הצעיר באלפי כתב:שכחתי לציין: מדובר בשאלה ששאל הגר"מ גרוס שליט"א את הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
יש מקום לעיין בכלל, מה היה גישתו של הגריש''א זצ''ל לתפילין דר''ת בכלל ? האם הניחן או לא ?
וזה יכול להיות נפק''מ לענין תשובתו!
וכן אינו מבואר בדבריו אם הוא מדבר לאנשים שבכלל נוהגין בכל ענינו כר''ת או גם למי שנוהג כהגאונים ! ויל''ע בזה .[/quote]
מי שנוהג כרת דבין השמשות גם לקולא, אין שאלה בזה.[/quote]
אם כנים דבריך אז מובן יותר, ואינו סתירה כלל לדברי הרבנים האחרים הסוברים דאין להקל בזה
כי גם הם מודים דמי שנוהג לקולא כר"ת לענין מנחה למשל, יכול לסמוך על ר"ת גם לענין הנחת תפילין שאיסורו בלילה הוא רק מדרבנן לרוב הפוסקים.
אך אינו מבואר כן מפורש בדבריו, אך מ"מ מסתבר כדבריכם.[/quote]
כוונתי לקולא גם בדאורייתא כגון בערב שבת.
ואכן בימינו אין זה מצוי כלל, ובודאי לא בארץ ישראל