רא"ש פ"ק דביצה כתב:וה"ר ברוך בעל התרומות ז"ל כתב דרב חסדא לטעמי' דלית ליה הכנה בפרק בכל מערבין הלכך מפרש טעמיה דרב משום קדושה אחת אבל לדידן דאית לן הכנה אין מחלפין שיטתיה דרב וטעמא משום הכנה שיותר טובות הן להדליק כשהודלקו כבר וכבו. הלכך בשבת ויום טוב ושני ימים טובים של ראש השנה אסור להדליק בלילי יום טוב שיורי הפתילה שכבו בראשונה. אם לא שנדלקו ונכבו בחול דהשתא הוכנו מערב יום טוב וכן הלפידים שכבו בראשון. אם לא שירבו עליהם עצים אחרים ויבטלם ברוב כדרב מתנה. ובלבד שלא יגע בהן אבל יכול להפוך בהם אחר שנתבטלו ברוב
יש לי ע"ז קו' עצומה,
(ואינני מאריך בפרטים, ואקווה לעזרה אם יש מישהו שמונח כעת בסוגיא), הלא הגמרא דנה במי שלא עירב עירוב תבשילין, ועבר ואפה מיו"ט לשבת, האם יש בזה איסור ליהנות מהתבשיל כמו מעשה שבת, וכו', ונפסק לקולא, ולהנ"ל הרי יש בזה איסור הכנה דאורייתא!
(כי בעל התרומה סובר שיש הכנה גם על דבר שהיה בעולם, ואסור ליהנות ממנו, וגם כשיש 'הואיל'). ולא מצאתי לע"ע מי שהעיר בזה.