עמוד 1 מתוך 1

ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 4:35 am
על ידי גם זו לטובה
שמעתי להקשות הא אמרינן דעד ארבעים יום לא הוי תפילת שווא, והיינו שעדין לא נקבע המין ועכ"פ יכול להשתנות, וא"כ היאך ארבעים יום קודם כבר מכריזים בת וכו'?

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 5:13 am
על ידי אבןטובה
אין זו קושיא כי הגמ' אומרת ברכות ס. דאם האשה הזריע תחילה ה"ה זכר ואם הבעל הזריע תחילה ה"ה נקבה אלא שאם הזריעו בבת אחת שניהם אז יכול להתפלל עד מ' יום

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 9:07 am
על ידי חוקר ודורש
לא הבנתי את השאלה הגם שלא נקבע או יותר נכון הוא לא יודע
במה הוא יזכה בן או בת אבל אין זה סותר שהזיווג נקבע כבר
ובפרט למש"כ המהר"ל שיש אפשרות לשנות ע"י רחמים.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 9:17 am
על ידי בן הרב
יתכן, שנקבע איזה ב' משפחות ישתדכו זו עם זו, ובאם יתהפך אצל אחד המין, אזי אצל השני ג"כ יתהפך.
ודוחק.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 10:35 am
על ידי ציפורן
אבןטובה כתב:אין זו קושיא כי הגמ' אומרת ברכות ס. דאם האשה הזריע תחילה ה"ה זכר ואם הבעל הזריע תחילה ה"ה נקבה אלא שאם הזריעו בבת אחת שניהם אז יכול להתפלל עד מ' יום

לא הבנתי,
לדברך, אם הזריעו שניהם יחד, אז אין מכריזים עליו?

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ג' ספטמבר 27, 2016 9:49 pm
על ידי צדק וישר
חוקרנוביץ כתב:לא הבנתי את השאלה הגם שלא נקבע או יותר נכון הוא לא יודע
במה הוא יזכה בן או בת אבל אין זה סותר שהזיווג נקבע כבר....


לא הבנתי,
א- לא נכון לא רק הוא לא יודע, אלא שלא נקבע כלל וכדאי' בברכות שם שיכול להתפלל ול"ה תפילת שוא,
משא"כ אחר מ' יום אף כשאינו יודע המין מ"מ אסור להתפלל, בשביל ששוב לא ישתנה בדרך הטבע.
ב- איך זה לא סותר שהזיווג כבר נקבע.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 4:34 am
על ידי אבןטובה
כשהזריעו שניהם יחד אז לא נקבע יצירת הולד עד אח"ז ויכול להתפלל ולא מכריזים אלא ביצירת הולד

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 7:44 am
על ידי חוקר ודורש
לכבודהצדק והיושר,כוונתי היא כממש"כ בן הרב שאין זה סתירה ודו"ק.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 8:49 am
על ידי אבןטובה
דבר זה אין לו שחר שע"י תפלה של א' יתהפך גם להשני ואי"ב ממש

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 9:24 am
על ידי ציפורן
גם זו לטובה כתב:שמעתי להקשות הא אמרינן דעד ארבעים יום לא הוי תפילת שווא, והיינו שעדין לא נקבע המין ועכ"פ יכול להשתנות, וא"כ היאך ארבעים יום קודם כבר מכריזים בת וכו'?

עיין תוס' סנהדרין כב, א' ד"ה ארבעים

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 10:15 am
על ידי בקי בן יגלי
בן הרב כתב:יתכן, שנקבע איזה ב' משפחות ישתדכו זו עם זו, ובאם יתהפך אצל אחד המין, אזי אצל השני ג"כ יתהפך.
ודוחק.

בשידוכים יש לפעמים גם הפרשים גדולים בגילאים, וא"כ כבר הרבה פעמים מכריזים על מי שכבר נולד הרבה קודם, שכבר בוודאי לא יכול להתחלף.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 1:28 pm
על ידי איש גלילי
כמדומני שנכנסו פה לענין ידיעה ותפלה, שהוא היינו הך עם ידיעה ובחירה.

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 4:29 pm
על ידי ברזלים
seferid_46191_page_261.pdf
(52.43 KiB) הורד 412 פעמים

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 6:47 pm
על ידי אבןטובה
בפרישה יו"ד סי' קצ כ' דמש"ה נא' בת פלוני לפלוני ולא פלוני לפלונית מחמת דברוב פעמים הזכר קשיש מהנקיבה ע"ש

Re: ארבעים יום וכו' מכריזים בת פלוני וכו'- הרי עדיין קביעות המין יכול להשתנות.

פורסם: ה' ספטמבר 29, 2016 11:50 pm
על ידי ונתנו ידידים
לכאו' ק' דכמו שהוא יכול להשתנות ע"י תפילה, הרי יכול להשתנות גם ע"י שלא יבא על אשתו כי יש בזה בחירה, וע"כ שמכריזין על שם סופו וזה נכלל בתירוצי הראשונים שם.