ושאלני חכ"א, למה לא הביא מקרא מלא בפרשת ויחי - כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סוּתוֹ.ב"י או"ח סי' שכ כתב:ואפשר שהיין מלבן כדאמרינן התם (סוכה מ.) לאכלה (ויקרא כה ו) ולא לכבוסה וההוא דהוי תולדה דדש איתיה בכולהו משקין ובלבד שיהא צריך למשקין הנסחטים דומיא דדש והאי מסוכרייא משום סחיטה דמלבן אין בה שאפילו תמצא לומר שהיין מלבן וכדכתיבנא מכל מקום אין המסוכרייא מתלבנת שאין דרך ליבון בכך
(ובחז"ל מבו' שמדובר גם על יין אדום, "כבס ביין לבושו, זה החלב, ובדם ענבים סותה, זה האדום", וכמדומני שהאריך בזה הגר"ר מרגליות על הכינוי חלב ליין לבן).
מה דעתכם?