אשכול - שאלות פשוטות

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ינואר 15, 2011 10:22 pm

אשכול לשאלות פשוטות למי שאין את פנאי/חשק/כח לטרוח, לעיין לחפש ולמצוא את הדין בהלכה ו/או באוצר.

*כל מי שיש לו שאלה מוזמן לכותבה ולהעלותה לכאן.

ולעונים ולמשיבים תהא ברכה ממרומים.


אפתח במס' שאלות:

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' ינואר 17, 2011 12:45 am

1. מה דין פרסומת מעלונים וכדומה שלא מצויין בהם מחיר - האם מותר לקוראם בשבת?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' ינואר 17, 2011 12:45 am

2. ידוע שאסור לתת/לקבל מתנה משום שאסור לעשות קנין בשבת. לכאורה יש בעיה לפעמים: א.בבי"כ שפעמים זורקים סוכריות וכו' ואדם מרימם מהרצפה, האם יש בזה בעיה? האם אפשר להתכוון לא לזכות בזה ולהכניס לכיס?
ב.מה הדין באבידה ללא סימנים - האם יכול לקחת אותה ולהתכוון לא לקנות?

3. מהו ערך פרוטה בימינו ו/או היכן אפשר לדעת את ערכה המשתנה?

איסתרא בלגינא
הודעות: 442
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ש' ינואר 22, 2011 7:28 pm

1. אסור.
2. ב. אבידה שהוא חייב בהשבתה לא מועיל כוונה שלא להתחייב. שאינו חייב ודאי יכול יכוון שלא לזכות.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ינואר 22, 2011 8:06 pm

איסתרא בלגינא כתב:2. ב. אבידה שהוא חייב בהשבתה לא מועיל כוונה שלא להתחייב. שאינו חייב ודאי יכול יכוון שלא לזכות.


אולי התכוונת הפוך?
[שאלתי היתה לענין שבת-האם יכול לקחת בשבת אבידה שלא חייב בהשבתה ולהתכוון לא לזכות בה? (בשביל לא להתחייב על איסור קנין בשבת)].

איסתרא בלגינא
הודעות: 442
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ש' ינואר 22, 2011 8:09 pm

לא הבנתי שהכוונה בשבת. למה שיהיה אסור? זכיה אין כאן, מוקצה ודאי שאין כאן. עיי' שבת קכד: (כמדומה, אולי קכה:) דרבא השתמש בחרס קטנה המוטלת ברה"ר לקנוחי טינופא. ומה בין זה לנוטל מציאה ואינו מתכוין לזכות בה (כמובן באופן שאין בזה משום טלטול מרשות לרשות)?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ינואר 22, 2011 8:51 pm

אולי אתה צודק.
אך שאלתי נבעה מכך שכאשר אדם רוצה לתת מתנה בשבת אסור לו אלא יכול לתת לאחר בתור שמירה -שישמור לו עד מוצ"ש ובמוצ"ש יתכוון האחר לזכות במתנה. ואם אפשר לכוון לא לזכות לכאורה יש פתרון אחר. שהנותן יתן (או יפקיר) והאחר יקח ויתכוון לא לזכות. (ולא צריך את ענין השמירה) ולכן חשבתי שאולי יש בעיה בזה.[-בנוסף לכך שרבא שלקח חרס לא התכוון לזכות בו כלל גם אחרי מוצ"ש ושם ודאי אפשר לומר שאין זו זכיה שהרי אינו רוצה לזכות כלל אך כשלוקח אבידה היה צד לומר שהיא לא תשאר הפקר אלא ברגע שהרימה/הכניסה לביתו זכה בה (בע"כ) אא"כ הבאת את רבא רק לענין מוקצה].

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ש' פברואר 05, 2011 9:04 pm

האם מותר בשבת לשפשף בקרקע נעלו שניטנפה בבוץ ומה הדין כשמשפשף בשטיח?

אTKH
הודעות: 118
הצטרף: ש' ינואר 08, 2011 11:13 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי אTKH » א' פברואר 06, 2011 9:44 am

יאיר כתב:3. מהו ערך פרוטה בימינו ו/או היכן אפשר לדעת את ערכה המשתנה?


03-6171101
מתעדכן כל חודש.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 06, 2011 10:27 am

תודה רבה!
אך תוכל בבקשה לומר לי איך בדיוק מגיעים שם למידע על ערך הפרוטה?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 07, 2011 2:16 pm

יאיר כתב:1. מה דין פרסומת מעלונים וכדומה שלא מצויין בהם מחיר - האם מותר לקוראם בשבת?

איסתרא בלגינא כתב:1. אסור.

