אבןטובה כתב:מה תעשה עם הגמרא אסור לישן שינת עראי חוץ לסוכה גזרה שמא ירדם ואם כן יהיה צריך להניח ראשו בין ברכיו כשהולך לישן כסוכה כו.
וגם אולי סמוך לחצות כמו חצי שעה אסור לו לילך לישן?
אבןטובה כתב:מי שעשה נדר לקום בחצות הלילה אי מותר לו לילך לישן קודם חצות דלמא יהיה ישן בחצות ולא יקום?
אוצר החכמה כתב: אתה שואל קושיה על הריטב"א מהגמרא ברכות. ומהגמרא הזו אולי הריטב"א יישב שזו תקנה מיוחדת בק"ש של ערבית. ולכאורה ראייה לדבר מהא דנהגו העולם לישון בבוקר אע"פ שהגיע הזמן אם התעוררו ויש עוד זמן עד המניין שלהם. אבל בשו"ת בניין עולם להגרי"א חבר באמת אוסר לילך לישון בבוקר ורק מקיל בנהוג שמחמת שישן כל הלילה אינו מצוי שירדם ולא יקום. ואיני יודע מה הגדר בזה בדיוק.
אבןטובה כתב:לא דמי כלל דק"ש הוא בשחרית ואז הדרך לקום וא"צ לנדוד שינה מעיניו ול"ש גזירה אבל היכא דהמצוה הוא באמצע הלילה שדרך בני אדם לישן על מטתם אז יש לגזור שירדם וד"ל
ועדיין השאלה תלויה באויר בית המדרש.....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים