עקביה כתב:בפרשת אחרי-מות (ויקרא יח) ישנה רשימה של איסורי עריות. בסוף הרשימה נמצאים: 1. איסור מולך. 2. משכב זכור. 3. משכב בהמה.
על כך קשה לי: 1. מדוע נכנס לשם איסור מולך, לכאורה הוא לא ממין העניין. 2. מדוע הוא נמצא בין איסורי עריות לבין השניים האחרונים ולא לאחריהם, האם יש לתורה כוונה מיוחדת להפריד ביניהם כדי ללמד משהו?
לא מצאתי במפרשים מי שעמד על כך, ואודה מאד על מידע או רעיון בעניין.
עי' ברש"ר הירש כאן שביאר למה איסור מולך מוזכר בין עריות משום שמה שמביא את האדם לאיסור זה כי סבור שילדיו שייכים לו,וע"ז אומר הקב"ה ולא תחלל את שם אלוקיך אני ה' ילדיכם שייכים לי הפקידו אותם בידי והדריכו כ"א מהם בדרכי,ודוקא ענין זה חותם את איסורי עריות שאדם מבין שכל קיום המין הוא לצורך הבריאה ולא לצורך עצמו,ומי שלא הבין זאת הרי זה חילל את ה'.
וע"ע ברמב"ן שכ' וז"ל ועל דרך האמת ישראל זרע קודש הנולדים בבית ה' וזה טעם "אשר ילדו לי" והנה המקריב אותו למולך מטמא מקדשו ומחלל שמו הגדול ע"כ
וע"ע בספר תוספת ברכה שהק' כנ"ל (והוסיף שמשמע שהוא רק דרך אגב שהרי עיקר הציווי מובא באריכות בפ' קדושים) ותי' עפ"י דרכו שזה דרך ברכה והבטחה,שאם יהיו זהירים בעניני עריות וזרעם יהיה זרע טהור אז יהיו ניצולים מעבירה של מולך על דרך הפסוק ורגלי חסידיו ישמור.והוסיף לבאר שענין זה שייך דוקא על עריות כי הבנים שנולדו באיסור ופסול פחות חביבים על אביהם, ולכן יכולים לבוא לידי איסור הנ"ל.