' אבל בסוף המכתב כתב אותו רופא שעכ"ז אנחנו נותנים לבעל כליה אחת כך וכך אחוזי נכות, הגרש"ד ראה בכך סתירה מיניה וביה ומסקנתו כנ"ל, עד שמתפלא על אלו שמתירים ומאפשרים זאת.
לענ"ד זאת דילמה מאד לא פשוטה כאשר אדם נמצא במצב שיכול להציל את קרוב משפחתו ממוות לחיים, אבל יש לו חשש שמסכן את עצמו בזה. נתפלל שה' לא יביא אותנו לידי נסיון כזה וישלח רפואה שלימה לכל חולי עמו בית ישראל.
אגב, שמעתי שהגרש"ד פינקוס זצ"ל תרם כליה באחת מגיחותיו לארה"ב ולא סיפר זאת לאיש, דבר זה נודע רק לאחר פטירתו בימי השבעה, כאשר בא הנתרם (או מי מטעמו) וסיפר זאת ואמר שהתנה עמם שלא יספרו זאת לאיש.

לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.


הכוונה כמובן בשנה הראשונה לתרומה (וגם בזה חלוקים הרופאים מארה"ב על אלה מהארץ, והכל בסופו של דבר, אינדיבידואלי, לגופו של תורם), והחושש מדבר זה, יתרום את כליתו בסוף חודש תשרי בשנה מעוברת, ויוכל לצום ביום כיפור.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 10:26 pm
על ידי פרי יהושע
עזריאל ברגר כתב:
פרי יהושע כתב:
עזריאל ברגר כתב:לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.

מי הפוטרם הרופאים?

רבנים מורי הוראה, כמובן.

וא"כ מאי שנא ממה שהם בלאו הכי אוסרים, איזה שכנוע יש כאן?.

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 11:22 pm
על ידי בן ציון46
עזריאל ברגר כתב:
פרי יהושע כתב:
עזריאל ברגר כתב:לאחרונה שמעתי שתורמי כליה פטורים מד צומות, ויש שפוטרים אותם מה צומות או אפילו מיום כיפור, ועפ"ז ברור שיש חשש סכנה בדבר, וזה היה בשבילי הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להפסיק לחשוב לתרום כליה.

מי הפוטרם הרופאים?

רבנים מורי הוראה, כמובן.

א. לדעת הרופאים אפשר לשתות בשיעורים וזה בסדר.
ב. פיקוח נפש דוחה יום כיפור, לא?

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אפריל 20, 2017 11:40 pm
על ידי פרי יהושע
לא הבנתי

Re: תרומת כליה

פורסם: ו' אפריל 21, 2017 10:29 am
על ידי עזריאל ברגר
אינני חושש מלהפסיד צומות.
אני רק אומר שאם אדם מגיע למצב שהוא פטור מצום - זה אומר שלא נכון לומר: ה' ברא שתי כליות כדי שתוכל לתת אחת לאחרים.
אלא יותר מסתבר שאדם צריך שתי כליות כדי שיוכל לתפקד בצורה תקינה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ו' אפריל 21, 2017 2:37 pm
על ידי הכהן
יש בזה באמת סכנתא פורתא, אבל זה מציל חיים מסכנתא רבתא!!!

Re: תרומת כליה

פורסם: ו' אפריל 21, 2017 2:51 pm
על ידי עזריאל ברגר
הכהן כתב:יש בזה באמת סכנתא פורתא, אבל זה מציל חיים מסכנתא רבתא!!!

תיקנתי את תגובתי, שנכתבה בחיפזון.

Re: תרומת כליה

פורסם: ו' אפריל 21, 2017 4:03 pm
על ידי שש ושמח
עזריאל ברגר כתב:אינני חושש מלהפסיד צומות.
אני רק אומר שאם אדם מגיע למצב שהוא פטור מצום - זה אומר שלא נכון לומר: ה' ברא שתי כליות כדי שתוכל לתת אחת לאחרים.
אלא יותר מסתבר שאדם צריך שתי כליות כדי שיוכל לתפקד בצורה תקינה.

כבר כתבו לך שהפטור מצום הוא רק בשנה הראשונה, וא"כ אין מקום לטענתך. ובלא"ה מה שאדם לא יכול לצום אינו אומר שהוא כל הזמן במצב של סכנה, אלא רק שהצום אינו מתאים למצב גופו, וכמו שמי שלא יכול לאכול גלוטן אינו נמצא כל הזמן במצב של סכנה.
ומ"מ עדיין לא שמעתי הסבר המניח את הדעת למה נבראו 2 כליות.

Re: תרומת כליה

פורסם: ש' אפריל 22, 2017 10:07 pm
על ידי עזריאל ברגר
שש ושמח כתב:
עזריאל ברגר כתב:אינני חושש מלהפסיד צומות.
אני רק אומר שאם אדם מגיע למצב שהוא פטור מצום - זה אומר שלא נכון לומר: ה' ברא שתי כליות כדי שתוכל לתת אחת לאחרים.
אלא יותר מסתבר שאדם צריך שתי כליות כדי שיוכל לתפקד בצורה תקינה.

כבר כתבו לך שהפטור מצום הוא רק בשנה הראשונה, וא"כ אין מקום לטענתך...

אם אכן הדבר נכון אז טעיתי בזה.

Re: תרומת כליה

פורסם: ש' אפריל 22, 2017 11:29 pm
על ידי לייטנר
הדבר נכון ובדוק.

Re: תרומת כליה

פורסם: ש' אפריל 22, 2017 11:49 pm
על ידי עזריאל ברגר
לייטנר כתב:הדבר נכון ובדוק.

גיגול מהיר מעלה כדבריך.
אז הכל טעות.
מצטער.

Re: תרומת כליה

פורסם: א' אפריל 23, 2017 10:37 am
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
לייטנר כתב:הדבר נכון ובדוק.

גיגול מהיר מעלה כדבריך.
אז הכל טעות.
מצטער.

כתב לי א' החברים:
קרובי תרם כליה בחודש אלול לפני שש שנים ומחצה. בצום גדליה הסמוך הוא לא צם וביו"כ הוא שתה שלא כדרך הנאה (שזה רק דרבנן). לאחר שמחת תורה א"ל רופא הכליות בבילינסון שמותר לו לצום, ומעשרה בטבת והלאה הוא כבר צם כרגיל.
תוכל לפרסם בפורום אך נא ונא לא בשמי.

יישר כוחו.

Re: תרומת כליה

פורסם: ג' אוקטובר 22, 2019 2:46 am
על ידי תם מה הוא אומר
מחולק כעת
ראיתי עוד חוברת המיועדת ל"ברסלב" ואמ"א

Re: תרומת כליה

פורסם: ג' אוקטובר 22, 2019 2:53 am
על ידי תם מה הוא אומר
ע"ע כאן
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t= ... 20#p494439

וכאן בענין תרומת כליה למחלל שבת
viewtopic.php?f=17&t=34150

Re: תרומת כליה

פורסם: ה' אוקטובר 24, 2019 11:19 pm
על ידי גלרשטיין