צורב מתחיל כתב:נתינה והקנאה שניהם מדברים על הפעולה, והפעולה היא לעולם שוה: נתינת מה שהוא שלי לאחר, מה שאני נשאר בעלים אח"כ על חלק, זה לא משמעותי לפעולה העיקרית שהיא העתקת דבר מרשותי לרשות אחר. (ואל תשיבני שכיון שהוא שותף אינו מעתיק, כי ודאי שיש בזה העתקת הדבר מרשותו)
במילים פשוטות (למעוניינים): לא מובן לי מאיפה לקחת את הגדרת הבלעדיות לנושא ההקנאה.
זה לא שלקחתי מאיפה שהוא את הגדרת ה"הקנאה", אלא רק טענתי דבר פשוט: שגם בלי להיכנס להגדרות, הרי ברור לכל צורבא מרבנן, שאפשר להעלות על הדעת שלושה סוגי פעולות:
א. הנכס מפסיק להיות בבעלות
בלבדית של הנותן, ומתחיל להיות בבעלות
בלבדית של המקבל. לדבר הזה קראתי "נתינה/הקנאה", אבל אם השם לא מוצא חן בעיניך, אז אין לי בעייה שתקרא לזה בשם אחר, נניח "צפרדע" (או כל שם אחר שתבחר, כי השם לא משנה, משנה המהות).
ב. הנכס מפסיק להיות בבעלות
משותפת של שניים, ומתחיל להיות בבעלות
בלבדית של אחד משניהם. לדבר הזה קראתי "הסתלקות" (של אחד השותפים מבעלותו על הנכס). שוב, אין לי בעייה אם תקרא לזה בשם אחר, כי חשובה המהות, ולא השם.
ג. הנכס מפסיק להיות בבעלות
בלבדית של אחד משניים, ומתחיל להיות בבעלות
משותפת של שניהם.
עכשיו, שאלתי האם יש שם למדני (ישיבתי) מקובל,
שמיוחד לפעולה ג. אני מתכוון אל שם שאינו כולל את אף אחת מהפעולות האחרות, אלא רק את פעולה ג.
אגב: לא שאלתי על שמות מיוחדים עבור כל אחת מפעולות א,ב, כי לדעתי יש לכל אחת מהן שם מיוחד (כלומר לדעתי פעולה א נקראת "נתינה/הקנאה", ופעולה ב נקראת "הסתלקות"), אבל אני מרשה לך לחלוק עלי בנקודה זו של השם המיוחד של פעולה א' והשם המיוחד של פעולה ב', כי ממילא לא על זה שאלתי, אלא על השם המיוחד של פעולה ג'.
ובכן, האם אתה מכיר שם
מיוחד עבור פעולה ג (ורק עבורה), שאינו כולל את אף אחת מהפעולות האחרות? לא יתכן שהשם המיוחד לפעולה ג' הוא "הקנאה", שהרי שם זה כולל לפחות גם את פעולה א (אם לא רק את פעולה א), וזה גם לשיטתך.
אגב, מאז שפתחתי את האשכול, הספקתי לעיין בשו"ע ח"מ קעו, ומכותרתו הבנתי שהשם הלמדני המיוחד שאותו אני מחפש הוא "שיתוף" (כמקובל גם בימינו בלשון העם, וכפי שגם מופיע בכותרת של האשכול).