חיימשה כתב:כדכד כתב:כיוון שהמגבות שלו הוא יכול להתנות מה שהוא רוצה ואסור לשנות מרצונו של בעה"ב
הסברה שכתב מר לא להשתמש במגבת משומשת כי זה ימעט את המשלמים זה גם נכון (ויכול להיות שחושש גם להעברת מחלות)
כופין על מדת סדום לא נאמר על חפצים פרטיים?
[quote
/quote]
בפרט שהם מונחים במרחב הציבורי אשר מיועד עבורי המשתמש בו? הדבר בולט ביותר, כאשר המשכיר מתפרנס ונהנה מהמרחב שמיועד עבורי ומניח שם מגבות, השוכר משתמש במגבת ומשאיר אותה על הספסל או על הריצפה, ועלי נאסר להעביר נהיגוב על הספסל הרטוב או להניח רגלי עליה שלא אצטנן.
אquote]quote]
החשש של העברת מחלות שייך באותה מידה במשתמשים בשכר, וע"כ שסומכים על הכביסה בזה.
]לא, כופין על מדת סדום נאמר כאשר מגיע משהו למישהו ולו אין נפק"מ איזה חלק יקבל ולאחר יש אז נותנים למי שמרוויח מזה. אם היו אומרים זאת בחפצים פרטיים אז לא שבקת חיי לכל בריה - כל אדם ישתמש ברכושו הפרטי של חברו בתואנה שהרכוש אינו מתקלקל מזה[
אתה צודק שאם הוא משתמש בשטח ציבורי ללא תיאום אז הוא לא בסדר, אבל, אם נניח שהוא בעל המקווה או שתיאם עם האחראים על המקווה אז הוא לא לקח שום שטח השיך למר. הוא משתמש בשטח המיועד לשימוש ציבורי לשימוש ציבורי שגם הוא ייהנה ממנו[/
בענין שהחשש של העברת מחלות שייך באותה מידה במשתמשים בשכר, וע"כ שסומכים על הכביסה בזה. אתה ודאי צודק וכוונתי היתה שלא כדאי לך להשתמש במגבת משומשת בגלל החשש הנ"ל. עוד חשבתי ע"ז שאם יגרם למישהו נזק בגלל שהשתמש במגבת משומשת הוא עלול לתבוע את בעל המגבות כשהוא אינו אשם ויתכן שזו עוד סיבה לכך שהוא אוסר על שימוש במגבות משומשות