משה שריפי כתב:עיין בהרחבה בברכי יוסף יו"ד סימן רמד ס"ק א, שהביא דברי "אחד קדוש" שלא לעמוד וחלק עליו.
וכן מפורש להדיא ברוקח (סימן שסט). וכ"פ בשו"ת פני מבין (או"ח סו"ס רלד) ובשלמת חיים זונפלד (או"ח מח).
בערל כתב:איך אפשר לראות באמצע פסוק ראשון בכניסת זקן וחכם?
בערל כתב:איך אפשר לראות באמצע פסוק ראשון בכניסת זקן וחכם?
אוצר החכמה כתב:בפסוק ראשון?
מזכיר לי סיפור יפה.
פעם עמד אחד הרבנים בהר נוף ולימד את ההלכה שמי שמסתפק אם הוא נמצא בוכתבתם על מזוזות הראשון או השני צריך לחזור לראשון. אחרי שלימד אמר. זה הדין אבל למעשה איני מבין את זה איך יכול להיות שבן אדם לא יודע אם הוא אמר והיה אם שמוע אם לא?
קם אחד השומעים ואמר, אני לפעמים עושה שלוש פסיעות אחורה ואיני יודע אם אני לפני שמו"ע או בסיום שמו"ע.
בתבונה כתב:בערל כתב:איך אפשר לראות באמצע פסוק ראשון בכניסת זקן וחכם?
ע"פ הסיפור (כנראה ממקור שונה )
1. ר"א דושניצר היה מתעכב מלהיכנס לשיבתו בפ"ת בזמן שיקומו מפניו ולכן היה נכנס בדיוק בקריאת פסוק ראשון של שמע, כך שכבר היה ידוע שהוא עומד להיכנס.
2. לי זכור כנראה ממקור שונה שתשובת החזו"א לגרח"ק לא היתה לקום, אלא שיעשה איזה הידור קצת, ויל"ע מה ז"א
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים