בספר ציונים לתורה להגר"י ענגיל כלל ל"ז יש אריכות נפלאה בענין הקרבת תמיד של שחר לאחר חצות, עם ראיות כדרכו משני התלמודים ומדרשי הלכה, נושא ונותן שקיל וטרי כדרכו עם בקיאות וחריפות עד להפליא.
ומכל דבריו שם משמע שבכל יום כשהקריבו התמידין, היה מקריבין לשם התמיד של שחר או לשם התמיד של בין הערבים, ולכן שייך הספק וכל השקלא וטריא שם, אולם לכאורה יש לדון ע"ז מנלן שבכלל הקריבו של איזה מהשני תמידין, אולי הקריבו סתם לשם 'עולת תמיד' וממילא לא שייך רק לדון אם יש חיוב להקריב שני תמידין ביום אף אם שניהם יהיו נקרבין בין הערבים, או שהחיוב הוא דוקא להקריב אחד בבוקר ואחד בערב ודו"ק
בקיצור שאלתי: יש מקור שבכלל ה'לשמה' של התמידין נכלל גם לאיזה מהשני תמידין הוא מקריב?
ועוד קשה לי, אולי כוונת הספרי על הצד להקריב את התמיד של שחר לאחר חצות אבל קודם שש ומחצה שהוא זמן הקרבת תמיד של בהע"ב, ומנ"ל להגאון ז"ל שהכוונה להקריב אף בזמן הקרבת התמיד השני? (כמובן זה שייך רק אם נקיטינן כהשיטות ששש ומחצה הוא מה"ת)