יאיר כתב:בכל אופן יש להזהר מאוד בשבת בדין מוקצה.
ועוד הודיעוני כי נ"ל אעפ"י שבעלי חיים מוקצים נינהו. מ"מ נ"ל להתיר לטלטל עופות המצפצפים בקול נאה בכלובו. דליכא למיחש דילמא שמיט גדפייהו כיון שבני אדם נהנים בקולם לאו מוקצים נינהו. מידי דהוי אסליקוסתא שהיא למראה. וקול ומראה כי הדדי נינהו לענין מעילה. וצא ולמד מכל כלי שיר דאי לאו גזירה שמא תפסק שמא היה מותר לטלטלן ולשורר בהן. העני בדעת חיים אליעזר בן רבינו יצחק.
ועל העופות לא מלאני לבי להתיר דאין ללמוד היתר שמוש בעלי חיים מהיתר כלים. דאף כלי שמלאכתו לאיסור לצורך גופו ולצורך מקומו מותר. אבל צרורות שבחצר אפילו צריך מהם צורך גדול אסור לטלטל משום דאין תורת כלי עליהם הכי נמי בבעלי חיים. ויש לאסור יותר בבעלי חיים דאין משתמשין בבעלי חיים ולא פלוג רבנן בבעלי חיים. אשר בן ה"ר יחיאל זצ"ל.
שלח כתב:פה ראיתי 2 דברים 1 הפסק 2 מהרב שמואל אריאל
בברכה המשולשת כתב:יל עניין המוקצה בחיות מחמד יש מאמר של הקדוש הרב איתם הנקין הי"ד. פורסם בבית אהרן וישראל אחרי הירצחו (וכמדומני שגם בספרו אש תמיד)
שלח כתב:בדרך כלל שמעתי שאין בעיה חוץ משיש אומרים שאין לגדל דברים טמאים מצד הקבלה וכדומה, השאלה שלי ששמעתי שיש פסק של הגר"ע יוסף זצל שבגלל שרוב הארנבים בעולם מיועדים לאכילה אז יש בעיה לגדל ארנב, האם ידוע הדבר? יש את הפסק למישהו? או רבנים אחרים שדנו בעניין?, כי בדרך כלל לגבי גידול סוסים וחמורים אין בעיה בגלל שרובם לעבודה ולא למאכל , אבל אם יש בעל חיים שמיועד רובו למאכל משתנה הדין, האם יש מקורות בעניין?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 107 אורחים