עמד השואל הרב אברהם שמואל יודא גששטנר ממונסי ני ושאל גט שפסול לכתחילה או שפסול מדרבנן היכי משכח"ל הרי כיון ששינה הסופר מדעת הבעל שממנה אותו לכתבו לכתחילה ובמהודר בלי פקפוק בטל שליחותו וא"כ הגט פסול מן התורה?
באמת כ"כ לחדש בס' יהושע סי' צד לפקפק על כל הגיטין הכשרין בדיעבד ועו"ש סי' קלד
ובת' בית דוד לייטר סי' קיא ציין בענין זה לשערי דעה ח"ב סי' קלו מהרי"א הלוי אטינגא ח"ב סי' פב משכנות יעקב אבה"ע סי' כז. ובשו"ת נודע בשערים ח"א בחידושיו לה' גיטין סי' קכב ס"א כ' דהוא חומרא גדולה אשר לא נשמע כזאת דא"כ גט פסול מדרבנן היכי משכחת לה
ועי' פתחי תשובה אבה"ע סי' קלג סק"ג מה שהשיג על המשכנות יעקב הנ"ל שהחמיר בביטול גט אם עשה מה שלא כשר אלא בדיעבד ואף בשינה מנהגא שיהיה הגט בטל
וראה שו"ת מראות ישרים טובול ח"ב סי' לז אות ג.
ובת' אבני נזר אבה"ע סי' קע סק"ד דחה ד' המשכנות יעקב וכ' דביטול שליחות שייך רק באם ע"י הביטול יתקן העיוות כמו בפיחת יותר מעשרה דעשה עוות שלא קיים המצוה כתיקנה ועתה אי אפשר להוסיף כיון שלא יחול שם תרומה על התוס' מה"ת אבל בגט אף את"ל שניחא ליה בגט כשר עצהיו"ט [מה שאינו מוכח כלל כיון שהוא רק מתיר] מ"מ מה ירויח אם יתבטל השליחות ולא יהיה גט כלל מה אמרת אם יתבטל הגט יוכל לגרש בגט כשר מי ימחה בידו גם עכשיו לגרשה שנית בגט כשר עצהיו"ט וכו' ע"ש.
ובחלקת יואב אבה"ע סי' לד כ' להשיג על המשכנות יעקב שכ' דכל פסולי גיטין שהן פסולין מדרבנן יהיו פסולין מה"ת להסוברין (עי' ב"ש סי' קכג סק"א) דכתיבת סופר מטעם שליחות וא"כ הוי שינוי בשליחות דהרי חזינן דאם כתב הסופר בפסול דרבנן יכול לכתוב גט אחר ואמרינן דעדיין לא עשה שליחותו דל"מ מה"ת, כמו בפשוט ומקושר דבש"ס קדושין מט. דבמקום שנהגו בפשוט ועשה מקושר הוי שינוי בשליחות דלא מהני ומכ"ש פסולי דרבנן, עז"כ החלקת יואב ז"ל: דסופר שכתב פסול דרבנן בטעות שפיר מועיל מה"ת כיון דדעת ורצון המשלח שלא יהיה בטל לגמרי דנהי שהיה רוצה הבעל שיהיה כשר גם מדרבנן אבל עכ"פ אם טעה מרוצה הוא שיהיה עכ"פ כשר מה"ת, משא"כ אם ידע הסופר ועבר על דברי הבעל בזה ודאי הגט בטל, וכ"ה בנתיבות סי' מג סק"ג בכתב הסופר גט מאוחר דאם בכוונה הגט בטל ואם היה בטעות הגט כשר אבל בגט פשוט ומקושר דלא טעה ושינה במזיד שפיר בטל השליחות ע"ש