שאלתי בקי בדבר ואמר לי שמעיקר הדין אם קורא ללא כוונה לקנות - מותר. [אפילו אם אח"כ אחרי שקרא חשב שרוצה אולי לקנות (תלוי במחיר)]
מי יכול להביא מקור\ות בנושא?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 08, 2011 7:35 pm

שאלה:
כידוע אם לא כיוון בברכה ראשונה "מגן אברהם" לא יצא י"ח..א"כ מדוע ממשיך להתפלל? והרי לכאורה יהיו ברכותיו לבטלה...
יבורכו המשיבים.

יצג
הודעות: 1079
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:38 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יצג » ג' מרץ 08, 2011 8:53 pm

בנוגע לשאלה על כוונה בתפילה, עיין ביאור הלכה סי' קא. ועיין קהלות יעב ברכות סי' כז, הנה הקישור: http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=87

על פרסומות בעלונים ראה כאן:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=46

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ג' מרץ 08, 2011 11:39 pm

יצג כתב:בנוגע לשאלה על כוונה בתפילה, עיין ביאור הלכה סי' קא. ועיין קהלות יעב ברכות סי' כז, הנה הקישור: http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=87

על פרסומות בעלונים ראה כאן:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=46



יישר כח!
בענין כוונה בברכת אבות, הזכרתני נשכחות ותירוצו הראשון של הקהלות יעקב הוא דומיא למה שאמר הגר"א שגם תפילה ללא כוונה היא תפילה כמו שמנחת סולת של עני נחשבת עכ"פ מנחה רק בדרגה פחות גבוהה. את תירוצו השני שמעתי פעם מרב [שאיני סומך עליו ב100%] ותליתי דבריו כטעות בהבנה במ"ב וכעת אני רואה שצדק.

לגבי פרסומות בעלונים אכן מצד שטרי הדיוטות זה נכון ולא חשבתי ע"כ..
[אגב לדעת הר' אלישיב שליט"א שטרי הדיוטות הוא כשאינו כרוך כספר אלא הוא כשטר אך נראה שה"ה בעתונים דהוי כשטר וכ"ש בעלונים עליהם שאלתי].
אך שאלתי היתה מצד הסייג של הכנה משבת ליום חול דמתכנן לקנות מה שרואה בפרסומת ועל כך עובר רק כשיש מחיר.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » א' מרץ 20, 2011 9:57 pm

איני יודע/זוכר מדוע לא קבעו את יום פורים ביג' אדר - היום בו נפל הפור "להשמיד וכו'"..אודה למי שיענני.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' מרץ 21, 2011 10:40 pm

אגב לדעת הר' אלישיב שליט"א שטרי הדיוטות הוא כשאינו כרוך כספר אלא הוא כשטר אך נראה שה"ה בעתונים דהוי כשטר וכ"ש בעלונים עליהם שאלתי].


איפה מובאת הסברא הזאת של הגרי"ש אלישיב?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מרץ 21, 2011 11:35 pm

בספר "דיני מוקצה" של הר' אברהם חיים עדס.

איסתרא בלגינא
הודעות: 442
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ד' מרץ 23, 2011 2:38 pm

יאיר כתב:איני יודע/זוכר מדוע לא קבעו את יום פורים ביג' אדר - היום בו נפל הפור "להשמיד וכו'"..אודה למי שיענני.


הדבר מפורש במגילה... "נקהלו בשלושה עשר בו ונוח בארבעה עשר בו ועשה אותו יום משתה ושמחה... על כן היהודים הפרזים היושבים בערי הפרזות עושים את יום ארבעה עשר החודש אשר שמחה ומשתה ויום טוב ומשלוח מנות איש לרעהו... לקיים עליהם להיות עושים את יום ארבעה עשר לחודשאדר ואת יום חמישה עשר בו בכל שנה ושנה כימים אשר נחו בהם היהודים מאויביהם"

ז"א: בעת הנס נחו היהודים למחרת יום שנקהלו בו ועשו אותו יום משתה ושמחה, ואחר כך קבעו את אותה שמחה לדורות באותו היום בה עשו אותה לראשונה.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ד' מרץ 23, 2011 2:56 pm

תודה.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » א' מרץ 27, 2011 7:56 pm

אדם שבא להתחיל תפילת 18 עם הציבור ופתאום רואה שנפתח שרוך נעלו..האם חייב לקשרו לפני שיתחיל התפילה? [בדידי הוה עובדא].

ומה במקרה שזה יכול לגרום להפרעה לציבור וכדומה?

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » א' מרץ 27, 2011 8:10 pm

האם מותר לשקר לילד קטן (גיל 2+) כדי שלא יבכה או יעשה בעיות וכדומה?

[כמובן שאם ילמד מכך לשקר יש כאן בעיה אך השאלה היא כשידוע שלא ילמד לשקר].

