רש"י שם (ישעיה מ ב) פירש: "ולפי פשוטו יתכן לפרש כי לקחה פורענות כפלים. וא''ת, היאך מדתו של הקב''ה לשלם לאדם כפלים בחטאו? מצינו מקרא מלא (ירמיה ט''ז) ושלמתי ראשונה משנה עוונם וחטאתם".
והדבר נראה תמוה ביותר לכאורה, איך יתכן לומר שיעניש ה' יותר מהמגיע על פי דין, והלא א-ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא?
ויותר קשה, שבמקרא שהביא רש"י מירמיהו פירש רש"י: "את ששנו על עונם לעשות עונות אבותיהם", ולא שיעניש אותם יותר משיעור העונש על החטא.
יודעני שיש הרבה פירושים אחרים במקרא הזה, אך רצוני להבין את שיטת רש"י.