מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' אוגוסט 22, 2016 4:33 am

נהר שלום כתב:לא יודע אם כבר הובא לעיל.
שמעתי בשם הגר"מ פינשטיין שכל כלי חשמל אינם חייבים בטבילה בגלל שהחשמל מחבר אותם לקרקע.

מאן ידע איזהו מקומן?

צ"ע לסברא זו מדעת רבנן במסכת בבא בתרא דף סו: דסבירא להו דכל תלוש ולבסוף חיברו חשיב תלוש, הלכך בכלי חשמל שתולשם ומחברם בכל שעה כל שכן שאינם נחשבים מחוברים לקרקע.

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ב' אוגוסט 22, 2016 10:09 pm

נהר שלום כתב:
נהר שלום כתב:לא יודע אם כבר הובא לעיל.
שמעתי בשם הגר"מ פינשטיין שכל כלי חשמל אינם חייבים בטבילה בגלל שהחשמל מחבר אותם לקרקע.

מאן ידע איזהו מקומן?

צ"ע לסברא זו מדעת רבנן במסכת בבא בתרא דף סו: דסבירא להו דכל תלוש ולבסוף חיברו חשיב תלוש, הלכך בכלי חשמל שתולשם ומחברם בכל שעה כל שכן שאינם נחשבים מחוברים לקרקע.


תלוש ולבסוף חיברו חשיב כתלוש רק אם אינו עומד לכך מעיקרא, אך אם עומד לכך מעיקרא שפיר מקרי מחובר לקרקע גם אי בתחילתו תלוש הוא כידוע וכן הוא בגמ' שבת (נ"ח:) דזוג של דלת טהורה, וברש"י (שם, ד"ה ושל דלת) דלת מחובר לבית הוא, שהוא חבור לקרקע, ואינו כלי לקבל טומאה, וזוג העשוי לו בטיל לגביה, כדאמרינן בריש פרקין דלעיל, כל המחובר לו הרי הוא כמוהו ע"כ, (ועי' באג"מ יו"ד א' סי' קט"ז ועוד שהאריכו בזה כידוע)

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ב' אוגוסט 22, 2016 10:12 pm

ובענין דעתו של האגרות משה אין לי מקור להתיר משום שמחובר לחשמל, אך כעת ראיתי להתיר כך מהאדמו"ר בעל דברי יואל זצ"ל מסאטמער להתיר ויל"ע מהו טעם סברתו ראה מצורף המקור לזה.

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ב' אוגוסט 22, 2016 10:22 pm

אני חושב שפעם ראשון לא עלה הקובץ במצב תקין
קבצים מצורפים
דברי שלום סאטמער טבילת כלים.pdf
(201 KiB) הורד 415 פעמים

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' אוגוסט 23, 2016 4:14 am

הצעיר באלפי כתב:
נהר שלום כתב:
נהר שלום כתב:לא יודע אם כבר הובא לעיל.
שמעתי בשם הגר"מ פינשטיין שכל כלי חשמל אינם חייבים בטבילה בגלל שהחשמל מחבר אותם לקרקע.

מאן ידע איזהו מקומן?

צ"ע לסברא זו מדעת רבנן במסכת בבא בתרא דף סו: דסבירא להו דכל תלוש ולבסוף חיברו חשיב תלוש, הלכך בכלי חשמל שתולשם ומחברם בכל שעה כל שכן שאינם נחשבים מחוברים לקרקע.


תלוש ולבסוף חיברו חשיב כתלוש רק אם אינו עומד לכך מעיקרא, אך אם עומד לכך מעיקרא שפיר מקרי מחובר לקרקע גם אי בתחילתו תלוש הוא כידוע וכן הוא בגמ' שבת (נ"ח:) דזוג של דלת טהורה, וברש"י (שם, ד"ה ושל דלת) דלת מחובר לבית הוא, שהוא חבור לקרקע, ואינו כלי לקבל טומאה, וזוג העשוי לו בטיל לגביה, כדאמרינן בריש פרקין דלעיל, כל המחובר לו הרי הוא כמוהו ע"כ, (ועי' באג"מ יו"ד א' סי' קט"ז ועוד שהאריכו בזה כידוע)

יש"כ. [חיפשתי במפתחות יד משה ולא הובא שם תשובה זו].

