ראה באו"ז בתשו' סימן תשע"ב, ז"ל, מ"מ נראה בעיני דחייב שמעון לפרוע לראובן הואיל ופשע וישן,דהא ודאי פשיעותא היא וכו', דליכא למימר דשינה גופא אונסא היא וכו', אבל הכא שהוא ש"ש חייב למינטר נטירותא מעלייתא "מיחייב לזרוזי' נפשיה שלא ישן כל פחות מג' ימים" וכו', הלכך הואיל ואפשר והאי גברא שומר שכר הוא ומיחייב לנטורי נטירותא מעלייתא "מיבע"ל למינטר נפשי' משינתא" מידי דהוה אפועל דאמרינן בירושלמי דזרעים "שאסור לו למלמד ליקץ בלילה יותר מעונתו" מפני שלמחר עצל ללמוד, וה"ה כל פועל, הלכך האי שמעון הו"ל לישן כל צורכו קודם שיצא לדרך כדי שלא יהי' ישן בדרך כדי שיתן עיניו לשמור בטוב וכו', הא למדת וכו' כ"ש שצריך שיהו עיניו תדיר על הפקדון שבידו שלא יגנב, הלכך נראה בעיני הואיל וישן הוי פושע וחייב לשלם, עכ"ל,
ולהדיא בכל דבריו דחייב הש"ש לזרז עצמו שלא יישן כל פחות מג' ימים.???