העליתי שאלה באשכול אחר ושם נבלעה בדיון על דברים אחרים.
והייתי רוצה לשמוע את דעתכם בזה.
בעניין ע"מ שאני צדיק שהדין הוא שחיישינן לקידושין למצד שני פסול לעדות כמבור בגמרא קידושין ובב"ש שם בשו"ע.
צריך באמת להבין למה אם זה ספק רחוק (לדוגמה שלא נראה לנו שבאמת שב בתשובה) אנחנו דנים את זה כספק קידושין.
ולענ"ד יש שתי תשובות
1. שזה חומרא דקידושין שחיישינן לספק.
2. שאולי אינו צדיק גמור כלפי שמיא. אבל כלפי התנאי נחשב שצדיק גמור. כלומר שעד כמה שהיא רוצה שיתקיים התנאי, הרהור כזה של תשובה בלבו די בזה.
ויש נפ"מ בין התשובות האלו.
מה דעתכם ואולי יש תשובות אחרות פשוטות יותר.