עמוד 1 מתוך 1

חשבון וסת בפנויה

פורסם: ד' מאי 17, 2017 9:40 pm
על ידי שמואל דוד
מדוע לא מתחילים חשבון וסתות של אשה כשהיא עדיין פנויה?

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ד' מאי 17, 2017 11:10 pm
על ידי צופר הנעמתי
מי אמר שלא מתחילים? כשמתארסת שתתחיל לחשב, מה שלפני כן כמעט ודאי שלא משנה וגם אין טעם שתחשב וסתות מיום שהתחילה לראות שמא תנשא מחר.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ד' מאי 17, 2017 11:17 pm
על ידי שמואל דוד
לא שמעתי שנוהגים לחשב בזמן האירוסין?
האם יש מקורות לזה?

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ב' מאי 22, 2017 3:41 pm
על ידי עזריאל ברגר
שמואל דוד כתב:לא שמעתי שנוהגים לחשב בזמן האירוסין?

ובפרט להנוהגים לחשב מסוף ראיה לתחילת ראיה: אם לא תעקוב ותפסיק בטהרה - איך תזכור מתי פסקה לראות?
זאת קושיא שתמהני עליה מאוד!

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:00 am
על ידי כדכד
אולי משום שהרבה פעמים הווסת משתנה בעת הנשואין

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ג' מאי 23, 2017 7:49 pm
על ידי שמואל דוד
גם הרבה נוטלים תרופות...

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ג' מאי 30, 2017 12:11 am
על ידי פלוריש
אשתו של חברי כתבה ביומניה את ימי הראיות שלה מאז החלה לראות, עוד בעודה רווקה.
לאחר חתונתם רשם חברי את התאריכים (תיעוד של שבע שנים!) ופנה לרב עזריאל אוירבך שיעזרהו בחישוב הוסתות.
הרב ענה לחברי שיגנוז את רשימתו ויתחיל מהתחלה, ושלרשימה הזו אין משמעות הלכתית,
והסביר שהאשה לא רשמה זאת מסיבות הלכתית (לבעלה, לקדשים או לטהרות) ולכן התאריכים הם של יש או אין דם, ולא של יש דם טמא או לא (מבחינת צבעים וכדו').

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ג' מאי 30, 2017 9:28 am
על ידי שמואל דוד
שמעתי מעשה כעין זה בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 1:28 am
על ידי נוה הלבנון
פלוריש כתב:... ולא של יש דם טמא או לא.

אה??

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 6:07 pm
על ידי כדכד
נוה הלבנון כתב:
פלוריש כתב:... ולא של יש דם טמא או לא.

אה??

הכונה שלרשימות יש משמעות רק כשנכתבות מסיבות הלכתיות ואם אין לזה משמעות הלכתית לא ביולוגית אין מקום להתחשב בהם (כמובן שדם של פנויה מטמא אבל לא היתה לזה משמעות מעדשית כמבואר בהודעה שם)

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 7:00 pm
על ידי תרגימא
אם אין הפסק טהרה, אין משמעות לכל הראיות.
ראה בזה בתשובת מהרי"ל בסוף חלק ה' דשו"ע אדמו"ר הזקן

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 7:28 pm
על ידי יושב ירושלים
לכאורה מן הראוי היה לעקוב אחר הראיות מטעם אחר, כדי שתדע אם היתה זבה, ותכתוב על פנקסה: כשיבנה בית המקדש עלי להביא חטאת.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 7:31 pm
על ידי עזריאל ברגר
יושב ירושלים כתב:לכאורה מן הראוי היה לעקוב אחר הראיות מטעם אחר, כדי שתדע אם היתה זבה, ותכתוב על פנקסה: כשיבנה בית המקדש עלי להביא חטאת.

