רציתי לפתוח אשכול אודות חידושיהם המיוחדים של חכמי גליציה, שנראים לכאו' כמחודשים ומופלאים מאתנו, ובכלל להרחיב אודות דרכי לימודם. צרפתי כמה דוגמאות (חלקם מאשכולות קודמים):
אין היתר פיקו"נ באיסורא סירוס
שו"ת שואל ומשיב מהדורה תניינא חלק ג סימן מד - לפע"ד אף באם היה חולה שיש בו סכנה אסור לרפאותו בזה דאף פ"נ כל שיש השחתת העולם אסור וגדולה מזו מצינו בשיטה מקובצת בבא קמא דף פ' במעשה דחסיד שהיה יונק מבהמה דקה שכתב דכל שיש הפסד קצת להעולם אסור לעשות אף בפ"נ והארכתי בזה וה"ה כאן (צ"ב היכן האריך בזה)
טעה בספירתו, יכול להמשיך לספור בשאר לילות בברכה, דגם בספרה בטעות יש זכר למקדש.
שו"מ מהדו"ד ח"ג ס' קכז.
אם כי האחרון לענ"ד אפשר קצת לבאר, דידוע הנידון האם מקיימים מצוות חינוך במצוות שאין יוצאים בהם יד"ח למשל סוכה פסולה או ציצית קטנה, ואפשר דה"נ הכא המצווה היא כעין חינוך לזמן המקדש.
אך חידוש נוסף ישנו לר' שלמה קלוגר (נדמה לי שזה באלף לך שלמה) שכותב שספירה של ימים מאוחרים יותר (למשל ספר 30 במקום 29) מהני דבכלל מאתיים מנה, וזה לכאו' תמוה דיום שלושים אינו יום 29, ואין זה דומה כלל לבכלל מאתיים מנה.
אשמח לקבל דוגמאות נוספות