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ד' אוגוסט 24, 2016 6:59 am

הצעיר באלפי כתב:אני חושב שפעם ראשון לא עלה הקובץ במצב תקין


יל"ע בכונת ההיתר של האדמור מסאטמער זצ"ל, האם כונתו משום דעי"ז נחשב למחובר לקרקע או משום שעי"ז אינו מקרי כלי סעודה כיון שאין מטלטלין אותה ממקום למקום וע"ד מש"כ הגידולי טהרה או הערוה"ש, וצל"ע בזה.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2276
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ד' אוגוסט 24, 2016 8:21 pm

חידוש זה שנאמר כאן שכלי חשמל נעשים מחוברים לקרקע, צ"ע.

מה דין קומקום, שהוא עצמו אינו מחובר לחשמל, ורק בסיסו מחובר?

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » א' אוגוסט 28, 2016 6:14 am

ארזי ביתר כתב:חידוש זה שנאמר כאן שכלי חשמל נעשים מחוברים לקרקע, צ"ע.

מה דין קומקום, שהוא עצמו אינו מחובר לחשמל, ורק בסיסו מחובר?


לכאורה היא מחויבת בטבילה גם להפוטרים משום דין מחובר לקרקרע.
דהא אין הבסיס שלו חלק מהכלי בעצם, ואינה מויבת בטבילה בכלל, ורק הקומקום היא החלק המחויב בטבילה והיא כלי בפני עצמו,כן נלענ"ד לכאורה.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2276
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי ארזי ביתר » א' אוגוסט 28, 2016 12:49 pm

הצעיר באלפי כתב:
ארזי ביתר כתב:חידוש זה שנאמר כאן שכלי חשמל נעשים מחוברים לקרקע, צ"ע.

מה דין קומקום, שהוא עצמו אינו מחובר לחשמל, ורק בסיסו מחובר?


לכאורה היא מחויבת בטבילה גם להפוטרים משום דין מחובר לקרקרע.
דהא אין הבסיס שלו חלק מהכלי בעצם, ואינה מויבת בטבילה בכלל, ורק הקומקום היא החלק המחויב בטבילה והיא כלי בפני עצמו,כן נלענ"ד לכאורה.

כך הוא בפשטות.

מאידך, הסברא המחודשת [וההגיונית!] שהובאה כאן לענין קלקול המכשיר, שבכה"ג לא נתקנה טבילת כלים, עדיין קיימת.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » א' אוגוסט 28, 2016 2:00 pm

יש כמובן להדגיש שבכלי כזה שעשוי לנחת, דהיינו אינו מיטלטל מצד עצם טבעו קרוב הרבה יותר לומר שהוא נחשב מחובר לקרקע מאשר סתם כלי חשמלי.

הצעיר באלפי
הודעות: 978
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » א' אוגוסט 28, 2016 2:21 pm

לעומקו של דבר כתב:יש כמובן להדגיש שבכלי כזה שעשוי לנחת, דהיינו אינו מיטלטל מצד עצם טבעו קרוב הרבה יותר לומר שהוא נחשב מחובר לקרקע מאשר סתם כלי חשמלי.


כלי העשוי לנחת כבו הפוסקים (גידולי טהרה וערוה"ש) שהם פטורים מטבילה, אך לא משום שהם נחשבים מחוברים לקרקע, אדרבה דעת הפוסקים הנ"ל דאין לפטור כלים משום סיבה זו, אלאהם ס"ל דבכה"ג אין עליו שם כלי (לערוה"ש אין עליו שם כלי סעודה, ולגידו"ט אין עליו שם כלי כלל)

חזק ונתחזק
הודעות: 2
הצטרף: א' דצמבר 18, 2016 6:13 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי חזק ונתחזק » א' אפריל 09, 2017 5:48 pm

האם נידון פעם בפורום הנושא של טבילת כלי שמחובר אליו כבל החשמל (באופן שא"א להפרידו), האם צריך להכניס את כל הכבל למים? (כולל הפינים של התקע...)

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי נהר שלום » א' אפריל 09, 2017 6:50 pm

בירחון האוצר גיליון ב' יש תשובה ארוכה מהרב יעקב אהרן סקוצילס בעניין מכונת תמי והמסתעף.
נערך לאחרונה על ידי נהר שלום ב ב' ינואר 22, 2018 1:42 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אבי 1000
הודעות: 234
הצטרף: ה' מרץ 30, 2017 3:27 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי אבי 1000 » א' אפריל 09, 2017 9:54 pm

לייטנר כתב:כלי העשוי לסחורה - חידושו של האבני-נזר


קשה מאוד לסמוך על דעת הגאון בעל הצפנת-פענח ולבנות את ההיתר על הפקעת חיוב טבילה מכלים שנועדו מעיקרא לסחורה, ולכן צריך לדון בעוד דרכים להלן.