נסיך
הודעות: 27
הצטרף: ה' מרץ 24, 2011 8:39 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי נסיך » א' מרץ 27, 2011 10:26 pm

כנ"ל לגבי מבוגר:
האם מותר לשקר למבוגר כדי שלא יבכה או יעשה בעיות וכו'...
(כשידוע שלא ידע מן השקר ולא יפגע ממנו...)

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מרץ 28, 2011 12:01 am

אצל מבוגר זה יותר פשוט שכן קיי"ל מותר לשנות מפני השלום, רק צ"ע אם זה בגדר שלום וכל מקרה לגופו.

גלאגוזים
הודעות: 735
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 1:55 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי גלאגוזים » ב' מרץ 28, 2011 1:55 am

איסתרא בלגינא כתב:
יאיר כתב:איני יודע/זוכר מדוע לא קבעו את יום פורים ביג' אדר - היום בו נפל הפור "להשמיד וכו'"..אודה למי שיענני.


הדבר מפורש במגילה... "נקהלו בשלושה עשר בו ונוח בארבעה עשר בו ועשה אותו יום משתה ושמחה... על כן היהודים הפרזים היושבים בערי הפרזות עושים את יום ארבעה עשר החודש אשר שמחה ומשתה ויום טוב ומשלוח מנות איש לרעהו... לקיים עליהם להיות עושים את יום ארבעה עשר לחודשאדר ואת יום חמישה עשר בו בכל שנה ושנה כימים אשר נחו בהם היהודים מאויביהם"

ז"א: בעת הנס נחו היהודים למחרת יום שנקהלו בו ועשו אותו יום משתה ושמחה, ואחר כך קבעו את אותה שמחה לדורות באותו היום בה עשו אותה לראשונה.

מן הסתם כוונת השואל היתה מדוע באמת לא קבעו לציין את יום הנס גופו אלא את יום המנוחה.
ומן הראוי להביא את דבריו הנפלאים של ה"משך חכמה" שהתייחס לענין זה [שמות יב טו עה"פ כי כל אוכל חמץ]:
"כי כל העמים בדתותיהן הנימוסיות יעשו יום הנצחון יום מפלת אויביהם לחג הנצחון, לא כן בישראל המה לא ישמחו על מפלת אויביהם ולא יחוגו בשמחה על זה...וכן בנס פורים לא עשו יום טוב ביום שנתלה המן או ביום שהרגו בשונאיהם כי זה אין שמחה לפני עמו ישראל... יעו"ש בהמשך דבריו הנשגבים.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מרץ 28, 2011 2:35 am

ייש"כ!

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ה' אפריל 28, 2011 3:52 am

האם מי שמקלף מלפפון,תפוח או אגס ואוכלו כך (משום שכך יותר אוהב) עובר על "בל תשחית"? מקורות בבקשה..

אדג
הודעות: 1519
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי אדג » ה' אפריל 28, 2011 10:06 am

כך הסבתא שלי אמרה...

וברצינות: לכאו' כן. משום שהוי אוכל, וזורקו.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ה' אפריל 28, 2011 6:18 pm

אשמח למקור אם יש למישהו.

ואדג (או מי שיודע)..במידה ואתה צודק האם הוא הדין כשימנע לאוכלו עם הקליפה ואוהב לאוכלו רק בלי קליפה?

יעקובזון
הודעות: 64
הצטרף: ג' אוקטובר 25, 2011 9:57 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יעקובזון » ו' דצמבר 09, 2011 4:26 am

האם יש איסור לכתוב לשון הרע באופן שיש ספק דעביד לאגלויי השם של המדובר כגון על השמות הבדויים שכותבים בפורום...מקורות בבקשה

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ו' דצמבר 09, 2011 7:37 am

היה דיון בפורום בנושא ראה כאן

חצקל
הודעות: 112
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:01 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי חצקל » ו' דצמבר 09, 2011 3:34 pm

יאיר כתב:שאלה:
כידוע אם לא כיוון בברכה ראשונה "מגן אברהם" לא יצא י"ח..א"כ מדוע ממשיך להתפלל? והרי לכאורה יהיו ברכותיו לבטלה...
יבורכו המשיבים.

מבואר במשנ"ב שתפילה זו נקראת "תחנונים" ויש לזה קצת שם תפילה, לגבי לעבור לפני המתפלל היכא שניכר בבירור שלא כיוון בברכה ראשונה - שמעתי מהגרח"ק שאסור.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 10, 2012 9:02 am

מה עדיף, אדם שנותן צדקה כל יום שקל, שקל, במשך 99 ימים או אדם שנתן בפעם אחת 100 ש"ח? (באותו עני ובאותה כוונה לש"ש),
מי יקבל יותר שכר?
או במילים אחרות, האם השקל העודף יהיה שווה יותר מטרחת הנתינה 99 יום? (עדיף ראיות מסברות אך גם סברות יתקבלו בברכה).
[וצ"ל בשאלה שלעני אין הבדל בין לקבל 99 ש"ח ב-99 יום לבין לקבל 100 ש"ח ביום אחד, או שמדובר בנותן לקופת צדקה].

