פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
העיקר הוא שיהיו עשרה (וליתר דיוק תשעה עונים) בתחילת החזרה.
אפילו אם כל אחד התפלל לעצמו - יש מקום להתיר לעשות "חזרה".
פרי יהושע כתב:על מה הסמך?
מקודם היה נראה שסברתם להפך!
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
אם אין שום הצדקה להתחיל חזרת הש"ץ במצב כזה - לכאורה כל ברכותיו לבטלה ואסור לענות אחריו אמן, ולכן עדיף לצאת.
פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
העיקר הוא שיהיו עשרה (וליתר דיוק תשעה עונים) בתחילת החזרה.
אפילו אם כל אחד התפלל לעצמו - יש מקום להתיר לעשות "חזרה".
היושב בגנים כתב:שני ציצית לפני האחד מנופץ לשמה אך נקראו חלק מהחוטים באופן שבדיעבד עדין הוא כשר והשני ציצית חדשה יפה ומושלמת אך אינה מנופצת לשמה
מה עדיף
ספרים וועלט כתב:או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
במסתרים כתב:ספרים וועלט כתב:או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
אם כוסו מחזיק יותר מן השיעור יקח קטן ממנו
ספרים וועלט כתב:ד' כוסות של מיץ - וישתה כל הכוס
- או -
ד' כוסות של יין - וישתה רב רוב הכוס, או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 161 אורחים