לעיל ראינו שאף שלדעת רוב הפוסקים טבילת כלים מדאורייתא, השימוש בכלי שאינו טבול אינו אסור אלא מדרבנן. כמו כן ראינו את שיטת האבני-נזר וסיעתו הסוברים שכלי שאי אפשר לטובלו לא חלה עליו חובת הטבילה, והסקנו שאף שלשיטה זו יש יסוד בדברי הפוסקים, אין היא 'דרך המלך' לרוב הראשונים וראוי למצוא פתח היתר נוסף.
כמו"כ דחינו את דעת בעל הצפנת-פענח שכלים שנועדו מלכתחילה לסחורה לא נאמר בהם דין טבילה.

[/quote]

היות שאיני מצוי כעת בעומקה של סוגיה אשמח לתשובת רבני הפורום הנכבד

מאמר זה הקשה על הצפנת פענח מישראל שקנה לסחורה והוכיח שגם קנייה לסחורה נחשבת שבעלות לאכילה.
אך בזה היה ניתן בדוחק לחלק שכבר עלה הכלי לידי חיובו במה שאצל העכו"ם עמד לאכילה ולא נפטר הישראל אע"פ שאצלו זה לסחורה וצ"ע כמובן בחילוק זה.

אמנם נתקשיתי על הצפנת פענח מהנותן כלי ביד אומן גוי שכתבו הראשונים שאע"פ שאומן קונה בשבח כלי כיון ששם הישראל עליו שהכלי שלו הרי זה פטור מטבילה.
מבואר בדבריהם שלולי סברא זאת שהכלי עדיין בבעלות עכו"ם היה מתחייב הישראל הלוקח בכלי זה ואע"ג שלא עשה העכו"ם ע"מ לאכול אלא ע"ד סחורה שהרי מתקן בשביל הישראל ומכל חילוקי הדינים בפוסקים שם נראה שליתא כלל להיתר זה של עומד לסחורה. וצע"ג.

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי לענין » ה' נובמבר 15, 2018 3:03 am

אבי 1000 כתב:
לייטנר כתב:כלי העשוי לסחורה - קשה מאוד לסמוך על דעת הגאון בעל הצפנת-פענח ולבנות את ההיתר על הפקעת חיוב טבילה מכלים שנועדו מעיקרא לסחורה, ולכן צריך לדון בעוד דרכים להלן.

אמנם נתקשיתי על הצפנת פענח מהנותן כלי ביד אומן גוי שכתבו הראשונים שאע"פ שאומן קונה בשבח כלי כיון ששם הישראל עליו שהכלי שלו הרי זה פטור מטבילה.
מבואר בדבריהם שלולי סברא זאת שהכלי עדיין בבעלות עכו"ם היה מתחייב הישראל הלוקח בכלי זה ואע"ג שלא עשה העכו"ם ע"מ לאכול אלא ע"ד סחורה שהרי מתקן בשביל הישראל ומכל חילוקי הדינים בפוסקים שם נראה שליתא כלל להיתר זה של עומד לסחורה. וצע"ג.[/quote]

ברור כשמש שמדברי הראשונים ז"ל, והשו"ע, וכל נושאי כליו, חזינן דנקטו בפשיטות גמורה דלא כהצ"פ [ח"ו אין כאן שמץ זלזול ח"ו ח"ו, כידוע לכל דרך הגאון ז"ל בחדושיו המפליגים, אשר פעמים הרבה לא נקבעו להלכה, ואף לא בתורת סניף וצירוף].
ובזה יצאתי ידי חובת מחאה על המאמר התמוה עד להפליא שנתפרסם בקובץ עץ חיים האחרון (אלול תשע"ח, ל' עמ' קל"ט) בו בא הכותב לפטור את כל הכלים שלנו מטבילת כלים, היות ואצל הגוי הם נעשים לסחורה, ורק הישראל מייחדם לאכילה, ישתקע הדבר.
תמהני איך כותבים מאמר הלכתי על פי דיוקי דיוקים בגמרא ובדרשות החת"ס, מבלי להביא את הדברים הברורים לכל הפוסקים!!!

