דרומי כתב:פעם זכור לי שהיו מוכרים טבעות מיוחדות לשים כדי שיהיה אפשר לשים נר חדש.
דרומי כתב:ואם יורשה לי להביע את דעתי העניה מתוך המציאות, הסרת הפתילה שנדבקת לזכוכית היא פעולה שדורשת איזה מאמץ מסויים ושונה קצת מנקיון רגיל
עושה חדשות כתב:כגון השתא, בעז"ה נדליק נרות של יו"ט ראשון, שני, ושבת. אמנם להמדליקים בפתיל צף, או בפרפין, וכד', אז אחר כיבוי נרות יום הראשון, נשארים בכוסיות פתילות משומשות או דיסקיות, ולכאו' יש לאסור להוציאם משם מדין מוקצה.
מה הורו על כך המורים, ומה נוהגים למעשה?
(יש כאן נידון בהיתר של 'מתוך' על איסור מוקצה, וגם אולי יש בזה את ההיתר של ניקוי כלים וכד' שאין בזה איסור מוקצה, ויל"פ עוד).
דרומי כתב:הרב עתניאל, המחשב שבידי טוען שהקובץ שהעלית ריק.
גם זו לטובה כתב:עושה חדשות כתב:כגון השתא, בעז"ה נדליק נרות של יו"ט ראשון, שני, ושבת. אמנם להמדליקים בפתיל צף, או בפרפין, וכד', אז אחר כיבוי נרות יום הראשון, נשארים בכוסיות פתילות משומשות או דיסקיות, ולכאו' יש לאסור להוציאם משם מדין מוקצה.
מה הורו על כך המורים, ומה נוהגים למעשה?
(יש כאן נידון בהיתר של 'מתוך' על איסור מוקצה, וגם אולי יש בזה את ההיתר של ניקוי כלים וכד' שאין בזה איסור מוקצה, ויל"פ עוד).
ויש שנקטו שבזממנו חמיר טפי דאיכא אור החשמל.
שמחו כתב:גם זו לטובה כתב:עושה חדשות כתב:כגון השתא, בעז"ה נדליק נרות של יו"ט ראשון, שני, ושבת. אמנם להמדליקים בפתיל צף, או בפרפין, וכד', אז אחר כיבוי נרות יום הראשון, נשארים בכוסיות פתילות משומשות או דיסקיות, ולכאו' יש לאסור להוציאם משם מדין מוקצה.
מה הורו על כך המורים, ומה נוהגים למעשה?
(יש כאן נידון בהיתר של 'מתוך' על איסור מוקצה, וגם אולי יש בזה את ההיתר של ניקוי כלים וכד' שאין בזה איסור מוקצה, ויל"פ עוד).
ויש שנקטו שבזממנו חמיר טפי דאיכא אור החשמל.
אם כיום הנושא חמור יותר משום שיש אור חשמל, כ"ש שחמור יותר עצם הדלקת הנרות מחמת אור החשמל.
וראיתי לפוסקי זמנינו 'המעודדים' להדליק נרות יו"ט לפני כניסת יו"ט, שלא כמנהג 'הישן' להדליק אחר צאה"כ, וטעמם משום אור החשמל, אלא שלדידם היאך יפרנסו הדלקת נרות יו"ט שני של ר"ה, והדלקת נרות שבת בשבת זו הסמוכה לר"ה.
מיכאל1 כתב:העצה הפרקטית הפשוטה היא לשפוך מלח ואז להניח את הנרית הבאה בצורה יציבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים