הרוצה להחכים כתב:והמשנה בנדה מה ע"ב?
אולי היה הרב ענבל אומר שהמשנה דנה רק לענין נדרים ולא לענין חיוב במצוות, אולם הגמרא בודאי הבינה שהוא הדין גם לענין חיוב במצוות ופחות מבן י"ג שעבר על נדרו אינו כי אם קטן אוכל נבלות.
ברזילי כתב:שיעור של הרב ענבל בענין זה (נקודת המוצא שלו דומה מאד לדברי גילת, אבל בהמשך יש הבדל ביניהם)
בן עזאי כתב:עי׳ גם פה: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=17138
הכיתוב בדף מוטעה, השיעור הוא של ר' יהושעישנו כתב:ברזילי כתב:שיעור של הרב ענבל בענין זה (נקודת המוצא שלו דומה מאד לדברי גילת, אבל בהמשך יש הבדל ביניהם)
השיעור הוא של ר' אוריה ענבל. הספר גבורת אנשים הוא של ר' יהושע.
פרי יהושע כתב:בן עזאי כתב:עי׳ גם פה: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=17138
הוא מערב בין מין בשאינו מינו, בין מצות חינוך לחיוב מה"ת, וככלל מה הדיון כאן והתפלפלות הטיפשית של שני הגאו' הנ"ל עם המשנה באבות היא קדומה וכולי, הלא כל דרדק מצוי יודע שהבגרות היא ע"י ב' שערות, אלא שיש חזקה דרבא מגיל י"ג, ואם כן האיך זה "בתר תלמודי"??. הבל ורעות רוח!
בן עזאי כתב:אאל״ט הרב נריה גוטל בספרו ״השתנות הטבעים בהלכה״ דן בזה.
עיק כתב:פרי יהושע כתב:בן עזאי כתב:עי׳ גם פה: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=17138
הוא מערב בין מין בשאינו מינו, בין מצות חינוך לחיוב מה"ת, וככלל מה הדיון כאן והתפלפלות הטיפשית של שני הגאו' הנ"ל עם המשנה באבות היא קדומה וכולי, הלא כל דרדק מצוי יודע שהבגרות היא ע"י ב' שערות, אלא שיש חזקה דרבא מגיל י"ג, ואם כן האיך זה "בתר תלמודי"??. הבל ורעות רוח!
יש לי הרושם שלא קראת את מאמרו של גילת - הוא מתייחס בדיוק לטענות שהעלית ודוחה אותן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 174 אורחים