מה המקור לדברי האחרונים הנ"ל? ולמה זה לא נסתר מהגמ' בשבת דק"מ. על חילתית? אולי כבר נכב"ב?עושה חדשות כתב:...והאם מתאים בזה ההיתר של האחרונים על תרופה שהתחילו אותה קודם השבת?
עושה חדשות כתב:מה המקור לדברי האחרונים הנ"ל? ולמה זה לא נסתר מהגמ' בשבת דק"מ. על חילתית? אולי כבר נכב"ב?עושה חדשות כתב:...והאם מתאים בזה ההיתר של האחרונים על תרופה שהתחילו אותה קודם השבת?
עושה חדשות כתב:האם מותר להשתמש בהם בשבת, או שיש בזה איסור של רפואה?
והאם מתאים בזה ההיתר של האחרונים על תרופה שהתחילו אותה קודם השבת?
איזו תשובה יפה!בתבונה כתב:לכאורה
1. למה שלא יהיה את היתר האחרונים הנ"ל מאי שנא.
2. הוא מאכל בריאים - שהוא גרב ככל הגרביים אלא שיש בה תועלת בריאותית וכל אדם היה מסכים ללבוש זאת, בודאי אם אין לו גרב אחר.
3.אם הכוונה לדליות אין לכך כל סממנים ואינו בכלל גזירת שחיקת סממנים כמבואר בסימן שכח סעיף מג (ואין בזה לכאורה עובדין דחול)
4. אם הכוונה לדליות (וגם למניעת פקקת ורידים וכן לכאורה במניעת בצקת) זה רק מניעת נזק שמותר כבשו"ע או"ח שבת שכח סעיפים כ"ג כ"ד
5. במניעת פקקת ובד"כ למניעת בצקת יש בכך צורך משום מניעת סכנה. ובבצקת האם יתפתח יתכן שיהיה חולה שנפל למשכב שמותר לטפל מעתה. כמו שמותר לו סממנים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בפסקי תשובות אורח חיים סימן שכח אות ע' כתב להתיר משום שאין דרך לרפאותן על ידי סמי מרפא, וכיון שאין מלווה בעשייתן שום יגיעה וכח, לכן אין בהם משם 'עובדין דחול', ומותרים אפילו שלא במקום צער.
פרנקל תאומים כתב:בתבונה כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בפסקי תשובות אורח חיים סימן שכח אות ע' כתב להתיר משום שאין דרך לרפאותן על ידי סמי מרפא, וכיון שאין מלווה בעשייתן שום יגיעה וכח, לכן אין בהם משם 'עובדין דחול', ומותרים אפילו שלא במקום צער.
אין דרך לרפאותן ע''י סמי מרפא זו סיבה לומר כנ''ל שלא נגזור בזה משום שחיקת סממנים כמבואר בסו''ס שכ''ח.
אבל לגבי יגיעה וכח... המציאות המוכרת לי היא שגריבת הגרביים הללו אכן מייגעת. קשה לגרוב אותן ולפעמים אפי' נזקקים לסיוע בגריבתן.
איזו תשובה יפה!פרנקל תאומים כתב:בתבונה כתב:לכאורה
1. למה שלא יהיה את היתר האחרונים הנ"ל מאי שנא.
2. הוא מאכל בריאים - שהוא גרב ככל הגרביים אלא שיש בה תועלת בריאותית וכל אדם היה מסכים ללבוש זאת, בודאי אם אין לו גרב אחר.
3.אם הכוונה לדליות אין לכך כל סממנים ואינו בכלל גזירת שחיקת סממנים כמבואר בסימן שכח סעיף מג (ואין בזה לכאורה עובדין דחול)
4. אם הכוונה לדליות (וגם למניעת פקקת ורידים וכן לכאורה במניעת בצקת) זה רק מניעת נזק שמותר כבשו"ע או"ח שבת שכח סעיפים כ"ג כ"ד
5. במניעת פקקת ובד"כ למניעת בצקת יש בכך צורך משום מניעת סכנה. ובבצקת האם יתפתח יתכן שיהיה חולה שנפל למשכב שמותר לטפל מעתה. כמו שמותר לו סממנים.
בתבונה כתב:
3.אם הכוונה לדליות אין לכך כל סממנים ואינו בכלל גזירת שחיקת סממנים כמבואר בסימן שכח סעיף מג (ואין בזה לכאורה עובדין דחול)
כמעיין המתגבר כתב:עושה חדשות כתב:האם מותר להשתמש בהם בשבת, או שיש בזה איסור של רפואה?
והאם מתאים בזה ההיתר של האחרונים על תרופה שהתחילו אותה קודם השבת?
גרביים אלה אינם רפואה, אלא רק מחזיקים את הרגל ודוחקים את הורידים שלא יבלטו ויכאבו.
עושה חדשות כתב:מה המקור לדברי האחרונים הנ"ל? ולמה זה לא נסתר מהגמ' בשבת דק"מ. על חילתית? אולי כבר נכב"ב?עושה חדשות כתב:...והאם מתאים בזה ההיתר של האחרונים על תרופה שהתחילו אותה קודם השבת?
גם זו לטובה כתב:הדם מטבעו במשך הזמן מתמסמס, ולכן הפקקת במשך הזמן פחותת והולכת.
עמידה על הרגלים בלא גרביים גורמת לפקקת לגדול, בקצב הגדול מהתמוססות הטבעית.
הגרבים מונעות את גידול הפקקת, וכך המיסמוס הטבעי גובר ובמשך הזמן הפקקת מתקטנת.
האם זה נקרא שהגרביים מרפאות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים