האם אפשר?
זכור לי שכבר דנים בזה, אולי לגבי קבלת תו"ש על דאו' ולא על דרבנן, או כיו"ב.
אבל לכאו' לחלק בין המלאכות עצמם זה יותר גרוע, ומסברא לא מהני.
התעוררתי לזה מהצד ההפוך:
ראיתי בא' מספרי ההלכה שהוא כותב בסתמא שאשה שקיבלה שבת, יכול בעלה להפר לה את הנדר.
ותמהתי, מהיכ"ת שיש בזה עינוי נפש או בינו לבינה.
ותירצתי דבריו, דעכ"פ ברגע שהוא מיפר את חלק ה'עינוי' על צד העתיד, כבר בטלה כל קבלת התוספת.
אבל לכאו' זה תלוי בנידון הראשון. ואולי לא.
מה דעתכם, נא החכימוני.