אוהב אוצר
הודעות: 2601
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' פברואר 10, 2012 9:51 am

איני זוכר מקור, אבל מוזכר במפורש בפוסקים שעדיף לחלק נתינות בצדקה כי כל נתינה היא מצוה ולא משנה מה הסכום.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 10, 2012 10:01 am

זאת ידעתי ולכן שאלתי מה הדין במקרה שהסכום יותר גדול שאז יש צד לומר שהוא עדיף.
[לדוגמא, ודאי שנתינת 100 ש"ח עדיפה מנתינת 2 שקלים בשני פעמים נפרדות, ואולי באמת אה"נ וכל מקרה לגופו ואין לנו עסק בחשבונות שמים, כל' אין לנו ידיעה בזה היכן בדיוק הגבול].

מבקש חכמה
הודעות: 887
הצטרף: ה' יולי 22, 2010 10:35 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי מבקש חכמה » ש' פברואר 11, 2012 11:41 pm

אוהב אוצר כתב:איני זוכר מקור, אבל מוזכר במפורש בפוסקים שעדיף לחלק נתינות בצדקה כי כל נתינה היא מצוה ולא משנה מה הסכום.

נחלקו בזה הרמב"ם בפיהמ"ש לאבות והאברבנל.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ה' אוגוסט 09, 2012 11:06 pm

מה המקור לשם ספר "הזהר" - מתי נקרא כך לראשונה?

מורה צדק
הודעות: 1560
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי מורה צדק » ו' אוגוסט 10, 2012 11:17 am

יאיר כתב:מה המקור לשם ספר "הזהר" - מתי נקרא כך לראשונה?


שמעתי מהרב מוצפי שבמקור היו 22 ספרים שכל א' מתחיל באות אחרת, ונתגלה לעת עתה רק האות ז' - זהר.
זה לא מגלה הרבה, אבל אם היינו יודעים מה שמות הספרים האחרים היינו מבינים למה ספר זה נקרא זהר.

עשוי לנחת
הודעות: 2762
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ו' אוגוסט 10, 2012 11:22 am

מורה צדק כתב:
יאיר כתב:מה המקור לשם ספר "הזהר" - מתי נקרא כך לראשונה?

שמעתי מהרב מוצפי שבמקור היו 22 ספרים שכל א' מתחיל באות אחרת, ונתגלה לעת עתה רק האות ז' - זהר.
זה לא מגלה הרבה, אבל אם היינו יודעים מה שמות הספרים האחרים היינו מבינים למה ספר זה נקרא זהר.

למה נקרא ספר הזהר? זה לכאו' ברור על שם תחילתו 'והמשכילים יזהירו כזהר הרקיע', וכמקובל בפרשיות התורה ובמסכתות ושאר ספרים.
שאלתו היתה ממתי קראו לו כך?

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי רחמים » ו' אוגוסט 10, 2012 11:36 am

יאיר כתב:. ידוע שאסור לתת/לקבל מתנה משום שאסור לעשות קנין בשבת. לכאורה יש בעיה לפעמים: א.בבי"כ שפעמים זורקים סוכריות וכו' ואדם מרימם מהרצפה, האם יש בזה בעיה? האם אפשר להתכוון לא לזכות בזה ולהכניס לכיס?
ב.מה הדין באבידה ללא סימנים - האם יכול לקחת אותה ולהתכוון לא לקנות?


עיין בקיצור ילקוט יוסף (אורח חיים סימן שלט סעיף כב) וז"ל: מותר לזכות בשבת מן ההפקר, דהיינו, המוצא מציאה בשבת, שאין עליה איסור טלטול מוקצה, ובמקומות שאפשר לסמוך על העירוב. דמאחר וליכא קונה ומקנה אינו בכלל גזרת מקח וממכר. [ילקוט יוסף שבת כרך ה עמוד צג]. עכ''ל, וכ"כ בפסקי תשובות של"ט ד' ע''ש.
וממילא גם הסוכריות שזורקים וגם האבדה ללא סימנים הם הפקר ומותר להגביהם ולזכות בהם בשבת.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול - שאלות פשוטות

הודעהעל ידי יאיר » ו' אוגוסט 10, 2012 12:13 pm

יישר כח!

ואם מישהו נותן לי דבר מתיקה (יש אצלנו בבי"כ אחד כזה שנותן בדרך קבע) מותר לי לקחת ממנו? או, מותר לי לקחת ולכוון שלא לקנות?


חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: בינוני, ביקורת תהיה, בר ישראל, קו ירוק ו־ 45 אורחים