לא תותירו ממנו עד בוקר.אבקברד כתב:לכאורה יוצא מהדברים שיש כאן לאו דאורייתא
שעוברים עליו דווקא בשב ואל תעשה,
ולא עולה בזכרוני עוד דוגמאות לכך.
נדמה לי שהרמח''ל ניסה להשקיט את המחלוקת נגדו. וגם נדמה לי כך על הרמב''ם וראשוני החסידות (אם הפצת החסידות נקראת השקטת המחלוקת*).אבקברד כתב:ולמעשה נראה שהדברים מחודשים.
האם מצינו שאדם צדיק שסובל בזיונות מבעלי מחלוקת וכו'
ילך אליהם וינסה לפייסם כדי שלא לעבור על הלאו?!
וע' בתשו' דנשאלתי דיש א' בעיר שמפורסם למחלל שבת בפרהסיא, והוא מוהל מומחה ורובם מכבדים אותו למול ביניהם, אם הוא כשר למול, וכן אותן שנימולו על ידו אם צריכי' הטפת דם ברית ... ולזה ראוי לירא ד' שלא לכבד לאיש כזה למול בנו, אבל למחות דלא ימול אם אין מוהל אחר בעיר או באיזה ענין דחק, לא כמש"ל דאפי' במשומד דבכה"ג כשר למול ואפשר דלענין מחללי שבת בפרהסיא מקרי דחק שלא לעשות ריבות וקטטות ועכ"פ אין מהחיוב לחקור ולברר אם חילל שבת במלאכה דאורייתא בפני י' מישראל ואת צנועים חכמה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 168 אורחים