מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יוסף פ
הודעות: 56
הצטרף: ו' יוני 26, 2015 9:08 am

מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

הודעהעל ידי יוסף פ » ב' אפריל 24, 2017 7:40 pm

תודה מראש

עושה חדשות
הודעות: 8400
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

הודעהעל ידי עושה חדשות » ג' אפריל 25, 2017 12:34 am

מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).

אבי 1000
הודעות: 233
הצטרף: ה' מרץ 30, 2017 3:27 pm

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

הודעהעל ידי אבי 1000 » ג' אפריל 25, 2017 11:21 am

עושה חדשות כתב:מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).


כבוד עו"ח צודק כמובן.

אולי כבוד השואל התכוון שיכול להיות דבר שיהיה מלאכה שאינה צריכה לגופה אך עדיין יהיה ניחא ליה
אם זוהי שאלת הרב יוסף אזי הדברים מתבארים בכמה מקומות ועיקרם בדברי הראשונים שבת ק"כ: עי"ש שהוי מלאכה שאינה צריכה לגופה אך עדיין אסור אף לדברי הערוך.

בור ריק
הודעות: 105
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 7:14 am

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

הודעהעל ידי בור ריק » ד' אפריל 26, 2017 6:33 am

עושה חדשות כתב:מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).

כמדומני שהחולקים על הערוך ס"ל דגם בכה"ת אינו אסור אלא מדרבנן שהרי התוס' תירצו ראיית הערוך ממזלפין יין ע"ג האישים דמצוה שאני


חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים