מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אין_חקר
הודעות: 131
הצטרף: א' דצמבר 30, 2012 8:33 pm

טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי אין_חקר » א' מאי 08, 2016 9:37 pm

לפי הרמב"ם במו"נ טעם איסור שעטנז הוא מפני שכך נהגו כומרי ע"ז בזמנם ללבוש דוקא שעטנז צמר ופישתים יחדיו, ולכן לאפוקי מדיעותם הכוזבת, צוותה התורה שלא נלבוש הני תרתי ביחד.
ושמעתי שיש מקשים על זה שא"כ צ"ע אמאי התירה התורה לבישת שעטנז דוקא בכהנים אם זהו בדיוק במנהג כומרי ע"ז (להבדיל).
האם יש לכם תירוצים על זה ומי ומי שמקשים קושיא זו.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי חכם באשי » א' מאי 08, 2016 9:58 pm

לא מדוייק. רק הכהן הגדול לבש כלאים ולא גם הכהנים ההדיוטים (ואף למ"ד שאבנטו של כהן הדיוט הוא כלאים, סוכ"ס רוב מלבושיו אינם כן)

סעדיה
הודעות: 1605
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי סעדיה » א' מאי 08, 2016 10:06 pm

חכם באשי כתב:לא מדוייק. רק הכהן הגדול לבש כלאים ולא גם הכהנים ההדיוטים (ואף למ"ד שאבנטו של כהן הדיוט הוא כלאים, סוכ"ס רוב מלבושיו אינם כן)

בערכין ג: משמע שכל הכהנים הם 'לובשי כלאים', אלא שאינו אלא בשעת עבודה, וי"ל.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי חכם באשי » א' מאי 08, 2016 10:17 pm

לא הבנתי.
איזה כלאים לבשו כהנים רגילים (לפי המ"ד שהאבנט שלהם לא היה מכלאים)?

סעדיה
הודעות: 1605
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי סעדיה » א' מאי 08, 2016 10:23 pm

חכם באשי כתב:לא הבנתי.
איזה כלאים לבשו כהנים רגילים (לפי המ"ד שהאבנט שלהם לא היה מכלאים)?

כנראה שהגמ' אזיל אליבא דמ"ד שהאבנט היה כלאים.

אין_חקר
הודעות: 131
הצטרף: א' דצמבר 30, 2012 8:33 pm

Re: טעם איסור שעטנז לפי הרמב"ם

הודעהעל ידי אין_חקר » ג' מאי 10, 2016 9:26 pm

סוף סוף מצאתי את מה שביקשתי בהגהות הג"ר ראובן מרגליות זצ"ל על שו"ת מן השמים ס' כ"ח.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים