מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עזרה בהבנת כוונת המחבר - תורת זאב

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
דרך ישרה
הודעות: 372
הצטרף: א' מאי 07, 2017 1:31 pm

עזרה בהבנת כוונת המחבר - תורת זאב

הודעהעל ידי דרך ישרה » א' יוני 18, 2017 12:44 pm

אולי מישהו יכול לעזור לי להבין כוונת המחבר בשורות המודגשות. בירושלמי שם מבואר שבהקמת המשכן היתה התרומה לאדנים מאחרי יוכ"פ של שנה ראשונה, ותרומת הקרבנות היתה בא' בניסן, מה מתיישב למחבר עפי"ז קושיית התוס'?
קבצים מצורפים
תורת זאב.pdf
(868.49 KiB) הורד 219 פעמים

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: עזרה בהבנת כוונת המחבר - תורת זאב

הודעהעל ידי אמיר כרמי » א' יוני 18, 2017 3:05 pm

דרך ישרה כתב:אולי מישהו יכול לעזור לי להבין כוונת המחבר בשורות המודגשות. בירושלמי שם מבואר שבהקמת המשכן היתה התרומה לאדנים מאחרי יוכ"פ של שנה ראשונה, ותרומת הקרבנות היתה בא' בניסן, מה מתיישב למחבר עפי"ז קושיית התוס'?

-לפו"ר-
קשה איך יכול להיות שנוספו תורמים בתרומת הקרבנות על התורמים באדנים ועדיין יוצא אותו סכום(וכידוע לא ניתן לרבות או להמעיט...) ועל זה בא לומר שהתרומות לא היו באותו עת...

דרך ישרה
הודעות: 372
הצטרף: א' מאי 07, 2017 1:31 pm

Re: עזרה בהבנת כוונת המחבר - תורת זאב

הודעהעל ידי דרך ישרה » ב' יוני 19, 2017 12:45 am

כן, זה ידעתי. אבל זה בדיוק מה שלא מובן, אם תוס' כותב שהלוים לא היו בתרומת האדנים שהיתה בתשרי, אבל כן היו בתרומת הקרבנות שהיה בניסן, היה צריך להיות מנין השקלים בניסן הרבה יותר. ובשלמא אם זה הי' להיפך היינו אומרים שירדו הלוים ונוספו אלו שנולדו מתשרי ועד ניסן ובזה הושווה המנין של ניסן למנין של תשרי, אבל זה הרי לא כך, אלא במנין של ניסן היו הלוים ולא במנין של תשרי.

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: עזרה בהבנת כוונת המחבר - תורת זאב

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ב' יוני 19, 2017 8:38 am

אכן לא כדאי לענות תשובות לפום ריהטא...
אחרי העיון נראה לענ"ד כוונתו דהנה יצא המניין זהה אך לקרבנות היו צריכים תרומה קודם ל-א' ניסן לימי המילואים ואת התרומה הזאת לקחו מן הלויים ולכן לא השתנה המניין דהרי כל מה שהביאו היה לקרבנות שעד א בניסן...
אם כי קשה לומר שזאת כוונת התוספות, וכמו שממשיך לאחר מכן (ובפשטות אפשר לומר שהלויים הביאו מחצית השקל שלא נמנתה עם המחצית השקל של שאר עמ"י)


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים

cron