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי עובר ושב » ה' נובמבר 15, 2018 1:20 pm

בהליכות עולם חלק ז' עמ' רס"ו הביא הגר"ע יוסף הסוברים שכלי חשמלי אינו צריך טבילה, מאחר שהכלי עובד רק כשהוא מחובר לחשמל ונחשב מחובר לקרקע, והם הגרש"ז ועוד פוסקים מהדור הקודם. וצירף להם עוד כמה פוסקים הסוברים שכלים הקבועים במקומם (כמו מצנם, טוסטר, וקומקום חשמלי שעומדים במקומם ולא מובאים לשולחן בשעת הסעודה) אינם צריכים טבילה כי אינם נקראים כלי סעודה. ולא דחה דעה זו, וסיים "וטוב להחמיר לטבול" ומשמע שמעיקר הדין התיר.

הגדרה זו הובאה ברמב"ם (הל' מאכלות אסורות פי"ז ה"ג) שכתב להצריך טבילה בכלי תשמיש סעודה, וזאת על פי דברי הגמרא בע"ז שם: 'כלי סעודה אמורים בפרשה'. הרמב"ם חוזר ומדגיש זאת בפרק זה בהלכה ה: 'טבילה זו שמטבילין כלי הסעודה...', וכן בהלכה ו: 'כלי מתכות של סעודה הנלקחים מהגויים'.

וזו לשון הטור (יו"ד סי' קב): "אין צריכים טבילה אלא לכלי מתכות והן צרכי הסעודה, כגון כוסות וצלוחיות, יורות וקומקומין וכיוצא בהן, שהן מצרכי הסעודה".

הגדרה זו של 'כלי סעודה' או 'כלים שהם לצרכי סעודה' היא מרכזית, שאם לא כן הכלי פטור מטבילה.

כמו כן דעת הגרב"צ אבא שאול שאין צריך טבילה.

לדעת ה'תפארת ישראל', כל כלי שעשייתו על מנת לחברו לקרקע, אינו מקבל טומאה. רק כלי שאפשר להשתמש בו כשאינו מחובר, ולא נעשה על דעת שיחברוהו - מקבל טומאה גם אם חברוהו לקרקע. דין זה מובא גם בשו"ת שב יעקב, תשובה לא. גם ה'חכמת אדם' (ב'בינת אדם', שם) מביא את קושיית התוי"ט (מקואות פ"י מ"י), ומסיק ה'חכמת אדם' ש'דבר שאינו נגמר להיות כלי עד אחר שנתחבר עם הקרקע, אינו מקבל טומאה'. לפי זה, יש להקל בכלי חשמלי המיועד מתחילתו להיות מחובר לקרקע, וללא זה אינו עובד.

כמו כן הביא בערוך השלחן (יו"ד,קכ,לט), שכלי סעודה הם כלים שמטלטלין אותם ממקום למקום. אבל כלים גדולים, שמקומם קבוע, אינם בכלל כלי סעודה. לדבריו, לא רק כלים המחוברים לקרקע פטורים מטבילה אלא גם כאלה שאפשר לטלטלם ממקום למקום, אלא שאין דרך לטלטלם.

אמנם עצה פשוטה, למי שמכיר גוי בסביבתו, לתת לו במתנה ולשאול ממנו בחזרה. יש שכתבו לפרק ולהרכיב, אבל צריך פירוק שיודע רק אומן לעשותו. ואחד הפוסקים אמר שבצירוף כל הנ"ל ניתן להקל בפירוק והרכבה של כמה ברגים.

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי לענין » ה' נובמבר 15, 2018 2:08 pm

עובר ושב כתב:אמנם עצה פשוטה, למי שמכיר גוי בסביבתו, לתת לו במתנה ולשאול ממנו בחזרה. יש שכתבו לפרק ולהרכיב, אבל צריך פירוק שיודע רק אומן לעשותו. ואחד הפוסקים אמר שבצירוף כל הנ"ל ניתן להקל בפירוק והרכבה של כמה ברגים.


רק תדגיש שהעצה הזו היא נגד המשנה ברורה בסי' שכ"ג ס"ק ל"ה.

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי עובר ושב » ה' נובמבר 15, 2018 7:17 pm

זוהי דעת הט"ז, אבל המשנ"ב עצמו כתב שיטביל בלי ברכה, זאת אומרת שספק לו אם חייב טבילה, ואפשר לצרף לסניף את כל הנ"ל המקילים בכלי חשמלי שנחשב מחובר לקרקע, ולצרף לסניף את הסוברים שאינו כלי סעודה, ואולי גם המשנ"ב יקל בזה.