אפילו נשואות בימינו לא שומרות את כל רשימות ימיהן וכו',
ומסתמא כל אחת ואחת תביא קרבן זבה על הספק.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 7:33 pm
על ידי יושב ירושלים
עזריאל ברגר כתב:
יושב ירושלים כתב:לכאורה מן הראוי היה לעקוב אחר הראיות מטעם אחר, כדי שתדע אם היתה זבה, ותכתוב על פנקסה: כשיבנה בית המקדש עלי להביא חטאת.

אפילו נשואות בימינו לא שומרות את כל רשימות ימיהן וכו',
ומסתמא כל אחת ואחת תביא קרבן זבה על הספק.

הנשואות בימינו אינם עושות כן כיוון שאין זה חיוב [וכמדומני שגם רוב האנשים אינן עושין כן אם נכשלו באיסור ח"ו], ואני רק הערתי שלכאורה ממידת חסידות לעשות כן.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 8:37 pm
על ידי בתבונה
יושב ירושלים כתב:הנשואות בימינו אינם עושות כן כיוון שאין זה חיוב [וכמדומני שגם רוב האנשים אינן עושין כן אם נכשלו באיסור ח"ו], ואני רק הערתי שלכאורה ממידת חסידות לעשות כן.

תלמוד בבלי מסכת יומא דף פ עמוד א
אמר רבי אלעזר: האוכל חלב בזמן הזה צריך שיכתוב לו שיעור
וקשה

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ה' יוני 01, 2017 9:07 pm
על ידי עולה מן הארץ
חסר טעם לכתוב הראיות לצורך הבאת חטאת דאין אנו בקיאים במראות הדמים ואינה יכולה להביא חטאת על סמך ראיותיה.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ב' יולי 22, 2024 1:08 am
על ידי עושה חדשות
אני מעלה את הנושא כי לענ"ד לא נתבארה כאן תשובה מספקת,
למה באמת לא נוהגים לרשום ולחשב את הוסתות מאז שמתחילה לראות אלא רק ממתי שמתקרב מועד החתונה, האם יש כאן איזה גדר או שזה קולא בעלמא שאינה מחוייבת לטרוח עד כדי כך מחמת העתיד.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ב' יולי 22, 2024 1:14 am
על ידי צופה_ומביט
לענ"ד השאלה מנותקת מהמציאות.
אין ברצוני לפרט על גבי הפורום, אבל המבין יבין.

Re: חשבון וסת בפנויה

פורסם: ב' יולי 22, 2024 4:58 pm
על ידי עזריאל ברגר
עושה חדשות כתב:אני מעלה את הנושא כי לענ"ד לא נתבארה כאן תשובה מספקת,
למה באמת לא נוהגים לרשום ולחשב את הוסתות מאז שמתחילה לראות אלא רק ממתי שמתקרב מועד החתונה, האם יש כאן איזה גדר או שזה קולא בעלמא שאינה מחוייבת לטרוח עד כדי כך מחמת העתיד.

צופה_ומביט כתב:לענ"ד השאלה מנותקת מהמציאות.
אין ברצוני לפרט על גבי הפורום, אבל המבין יבין.

א. "אלא רק ממתי שמתקרב" - ויש כאלו שאינן רושמות כלל עד החתונה בפועל (כנראה לא כל המדריכות מלמדות את הכלות לרשום בדקדוק את ראיותיהן).
ב. מסתבר שרוב-ככל הראיות שבמשך השנים הרבות עד החתונה - אפילו אם תרשום הבת את כל ראיותיה, ותעשה הפסק טהרה על כל ראיה, ותשאל רב על כל ספק וכו' - לא תהיה להן שום משמעות הלכתית למעשה, כי די קשה למצוא קביעות וסתות בימינו, וגם אם יהיה - בדרך כלל ייעקר מעצמו אם נחשבן כראוי.
וההשקעה שתצטרך הבת להשקיע בזה כל השנים - הן בגשמיות והן ברוחניות (שלא כל כך רוצים להכניס לבנות בראש את העיסוק ההלכתי בזה, כמובן) - כנראה "לא שווה את המאמץ", והנח להם לישראל וכו'.