עזריאל ברגר כתב:א. במדבר לא היתה חומה.
ב. שאר ערים המוקפות חומה - משלחים מתוכם את המצורעים.
ג. הארכיאולוגים אומרים שכן.
עזריאל ברגר כתב:א. במדבר לא היתה חומה.
רמב"ם הלכות בית הבחירה פרק ו הלכה טו
ואוכלין קדשים קלים ומעשר שני בכל ירושלים אף על פי שאין שם חומות שהקדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבא.
ישא ברכה כתב:א. האם לצורך קדושת ירושלים יש צורך בחומה, או שגם אם המקום המקודש אינו מוקף יש את כל דיני קדושת ירושלים.
ב. האם ידוע על הבדלים בין היות קדושת ירושלים לענין קדשים קלים ומעשר שני, לבין דיני ירושלים כמחנה ישראל לענין שילוח מצורעים.
ג. האם ידוע, האם היה הבדל בין גודלה של ירושלים בימי הבית הראשון לירושלים בימי הבית השני. וכן על ירושלים לאחר חורבן בית שני.
איש גלילי כתב:פרזות תשב ירושלים (זכריה ב ח).
קו ירוק כתב:לפי המהרי"ט (היכן הוא?) יתכן שגם מצורעים משתלחים משם מדרבנן.
אבל מהכ"ת שיחייבו מדיני חובת אשה ובעלה לכופם לעלות לחלק ירושלים שאין בה מעלה של לפני ה'. ואולי משום לא פלוג, וצ"ע. ועכ"פ א"ז מעלה לישב שם.
הר ציון, עיר דוד ומה שביניהם. הרובע המוסלמי על רחוב הגיא, בחלקו הדרומי. הרובע היהודי עד רחוב מעלה חילידיה (היכן ששובו בנים), היא ירושלים שלפני ה'. כל השאר לא ברור כמה.איש גלילי כתב:פרזות תשב ירושלים (זכריה ב ח).
אמנם רש"י פי' פרזות תשב, מאין חומה כדי שיתישבו בה כל הבא ותגדל מיום אל יום. ובפשוטו היינו שלא תהיה כלל לעיר חומה, אך למאי דקיי"ל קדשה לעת"ל אין צריך חומה שוב כי מקודשת ועומדת (ולמ"ד ל"ק לעת"ל אפשר שיבנוה ויורידוה).
אבל לפי אב"ע ורד"ק, היינו מחוץ לחומה, ע"ש.
ישא ברכה כתב:קו ירוק כתב:לפי המהרי"ט (היכן הוא?) יתכן שגם מצורעים משתלחים משם מדרבנן.
אבל מהכ"ת שיחייבו מדיני חובת אשה ובעלה לכופם לעלות לחלק ירושלים שאין בה מעלה של לפני ה'. ואולי משום לא פלוג, וצ"ע. ועכ"פ א"ז מעלה לישב שם.
הר ציון, עיר דוד ומה שביניהם. הרובע המוסלמי על רחוב הגיא, בחלקו הדרומי. הרובע היהודי עד רחוב מעלה חילידיה (היכן ששובו בנים), היא ירושלים שלפני ה'. כל השאר לא ברור כמה.איש גלילי כתב:פרזות תשב ירושלים (זכריה ב ח).
אמנם רש"י פי' פרזות תשב, מאין חומה כדי שיתישבו בה כל הבא ותגדל מיום אל יום. ובפשוטו היינו שלא תהיה כלל לעיר חומה, אך למאי דקיי"ל קדשה לעת"ל אין צריך חומה שוב כי מקודשת ועומדת (ולמ"ד ל"ק לעת"ל אפשר שיבנוה ויורידוה).
אבל לפי אב"ע ורד"ק, היינו מחוץ לחומה, ע"ש.
המהרי"ט נמצא ביור"ד סי' לז, אכן דבריו תמוהים.
יש לי צד שמחנה ישראל לא תלוי בקידוש לענין אכילת קדשים, אלא הוא קידוש בפני עצמו, אבל זה חידוש די מופקע.
ישא ברכה כתב:המהרי"ט נמצא ביור"ד סי' לז, אכן דבריו תמוהים.
יש לי צד שמחנה ישראל לא תלוי בקידוש לענין אכילת קדשים, אלא הוא קידוש בפני עצמו, אבל זה חידוש די מופקע.
האם היכן שהיה שער ניקנור בבית המקדש השני היה באותו מקום שער בבית המקדש הראשון, (הרי תבנית הבית לא היתה אותו דבר) ואל"כ איך אמרו בגמ' שלא קידשו ומצורעים היו יושבים בו הרי להרמב"ם קדושה ראשונה קידשה והכל תלוי במה שקודש בימי שלמה.
קו ירוק כתב:אם כוונתך למשנה בשבועות יד. הרי שהוזכרו שם בנשימה אחת העיר והעזרות. שמא גם בעזרות לא בעינן חומה ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 164 אורחים