בהקדמת רבינו בחיי לפרשת כי תבוא הביא דברי המדרש הידועים "כבד את ה' מהונך - ממה דהיינך". וביאר בהרחבה: "כלומר מכל מה שהוא מהנה אותך ונתן לך יתרון על שאר בני אדם".
והרחיב בדוגמאות,
כגון: מי שיש לו קול ערב - ראוי לו שינגן ויתפלל לפניו.
וכגון: מי שהוא סופר, ראוי שיכתוב ספרים לכבוד הי"ת
וכגון: אם היה יודע לאמן את ידיו במצות מילה ראוי לו שיישתמש במצוה נכבדת זאת
"וכן כיוצא באלה"
ואם כך, האם גם מי שיודע לשחות היטב, שיעבוד כ"מציל" בים? (הצלת נפשות לכבוד הי"ת)
ואם כך, האם מי שיש לו קול ערב, שיפתח קולו להיות "חזן"?
ואם כך, מי שחננו ה' בכשרון מתמטי/גיאומטרי שיעסוק ב"עירובין" ו"תחומין"?
ואם כך, מי שחננו ה' בהבנה בכימיה, שיעסוק בבדיקות כשרות חומרי גלם?
ואם כך, מי שמבין בהשקעות פיננסיות, שיפתח - לשם שמים - עמותה לסיוע וייעוץ לאברכים בהשקעות פיננסיות (על מנת שיתפרנסו בכבוד מבלי להצטרך לבריות ומבלי לעזוב את לימודם)
ואם כך, מי שחננו ה' ב"ידיים טובות" לתקן תיקוני חשמל/נגרות/אינסטלציה, שיעסוק בתחזוקת בתי כנסיות ובתי מדרשות?
ועוד ועוד דוגמאות עד אין סוף.
האם כך נהגו גדולינו מעולם?