איסור שיש בו "שיעור", כמו אכילת כזית, או איסור שיש בו צורך בכמה שלבים, כמו עקירה והנחה, הילוך ד' אמות, וכו'.
כעת יל"ד על מי שעשה את החצי הראשון בהיתר, כמו אונס, או פקו"נ, אבל את החצי השני המשיך באיסור.
אנסו אותו לאכול חצי כזית נבילה, ומיד אח"כ אכל ברצון חצי כזית נוסף.
חולה שנצרך לחצי כזית, אבל אכל כזית שלם.
חצי כזית שוגג, ואחריו חצי כזית מזיד.
האם יש הבדל בין אונס / פיקו"נ / שוגג, או שהכל אותו כלל.
ומה במקרה ההפוך, קודם האיסור אח"כ ההיתר, (אבל מעיקרא ידע על ההיתר שיתחדש אח"כ).
והאם יש חילוק בין שיעורים לעקירה והנחה.
אציין כמה מקורות הרשומים לי, ואשמח לכל הוספה: ביאוה"ל סו"ס תריח, זרע אברהם ערך איסור אכילה, ס' העיקרים להגרש"א, לימודי ה' לימוד רג, ויש גם ברמב"ן בעירובין על אלפיים אמה שחלקם בהיתר.
עוד ילה"ס באופן שנשבע שלא לאכול כיכר א' אם יאכל ב', ואכל את א' בפיקו"נ, וכעת בא לאכול את ב'. וכן צ"ע באנסוהו ליתן קדירה לא מבושלת על האש בשבת, ומיד הלכו הגויים והוא יכול להסירה קודם הבישול, האם מחוייב בזה.