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי עובר ושב » ג' נובמבר 27, 2018 3:34 pm

פגשתי אמש את ידידי הרב עזרן (מח"ס אוצר הפנינים) ואמר לי שדיבר עם הגאון הרב דוד יוסף על נושא זה, ואמר לו שאכן אביו היקל בזה כדמשמע מהליכות עולם חלק ז' עמ' רס"ו, ולא עוד אלא שהוא עצמו לא היה נוהג לטבול את הכלים החשמליים שהשתמש בהם בביתו.

עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' יולי 29, 2019 1:08 am

חכמה בגוים כתב:
עושה חדשות כתב:הרב חכמה בגוים,
אשמח לשמוע דעתך בנוגע למש"כ במקו"א forums/viewtopic.php?f=7&t=24208&p=285214&hilit#p285392 דחייה לראיית הגרחש"ג זצ"ל,
ע"פ המבו' בראש' דהטעם להגעלה מדאו' אם טע"כ לאו דאו', הוא משום דכל שאינו ראוי לטבילה הטבילה מעכבת בו, ואילו מה שאינו צריך הגעלה, אין חיסרון הטבילה אוסר את המאכל כי הראוי לטבילה אין הטבילה מעכבת בו. ואף שהדברים מחודשים ביותר, הן כך היא שיטת הרמב"ן, וכמו שהעידו לנו הרא"ה ורבינו דוד והמאירי. וא"כ להס"ד דבעי הערב שמש, הנפק"מ היא לאסור את המאכל. (וצ"ע האם פירות שהונחו בכלי שאינו טבול ייאסרו משום כך, או רק אם התבשלו בו וכיו"ב - היות ויסוד חיוב הטבילה מישך שייכי עם ענין גיעולי מאכלותיהם).


כת"ר נהג בחכמה כשכתב 'ואף שהדברים מחודשים ביותר, הן כך היא שיטת הרמב"ן, וכמו שהעידו לנו הרא"ה ורבינו דוד והמאירי'. לאמור: אמנם גם הרא"ה, גם רבינו דוד וגם המאירי, הם, איך לומר באופן מכובד, קצת צדדיים [בשם הגר"י שפירא שמעתי 'וינקעלאך ראשונים', =ראשונים 'פינתיים'] והם אומרים הרבה פעמים חידושים שאין להם מובן במערכת החשיבה המקובלת; אבל אין זה מגרע ממעמדם בתור עדים נאמנים על שיטת הרמב"ן, ובכן, יש לנו רמב"ן!

ואני נבוך בזה, כי אין נבואתם כנבואת משה אבי הנביאים אלא כשאר הנביאים, ומסתבר שאם היינו שומעים הדברים יוצאים מפי הרמב"ן או תלמידיו המרכזיים יותר הי הדברים נכתבים באופן מובן יותר.
ובאמת שאיני מבין גם את פירוש המילות, האם סופו של דבר הכלי אסור מחמת חסרון טבילה, או מחמת ענין אחר. וזכורני שכשלמדתי הסוגיא היה לי איזה הבנה, אך לע"ע מקופיא איני מבין.
ועכ"פ מה שכת"ר משתמש בדבריהם, כפי הנראה מתוך הנחה שטומאת הכלי היא האוסרת המאכל. ואם כן, הרי גדלה הראיה שבעתיים, שנמצא שטומאת הכלי היא סיבה לאיסור ההשתמשות, ועד כדי כך שאפילו תאסור המאכל.


בביאור ד' הרמב"ן ע"ע במאמר המובא כאן מאת הגרל"מ זצ"ל.

עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' דצמבר 12, 2019 12:08 am

על קו' החו"ב שהובאת לעיל, להוכיח דאיכא איסור להשתמש בכלי קודם הטבילה מהא דס"ד דבעי הערב שמש, הראני חבר שעמד בזה בנו של בעל ההפלאה, עי' במצו"ב.
הפלאה - טבילת כלים.pdf
(809.99 KiB) הורד 225 פעמים

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: טבילת כלי חשמלי לעשיית קפה (תמי-keurig)

הודעהעל ידי לענין » ה' דצמבר 12, 2019 11:58 pm

ועי' זכר יצחק סי' נ"ו.

כבר הק' החת"ס מה היתה ההו"א שזה יהיה כמו נדה, הרי גם בנדה אין דין הערב שמש, ותירץ שההו"א היתה שלגבי תרומה צריך הערב שמש.
ועי' בפסקי ריא"ז שכתב את זה כלפי גוף היתר השימוש.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים