מה שנכון נכון כתב:עיקרו אינו קללה, אלא שבועה. וכה"ג אמרו חכמים אחרים אראה בנחמה, ראה רש"י מכות ה ע"ב בפי' השני. (וכל מי שנשבע בחייו הוא כעי"ז). ומכיון שהוא אמת הרי שלא ימותו בניו ולא קללם. וכנראה שמ"מ אין לפתוח פה לרעה, ובפרט לחכם שקללתו אפי' על חנם מתקיימת. ואולי לא החזיק עצמו בדרגה זו, או שסבר שבדרך אמירה זו, כשבועה לאמת דבר מסוים, אי"ז קללה כלל.
גטין לה
נמנעו מלהשביעה: מ"ט? אילימא משום דרב כהנא, דאמר רב כהנא ואמרי לה אמר רב יהודה אמר רב: מעשה באדם אחד בשני בצורת שהפקיד דינר זהב אצל אלמנה והניחתו בכד של קמח ואפאתו בפת ונתנתו לעני. לימים, בא בעל הדינר ואמר לה: "הבי לי דינרי" אמרה ליה: "יהנה סם המות באחד מבניה של אותה אשה אם נהניתי מדינרך כלום" אמרו: לא היו ימים מועטין עד שמת אחד מבניה. וכששמעו חכמים בדבר אמרו מה מי שנשבע באמת כך, הנשבע על שקר על אחת כמה!