איש_ספר כתב:הנה דבריו.
איש_ספר כתב:
האם יש ספר אחר על ציצית שמרכז את כל שיטות הראשונים במצוה סבוכה זו?
תודה לך שאתה מגן עלי בסביבה קשה ולא סימפטית. לא ראיתי שם איזו קושיה שאוכל להתייחס אליה פרט להבאת הוכחה שאינני ליצן! בעצם השאלה היא שאלת הבנת הנקרא. אתה יודע שמעודי אני משתדל לקרוא את הדברים ללא דעה קדומה וללא משוא פנים, יש כאלה שהגישה הזאת אינה מוצאת חן בעיניהם. למעשה בשנים אחרונות נעשים מאמצים להוציא לאור תרגום של ספר מצוות לרס"ג (המורחב או האמיתי) (זה עתה נודע לי שהוא בשלבים אחרונים לפני הבאתו לדפוס ויוצא לאור ע"י הרב ניסים סבתו). שלחו לי מזה קטע על מצות ציצית המדבר בעד עצמו:
הודעה שהועברה
מאת:Ayal Fishler
תאריך: 27 במאי 2014 בשעה 13:02
נושא: התייחסות רס"ג בספר המצוות שלו בערבית למצות ציצית
אל: Rav Eliyahu Tavger
שלום רב,
מלבד פיוטי האזהרות שלו המופיעים בסידור רס"ג ושעל אחד מהם כתב הגרי"פ פערלא את ספרו, כתב רס"ג ספר מצוות ממש בערבית. צוות מטעם מכון בן צבי שוקד בשנים האחרונות על הוצאת החיבור לאור מתוך שרידיו שנמצאו בגניזה הקהירית (רוב הספר). בפרק התשיעי הוא מזכיר את מצות ציצית, אך אינו מזכיר כלל את הלבן אלא את התכלת בלבד. והדבר מעט מפתיע.
מצורף הפרק - ערבית ועברית (עם הערות הנוסח והתרגום בלבד, ללא ההערות הענייניות).
אשמח לדעת אם מצאנו מעין זאת באיזשהו מקום, ואם יש מקום להפנות להל' ציצית של רשב"ח באיזה עניין.
תודה.
אייל
לרב אליהו טבגר, ברצוני שתדגיש במפורש שהספר יוצא לאור בקרוב מאד בהוצאת מכון בן צבי בתרגומי, יחד עם הערות ופרשנות של אחי הרב חיים סבתו שליט"א! ושלא לפרסם בדפוס דיון זה עד שהספר יראה אור.
לרב אליהו טבגר, ברצוני שתדגיש במפורש שהספר יוצא לאור בקרוב מאד בהוצאת מכון בן צבי בתרגומי, יחד עם הערות ופרשנות של אחי הרב חיים סבתו שליט"א! ושלא לפרסם בדפוס דיון זה עד שהספר יראה אור.
הלא דברי השאילתות פשוטים שחייבים בני ישראל לשים גם חוט תכלת על ארבע כנפי כסותם
אני לא חושב שדברי רס"ג בסגנונו המקוצר יכולים להיות מקור, (מה היית אומר למי שידייק מדבריו שאת הארבע פרשיות יש לקשור על הראש בלי בתים כמנהג נזירי קומראן..?)
באמונתו כתב:הלא דברי השאילתות פשוטים שחייבים בני ישראל לשים גם חוט תכלת על ארבע כנפי כסותם
אבל אין השאילתות כותב "גם"!
למעשה, הראיתי שרבותינו האחרונים מפרשי השאילתות ראו בזה דוחק גדול, בכל לשון השאילתות שם. ממילא יש מקום להתאמץ ליישב פשוטו.
הוא לא צריך לכתוב גם שכן דיבר על מצוות תכלת והביא את הפסוק המפורש ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת. את העובדה שהבאת מאחד האחרונים שכתב כדבריך גם אני ציינתי ועליה כתבתי שאין הדברים מובנים לי. אבל ראוי לציין שבאותה מידה שהוא סבר שלשון השאילתות כדבריך הוא גם סבר שהפירוש לפי פשוטו הזה לא מתקבל על הדעת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים